• Mioo

Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*

Jag är lite nyfiken av mig. Har lusläst lite här och där. Verkar som mångas föräldrar hjälper till ekonomiskt vid bröllop. Är det verkligen så fortfarande? Trodde mer att det var så "förr i tiden". Varken mina eller min blivande mans föräldrar kommer hjälpa oss ekonomiskt vad jag vet.

• Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*
  • Sara 2/9-06

Mina föräldrar ska betala för festen, det sa min pappa redan för ett par år sedan. De VILL betala, och det får de gärna ;)

• Justina

Mamma och pappa bidrar med ca 10.000:- tror jag och hans likaså, allt som allt går bröllopet på 35.000 - räknar vi med i alla fall.

• Sanna Panna

Vi betalar allt själva. Vill inte be om några pengar och erbjuder de tackar vi nej, vi känner att vi är tillräckligt gamla för att stå för det själva...

• M.E.

Nej, de betalar bara en liten del var!

• Fru Nilsson 1/7-06

Mina föräldrar betalar den större delen och vi betalar en 5:e del.

• Teds brud

Mina föräldrar erbjöd sig att betala hälften och svärföräldrarna betalar hälften. Vi har en budget på 60.000 exl. ringarna och bröllopsresan som vi kommer att betala själva.

• majken81

Mina föräldrar kommer att stå för hela festen. Ni vet allt från dukar till mat, dryck och personal. De har alltid sagt att de vill det. De gjorde samma sak till min syster som gifte sig för tre år sedan.
    Som tur är så har vi och mina föräldrar ganska lika tankar om festen och jag och min m2b kan såklart inte "sväva ut" allt för mycket, men det har inte blivit några problem hittils.
    Sen står vi för allt personligt. Kläder till oss och följet, blommor, hår etc.

• emma26

Våra föräldrar ville betala men vi avböjde, jag kan känna att om de betalar blir kanske inte allt som jag vill ha det, utan att de kommer att lägga sig i lite för mycket..

• Prixi

Det är lite olika vad gäller finansieringen....
    Min pappa bjöd på förlovningsfesten (ca100 gäster), men bröllopet däremot har jag och brudgummen bestämt oss för att stå för själva (ca 120 000kr/250gäster). Trots protesterna från mina föräldrars sida, som vill bidra med slantar...

Tycker de gjort tillräckligt, vad gäller förlovningen...

• Kär men inte galen

Vi får 30 000 totalt av våra föräldrar. Vi hade inte räknat med något! I början hade vi lite svårt att ta emot "gåvan" utan tyckte det kändes dumt. Det är så mycket pengar! Nu har vi tänkt till lite-och är bara glada och tacksamma! Vi kommer att lägga ungefär lika mycket till från egen kassa till bröllopet.

Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*