060506
Hoppsan!
Förra tråden stängdes visst. Borde väl vara dags för en ny!!??
Idag är det bara en månad kvar! Hur ligger ni till?? Mycket kvar att göra??
Hoppsan!
Förra tråden stängdes visst. Borde väl vara dags för en ny!!??
Idag är det bara en månad kvar! Hur ligger ni till?? Mycket kvar att göra??
Idag har vi fixat det sista med vårt egna lilla "altare". Borgerlig vigsel mitt i middagslokalen med ljus och blommor runt. Kommer bli så vackert!
Och så har jag beställt ett pärlhalsband till mig själv också. Hoppla hoppla, tänk vad utgifter det blir så här på sluttampen
Och efter jobbet ska jag iväg och provsminkas hos en vän.
Nu är jag trött i fingrarna - har precis ägnat sista timmen åt att knyta ihop rispåsar.........
Jag har bara kvar detaljer nu. Rispåsar, skor till mina flickor, strumpbyxor till flickorna osv. Har betalat maten, fotografen och lokalen idag. Nu är man fattig...
Är så lycklig över att vi lyckats ro iland ett bröllop för ca 65.000:- trots att mannen studerar. Vill man så går det!
Dessutom har vi lyckats spara ihop till resan också (åker nästa måndag).
Är ni lika stressade som jag?
Pulsen här börjar toppas nu.
Har en lista med saker som måste åtgärdas i helgen...
Sen har mannen kommit på att han nog vill ha en annan slips så det blir slips-jakt!
Provsminkningen igår gick kanon i alla fall så jag är lugn med utseendet nu. Bara inte riktigt nöjd med mitt halsband så det blir kanske utbytt...
Imorgon blir jag hippad och min m2b sexad. Ska bli kul Jag har inte någon aning om vad jag ska få vara med om. (För att undvika missförstånd så har jag och m2b lagt ihop massa lösa trådar och kommit på att imorgon händer det!)
Jag är bara lite bekymrad för att jag har haft en fasansfull migrän hela dagen och nu har magkatarr av mina smärtstillande. Jag hoppas jag mår bättre imorgon
En annan kanske löjlig sak som jag är orolig över är att jag har ganska liten blåsa! Jag måste absolut senast gå på toa var tredje timma och jag kan absolut inte hålla mig så jag är nervös för att det inte ska finnas toamöjligheter vad vi nu ska göra. Ingen annan verkar ju behöva gå regelbundet på toa, hm. Hihi... någon annan med liten blåsa?
Jag har kommit till ett läge där jag bara vill att vi ska vara där och jag slipper allt planerande inför dagen. Märker att jag vill göra annat istället för att avsluta det som ska/måste bli klart.
Mitt mål är att jag ska kunna koppla av och ta det lite lugnt i nästa vecka och inte vara uppe halva nätterna, så då måste vi ju bli klara i helgen.
Jag blev kidnappad och hippad i lördags och min m2b var på svensexa igår.. Jag hade jättekul, lagom kombination av att få skämma ut sig och bli ompysslad! Fick i och för sig sälja rosor på stán, men även prova att dreja och fick fotvård! Vet inte riktigt hur det var för min m2b. Han är inte talbar ännu.....
Blev också hippad i lördags (min m2b blev sexad samtidigt). Blev en helmysig dag/kväll/natt som jag sent kommer glömma!
Har tyvärr åkt på maginfluensan nu. Låg hela dagen igår i feber.. Känns hur olämpligt som helst..
Hoppas jag hinner bli riktigt frisk.
Kram på er alla 6 maj brudar!
Krya på dig!!
Nu hoppas man på att allt ska fortsätta som nu, att vädret blir bättre å bättre, att man får vara frisk och att planerna håller tills på lördag =)
Lycka till alla 6/5 brudpar!
Enligt väderleksprognosen ser det ut som om vi kan se fram emot en bröllopsdag med halvklart väder och 15-18 grader (i alla fall i södra Sverige!)
I helgen såg det ju inte så ljust ut, men nu kanske vi till och med kan få lite grönska!!
Fint väder väntas!
Bara vi slipper regn så blir jag nöjd. Allt annat är bonus! Våren är den perfekta tiden för bröllop. Nu när det knoppas överallt och grönskan kommer och solen börjar värma så spritter det i hela kroppen. Är helt nykär i mannen här hemma. Ska bli helmysigt på lördag!
Glöm inte att vi måste ses här på BT efter lördag flickor!
Nu ska sambon och jag vara lediga tors o fre för att bara koncentrera oss på det sista i bröllopsplaneringen.
