• Mioo

Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*

Jag är lite nyfiken av mig. Har lusläst lite här och där. Verkar som mångas föräldrar hjälper till ekonomiskt vid bröllop. Är det verkligen så fortfarande? Trodde mer att det var så "förr i tiden". Varken mina eller min blivande mans föräldrar kommer hjälpa oss ekonomiskt vad jag vet.

• Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*
  • mysmalin

Vi får bidrag... Mina föräldrar bidrar med 6000:- och mina svärföräldrar med 12000:-. Resterande 30.000-35.000:- står vi för själva.

Jag är jätte tacksam för bidragen och tog det inte alls för givet att vi skulle få några pengar... men nu när vi fått det så innebar det att vi kunde bjuda lite fler till bröllopet :)

• jennny

vi var inställda på att betala allt själva, men vi är samtidigt inte så rika att vi tackar nej till de bidrag som har erbjudits. Vi får ett hyfsat stort bidrag av båda våra föräldrar, men det är som sagt inget vi hade förväntat oss eller något som vi krävde.

• anne på grönkulla

Våra gäster (bara från den närmaste familjen) fick betala sina egna resor till vårt bröllop utomlands. Sen ville min mamma betala middagen, för 20 personer.

• Gerda

Mioo

Vi får göra precis som vi vill med pengarna som vi får, de har lämnat en önskan om att det ska gå till middag/fest, men som vi får utforma precis som vi vill.

Annars hade vi inte tagit emot om det hängt en massa måsten med.

• Schnappi

Vi måste ha fått det mest optimala dealet; föräldrar som själva erbjuder en (rejäl) slant SAMT att de inte lägger sig i! :D

• *Smurfen*

vi får 50 000 samt att de lägger sig i... man kan ju inte få allt här i världen... suck

• Ell

Min mamma insisterar på att få betala hyran för lokalen. Jag har inte ens försökt protestera, för jag vet att hon inte ger med sig. ;) Vidare har hon erbjudit sig att betala en massa andra småsaker, helt enkelt för att hon vill hjälpa till! Och varför protestera, vi har ett husbygge på gång också, så vi tar tacksamt emot all hjälp. Sambons föräldrar har inga pengar att dela med sig av, och det är helt ok.

• evkasu

Vi har planerat bröllop sedan i somras och har hela tiden tänkt betala allt själva, vi har sparpengar så det räcker till och blir över.

Nu på senaste tiden när vi pratat lite detaljer med våra föräldrar så har båda våra föräldrapar erbjudit sig att hjälpa till och det är vi givetvis mycket tacksamma för, men absolut ingenting vi räknat med.

Min pappa sade att "det är väl vi som ska betala, skicka räkningen till mig" men vi tänker nog låta honom betala en del av middagen, kanske catering-räkningen t ex, eller drycken. Min mamma syr min klänning vilket sparar oss en massa pengar.

Min m2b:s föräldrar hjälper oss mycket praktiskt, vilket är ovärdeligt då vi gifter oss på deras hemort, långt från där vi bor. Letar info, har kontakter osv men även de har erbjudit sig att hjälpa till ekonomiskt nu. Får se hur vi gör, de kanske kan få betala blommorna el dyl om de envisas.

• Miafina

Vi är inställda på att betala allt själva - dvs sparar oss blå (studenter)

Min mor har dock sagt att hon och min far (skiljda) räknat med att bidra med en del.... Om de väljer att göra så så blir vi naturligtvis tacksamma, men det är inte så att vi "går och väntar på det"

Ang hans föräldrar så har vi inte hört ett ljud, vet bara att de bidrag till storebroderns bröllop... Men de har redan hjälp oss i samband med att vi köpte bostad, så vi räknar absolut inte med ngt monetär hjälp där, utan mer att de pga kontakter kommer att "fixa bra deal" på olika saker.... VIll de hjälpa till så tackar vi såklart inte nej till det heller.. Under förutsättning att vi får använda pengarna till bröllopet som vi vill, dvs att de kan önska, men inte kräva...

Men som sagt, vi är inställda på att betala allt själva, och skulle det bli så att vi får hjälp från ngt håll så har vi ju sparat pengar till annat... Ha råd att åka på smekmänad tex =)

• discodivan

inga bidrag från ngn tyvärr

Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*