060506
Hoppsan!
Förra tråden stängdes visst. Borde väl vara dags för en ny!!??
Idag är det bara en månad kvar! Hur ligger ni till?? Mycket kvar att göra??
Hoppsan!
Förra tråden stängdes visst. Borde väl vara dags för en ny!!??
Idag är det bara en månad kvar! Hur ligger ni till?? Mycket kvar att göra??
Börjar väl själv då.....
Jag är ganska nöjd med mig själv eftersom jag beställt brudbukett, köpt kläder till sonen och bokat sminkkurs idag! Möte med prästen är bokat. Måste dock ringa kantorn och spika psalmer och marscher!!
Samtidigt som jag håller koll på forumet håller jag på att försöka fixa till placeringskorten och få till en bra bordsplacering. Oroar mig lite för möhippan oxå.....
O.S.A gick ut för en vecka sedan. Alla inbjudna utom en har tackar JA. Fantastiskt kul! Nu gäller det bara att se till att de får en fantastisk fest också........
Hej!
Samma här bröllop den 6 maj!!!
Har beställt blommorna i dag. Ska till kolla på lokalen i morgon, Tyskland på lördag. HAr en del pysseljox kvar. Har deadline på detta till påsk. Sen ska man ju göra tids schema för dagen träffa prästem mm mm.
Hoppas bara på vår NU!
Vi gifter oss i Jönköping. Ni andra då?
Lycka till med allt!!!!
Nu är placeringskorten klara!! Skönt! Har en del kvar när det gäller dekorationen på borden, men det är inget som tar så lång tid. Kläder och skor är i ordning, liksom skönhetsvården inför bröllopet. Efter påsk är det dags att hämta ut ringen. Ska bli spännande!
Tycker dock inte att jag har koll på vigseln. I påskhelgen ska vi träffa prästen, men jag har fortfarande inte pratat med kantorn...
Vi gifter oss borgerligt så vi har pratat med vigselförättaren i veckan fixat placeringskort och i dag har vi varit och kollat vad som finns i lokalen. Som tur var fanns allt utom likör och whiskey glas. I veckan ska vi beställa buketten. Känns som om vi har det mesta under kontroll. LÄNGTAR så oerhört mycket nu.
Ja, visst ska det bli härligt. Börjar dock oroa mig för att vi har glömt någonting. Och inför varje helg funderar jag på om möhippan ska bli nu... Har klarat mig hittills, men tror att påskhelgen kan vara ett hett tips!!
Hur är det för er andra? Några möhippor än? Vad fick ni göra?
Jag har haft min möhippa för två helger sen. Den var helt underbar. Jag fick åka till ett glasblåseri och blåsa glas. Jag fick göra två dricksglas, gjuta en ljusstake och göra tre droppar som dom ska göra till örhängen och hängsmycke. Sen gick vi lite på stan satte oss på ett uteställe och drack vin, efter det blev det bowling sen bar det av till en kompis för en lång och mysig middag med mycket vin och snack, Kvällen avslutade några av oss på krogen. Jag hade den perfekta dagen. Vad kul för dig att ha det framför dig.
Hej hopp på er alla sjätte-maj-brudar! Som jag har donat och pysslat senaste veckorna Det går kanon! Jag tänker BARA på bröllopet 24/7. Vi är klara med lokal, kläder, catering, blomsterarrangemang, dukning,bordsplacering dricka, musik, frisyr osv. Ja listan kan göras hur lång som helst. Vi har faktiskt mest bara småsaker kvar att köpa nu och vi har gjort ett schema över dagen och vem som ska göra vad. Vigseln är borgerlig och den har vi helt utformat själva med egna löften osv. Jag har gjort väldigt mycket själv. Egna inbjudningskort (alla har svarat ja!,) egna festprogram, egna vigselprogram, egengjorda bordsplaceringskort, egna servettringar osv. Så himla skojigt. Att pyssla är mitt Mecka!
Jag tror möhippan kommer att inträffa någon gång (förmodligen en helg) efter påskhelgen. Min sambos syrra kommer hem från Asien till påsk och jag har sagt att hon måste få vara med
Jag var nervös först men jag är inte det längre. Det ska bli kul. Jag lider tyvärr mycket av migrän så jag är lite orolig att dom ska dyka upp här när jag är dålig.
nenne75:
Det låter som om du hade en riktigt bra möhippa. Jag hoppas min blir något liknande. Att den blir relativt lugn och mysig det vill säga Blåsa glas lät som något jag vill prova.
nenne75 - Det låter som en jättetrevlig möhippa. Kul idé att blåsa glas. Jag litar på att mina vänner kommer att hitta på något trevligt och är inte vervös över att de ska tvinga mig att förnedra mig på stán, men att inte veta gör mig änså lite nervös...