• Kär i en amerikan!

Förlovningsringar från Guldfynd...?

Hej,
    finns det någon här som har köpt förlovningsringar på Guldfynd?
    Hur är kvaliten?
    Hur mycket betalade ni för ringarna?
    Ingick gravyr?

• Svar på tråden Förlovningsringar från Guldfynd...?
  • Kunskapsbanken

Sanasol

På vilket sätt menar du att rodinering skulle "slita! på guldet?????? Ja, 14% palladium är en mer eller mindre en garanti för att vitguldet inte ska upplevas som gult, men långt ifrån det ända sättet.

• Kunskapsbanken

Sanasol Skriver:
    Ringar i vitt guld legeras med palladium, inte PLATINA. Palladium tillhör platinametallerna.

Svar:
    Hur kan du sitta och uttala dig om att vitguldringar inte kan tillverkas med hjälp av bl.a. Platina?????

Du har rätt i att Palladim tillhör platinametallerna, men platina och Palladium är två olika grundmetaller. Och det är tekniskt sätt möjligt att ersätta dom 14% palladium med 14% platina, och skulle med hjälp ut av detta få fram en helt annan färg. I Sverige pratar man bara om vitguld, men i t.ex. Tyskland har man många olika färger på vitguld att välja mellan, allt efter vad kunden har för tycke om smak. Och dessa olika toner fås fram genom att t.ex. byta utt vissa delar av palladiumet mot andra metaller som t.ex. platina. Det är även till saken att nästan alla ringa med 14% palladium ÄVEN innehåller vissa delar platina.

• Blivande Fru Johansson

Vi ska byta förlovningsringar, köpte dom första på guldfynd,jättefina men nu trivs vi inte me dom.. Har kollat på vanliga lite tjockare o bredare. Dom har nu att man får den lilla på köpet om man köper 2 likadana.. Det skulle kosta oss 2400 kr för båda.. Tycker ja inte är så dyrt.. Hoppas då gravering ingår. Kan tänka mej en likadan vigselring fast me sten!

• Blivande brud 07

Blivande Fru Johansson

I det erbjudande du nämner, ingår inte gravyren men det kostar runt 50kr om man gör det samtidigt som man köper ringarna

• Blivande brud 07

Själv ska vi åka och kolla och förhoppningsvis beställa förlovningsringar från guldfynd i morgon. Tycker det är superbra att man får den mindre ringen gratis.
    MAn fick tydligen välja mellan ringar från Sarek, TCOL och Schalins. Har ju hittat en modell från Schalins som jag vill ha men den hade tydligen inte Guldfynd

• Ms K

Guldfyndsinfo:

Vi beställde förlovningsringar i måndags på guldfynd
    De har erbjudande tom 15/5 där man får den mindre ringen gratis (om ringarna är i samma modell eller åtminstone från samma leverantör/"märke")
    from 16/5 och typ två v frammåt får man den mindre ringen för halva priset (enl. regeln ovan...)

Vi beställde en 4 mm 18K rödguld slät ring till mig och en 6 mm mkt 18K liknande till min kille. De var rätt tjocka också, hans gick på 4000 och min skulle gått på 2000, bägge var från schalins, så vi betalade bara 4000. Mkt bra pris enligt våra efterforskningar på andra butiker, kedjor och siter. Dessutom har de billiga juvel-försäkringar om man skaffar dyrare ringar, tror att det var 100-150 kr per ring för 2 år. Kan vara värt det...

Lycka till!

• Ms K

18K mkit liknande (min ring dvs) skulle det vara
    och smileyn vet jag inte hur den kom dit...

• martinibruden

Är det nån som vet hur länge den här kamanjen har varat på guldfynd? Den om lilla ringen gratis?? Undrar nämligen om det finns en möjlighet att min snubbe sett den. Hehe.

• svarta

Min sambo tänkte köpa våra förlovningsringar på Guldfynd. Då sa dom att dom doppar gula ringar i vitt guld, om man vill ha dom vita. Därfor kostar vita ringar lite mer och måste beställas. Det låter inte hållbart. Fast kanske missförstod han att dom pratade om rodinering...

• Blivande brud 07

Kampanjen varar till den 15/5. Vi var och beställde i går.
    Gravyr tillkommer med 49kr per ring /fast vi behövde bara betala 49kr för båda)
    Ska ringarna skickas hem kostar det 50kr.
    Försäkring kostar 150kr / ring
    Vi valde ringar från Schalins och betalade totalt 4097kr inkl. gravyr och rek.post(de ska skickas hem)

• kattitsi

Är det ngn som har koll på om guldfynd tar in olika ringar till olika butiker? Det är ju ett så himla bra erbjudande just nu, men i den guldfynd som vi varit i hade dom dåligt med släta, plana ringar lite bredare ringar (6-8mm)- som vi vill ha! Och det gick heller inte att måttbeställa en bredare, såsom man kan göra hos tex hallbergs..
    Erfarenheter?

• Blivande brud 07

JAg har hört med kundtjänst och enligt dom skulle det tydligen gå att beställa hem ringar om man ville ha en annan modell. Fast jag antar att man inte får se den innan man beställer den i så fall.
    Du kan väl höra med Guldfyns där du bor.
    Där vi kollade hade de inte heller så många ringar som vi ville ha (vi ville ha lika ringar som dig kattis!)
    Men tillslut hittade vi ändå ringarna vi ville ha, såg dom inte bara från början!

• kattitsi

Blivande brud 07 - Vad blev det för ringar?
    Ska ringa en annan guldfynd här i stan och kolla vad dom säger.. Det vore ju superbra om de kunde ta hem andra ringar! Om dom nu inte har vad vi är ute efter..

Svar på tråden Förlovningsringar från Guldfynd...?