• Sagan

060506

Hoppsan!

Förra tråden stängdes visst. Borde väl vara dags för en ny!!??

Idag är det bara en månad kvar! Hur ligger ni till?? Mycket kvar att göra??

• Svar på tråden 060506
  • Skärgårdsbrud 6 maj

Välkommen!

Nä, jag drömmer inte om bröllopet alls. Däremot har jag börjat få svårt att somna för det pirrar så i hela kroppen av längtan, glada förväntningar och tankar. Lite som resfeber i känslan Jag är annars en kvällstrött människa som går upp tidigt på morgorna men nu somnar jag inte förrän två-tre och går upp vid elva. Men det är vår nu också och det är så härligt när det är ljust på kvällarna. Jag bor i skärgården och här har vi inte gatlyktor på kvällarna så jag välkomnar ljuset om kvällarna! Min m2b jobbar jättemycket natt just nu så det är positivt iofs. att jag inte kan somna. Då kan jag prata bröllopet med honom hela natten

• Skärgårdsbrud 6 maj

Hallå alla 6:e maj brudar. Hoppas er påsk varit fin ni som firar sådant Jag tänkte visa lite bilder på den frisyr jag ska ha och lite tillbehör såsom tiara, skor, smycken och de vackra broderier med pärlor på min klänning. Så vad tycks?

Såhär kommer min frisyr se ut med tiara och slöja i nacken:
    www.lunarstorm.se/Guldlock/kollage/342

Såhär ser broderierna ut på klänningen (Nixa:
    www.lunarstorm.se/Guldlock/kollage/346

Såhär ser spetsen ut på slöjan:
    www.lunarstorm.se/Guldlock/kollage/343

Såhär ser skorna ut: www.lunarstorm.se/Guldlock/kollage/344

Såhär ser mina smycken ut:
    www.lunarstorm.se/Guldlock/kollage/345

• S&F

Så fin du kommer bli Skärgårdsbrud!

Själv har jag fått "sista-minuten-nojja". Har skrivit ner en lång lista (smått som stort) på allt som ska göras nu veckorna innan. Kom på idag att jag missat brudbuketten! Måste till floristen i veckan och beställa. Hinner dock inte förrän i slutet av veckan...

Annars är det bara att börja bocka av alla mer eller mindre viktiga saker på den ack så låååånga listan..

Mindre än tre veckor kvar.

Är det fler än jag som tycker det gått sjuuuukt fort. Förlovade mig i augusti och då kändes det länge till bröllopet. Fattar inte vad som hänt eftersom tiden strax är inne!

Kram på er alla!

• Lope

Håller helt och hållet med dig! Vi satte datum i december, efter förlovning i juli, och tiden fram till nu har gått otroligt fort.
    Vi har haft ledigt den här veckan för att fixa med planering och inhandling. Det är nog det bästa vi kunde gjort känner jag nu. VI har fått SÅÅÅ mkt gjort som jag inte förstår när vi skulle gjort annars.
    Fast å andra sidan, nu när jag tycker att vi fått de stora bitarna på plats upptäcker jag hela tiden fler saker som vi också skulle kunna göra.... Det finns liksom hur mkt som helst att fixa och finslipa på...

• Sagan

Nu börjar det verkligen att närma sig.... Vi träffade prästen i måndags, cå nu känner jag att jag börjar för kläm på vigseln. Har även pratat med kantorn och spikat marscher och solosånger med henne. Igår gjorde jag färdigt vigselprogrammet och var på en sista konsultation hos frisören. I nästa vecka är det dags för de sista justeringarna av brudklänningen. Det tar sig, som ..........sade!!

• Lope

Vi hade en sjysst planering för påskveckan som vi betade av duktigt på. Och igår så uppdaterade vi och gjorde en ny, ännu längre lista som ska bockas av, dag för dag...
    Hur mycket finns det att göra egentligen
    Tur att vi har kul under tiden
    Längtar!!

• nenne75

Hej tjejer!!
    Nu är det bara 2 veckor kvar!!!!!!!!!! JIPPI!!! Har ni allt klart?? Vi har fixat nästan allt nu lite små saker kvar bara.

• Skärgårdsbrud 6 maj

Japp, här är det också bara småsaker kvar. Igår kirrade jag brudbuketten Imorgon ska vi träffa vigselförrättaren. Jag är lite pirrig men det ska nog gå bra, hon verkar jättetrevlig och gullig.

• Sagan

Det mesta som kan fixas innan är fixat; kläder, bukett, ring, håruppsättning, upplägg på vigseln, prgoram, upplägg på festen, detaljerena med fotografen ......

Det som är kvar att få ordning på är logistiken på själva bröllopsdagen - skjuts till frisören, från frisören till fotografen och från fotografen till kyrkan, att någon tar hand om sonen när vi fotas, någon hämtar brudbuketten, fixar det sista i festlokalen, tar med ev paraplyer. Att göra ett schema för allt sån´t som behöver göras och fördela ut ansvaret. Känns som om det är SÅ mycket att tänka på!!!!

• Skärgårdsbrud 6 maj

Är det någon här som ska avge egna äktenskapslöften? (Eller kanske har en åsikt ändå.) Hur ska ni göra, ska ni kunna dom helt utantill eller ska ni ha en fusklapp av något slag?

Vi funderar just nu på hur vi ska göra. Känns dumt att inte ha fusklapp om vi t.ex. skulle bli nervösa och komma av oss. Jag funderar på att göra en fusklapp fast då i finare form. I samma rosa papper som vi gör festprogrammen i. Då matchar det i alla fall vårt färgtema

Svar på tråden 060506