I morgon ska vi köpa dekorationssand, hämta kläderna hos bröllopsbutiken samt åka till konditorn och betala för tårtorna. Passar på att slappna av med fika på konditori samtidigt. Tråkigare kan man ju ha!!
Jahapp, så var det bara 2 dagar kvar nu.. Det ska bli så härligt. Det är fortfarande fullt upp med sista minutengrejer som dyker upp och eftersom vi dessutom ordnat det så fiffigt för oss så vi har fullt upp på våra jobb den här veckan känner vi oss lite slitna och tycker det ska bli skönt när vi bara kan njuta av allting under lördag och även efteråt.
Vilka fantastiska vänner vi har som ställer upp och hjälper till med så mycket. Hoppas ni känner detsamma!
Lycka till och ha en fantastisk dag!! Vi ses säkert här ngn gång efter helgen.
Ja äntligen så är snart dax. Jag längtar så oerhört mycket nu. Jag har oxå varit ledig idag och ska även vara ledig i morgon för att göra de sista. Tror att jag har allt under kontroll. Ha en sån underbar dag på lördag allihop.
Jag och min blivande har rusat runt som galningar idag för att fixa det där allra sista, mer dekorationssand, extra strumpbyxor, presenter till medhjälpare, hämtat kläderna.... Det blev mer än jag hade tänkt mig. Och så kommer inte min ögonskugga och läppstift förrän imorgon!! Jag som hoppades på en lugn sista dag, men nu blir det stán då också!!
Vilken underbar dag!!!
Vi hade inte kunnat få det bättre på något sätt. Fantastiskt väder, underbara vänner, otroliga tal med mycket skratt, röj på dansgolvet, god mat, kärlek, glädje och intimitet med 92 gäster på VÅR fest.
Dagen är helt oförglömlig och jag avundas er som har ert kvar Det vore kul att göra det igen.
Allt slit och planerande var som bortblåst när allt satte igång. Då var det bara att hänga på och vara närvarande i det som skedde.
Vi hade en vän som tog hand om allt praktiskt under dagen så att ingen behövde "störa" oss med praktiska saker i onödan. Det är ett tips!
NJUT av tiden ni har framför er och framför allt NJUT på er stora dag. Det är helt fantastiskt att få vara i fokus och nära alla vänner och familj på samma gång för en dag!!!!
Citerar vad en av gästerna sa till mig på dansgolvet: "När gifter ni er igen. Då vill jag vara med!!" Tolkade det som han var nöjd med dagen.
Håller med Lope. Det var en underbar dag och solen sken i kapp med oss... NJUT av dagen, ni som har ert kvar!!!
Jag var hos frisören hela förmiddagen och fick brudbukett och lunch levererad av min svåger. Något att tänka på för er som har ert framför er - man måste äta under dagen!
Sedan var maken och jag hos fotografen och blev fotade i ca 1 ½ timme. När det var klart var det bara en halvtimme kvar till vigseln och då började jag bli nervös.
När vi kom till kyrkan ville inte sonen vara brudnäbb längre, utan sitta med mormor och morfar. Så det fick han så klart! Vigseln blev jättefin. Överväldigaden känsla när dörren in till kyrkan öppnades, ingångsmarschen började spelas och alla våra släktingar och vänner stod uppklädda och tittade på oss.
En kompis till oss sjöng solosångerna och min syster läste texten om Äktenskapet ur Profeten. Och vi lyckades både att svara på frågorna och avge löftena, utan att bryta ihop i gråt! Ringen gick också på utan problem!
Sedan åkte vi veteranbil till festlokalen, där alla vännerna tog emot och skålande i champange. En stunds mingel och sedan middag, lagom många tal; min pappa, makens pappa, min mamma, en av våra vänner och min syster. Kompisarna sjöng en sång om oss och skivinspelningen från min möhippa spelades..... (Kanske inte riktigt lika kul, men applåder fick jag!!)Toastmastrarna läste en hel del telegram, bla ett som jag skrivit till maken och som leddes till mycket skratt!!
Sedan blev det mingel och brudvals, som jag inte riktigt fixade eftersom jag är gravid i v 30. Det blev en halv i alla fall. Sedan fick mamma ta över valsandet med brudgummen.
Sedan fortsatte dansen med avbrott för tårta och nattamat. Vi var kvar till kl 3 och de sista gästerna gick tydligen och lade sig kl 4...
Dagen efter bjöd vi de som övernattat på brunch och öppnade alla presenter ute i trädgården. Perfekt!!