• Mioo

Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*

Jag är lite nyfiken av mig. Har lusläst lite här och där. Verkar som mångas föräldrar hjälper till ekonomiskt vid bröllop. Är det verkligen så fortfarande? Trodde mer att det var så "förr i tiden". Varken mina eller min blivande mans föräldrar kommer hjälpa oss ekonomiskt vad jag vet.

• Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*
  • Peon

Vi får bidrag från mina föräldrar på c:a 20.000, inte för att vi behöver utan för att det ska vara "rättvist", min syster fick pengar när hon gifte sig. Vi har förklarat att vi absolut inte behöver bidrag men de insisterar. Hans föräldrar kommer nog inte att bidra ekonomiskt utan de hjälper till på andra sätt (som är lika värdefulla för oss).

• The Runaway Bride

Pappa betalar drygt hälften av alla kostnader. Om han har mycket åsikter om hur allt ska vara? - You bet!!
    Men, men till slut brukar jag få som jag vill iaf.

• Storasystern

Inga bidrag så långt ögat når... Vi betalar allt själva..

• Mioo

Verkar som många får hjälp eller bidrag. Min blivande mans föräldrar hjälper till på så vis att vi slipper hyra lokal. Vi skall hålla middagen hemma hos dem,i deras villa. Så det är ju förvisso hjälp nog! Mina föräldrar kommer inte att bidra med något.

• drea

Vi betalade för kläder och allt som hör till.
    Min mans föräldrar betalade middagen och mina föräldrar festen (separata dagar)
    Sen fick vi 10 000kr från dem tillsammans som bidrag på en resa!

• marro

Vi betalar det mesta själva. Pappa betalar våra hotellnätter (2 st). Och m2bs mormor betalar maten. Resten står vi för själva. Kanske får något mer bidrag. Men får vi inte det så är det inte hela världen heller. Vi hade räknat med o betala allt själva från början och är jättetacksamma över den hjälp vi fått.

• Miss Tess

Vi betalar ca 1/3 var. Alltås mina föräldrar/vi och mina blivande svärföräldrar. Bröllopet kommer kosta ca 120 000,-

• caja

Vi hade inte räknat med att få något bidrag från våra föräldrar. Men det fick vi ändå. Mina hade tydligen haft det i tankarna sen jag var liten att "brudens far" ska stå för bröllopet. Tillsammans med det från svärföräldrarna så får vi en stor del av budgeten. Resten har vi sparat ihop till själva.
    Från början sa båda sidorna att de skulle stå för festen. Men vi berättade hur luddigt det lät (vad ingår i det?.. ska man då välja in ett dyrt band som spelar, eller köra musik via dator, trerätters, eller två med tårta.. ja, allts sådant där). Vi visste ju vad vi ville ha och ville inte att de skulle känna sig "tvugna" att stå för en viss summa. Så istället sa vi att de fick lämna ett valfritt bidrag, och vi fick använda det som vi ville. Så, vi fick pengar, men får bestämma själva över dem utan att någon lägger sig i. Alla nöjda. :)

• zea

Vi kommer att ha 2 fester bröllopsdagen betalar vi själva med 140 inbjudna med 3 rätters och allt vad det innebär.Andra festen står mina föräldrar för helt och hållet där de kommer vara ca 150 gäster.

• Nasse7

Samma för mig som för Peon.

Exakt samma faktist, förutom att bidraget från mina föräldrar är 25 000:-.

Svar på tråden Betalar dina föräldrar bröllopet? *nyfiken*