• Kär i en amerikan!

Förlovningsringar från Guldfynd...?

Hej,
    finns det någon här som har köpt förlovningsringar på Guldfynd?
    Hur är kvaliten?
    Hur mycket betalade ni för ringarna?
    Ingick gravyr?

• Svar på tråden Förlovningsringar från Guldfynd...?
  • Ettolrach

Våra förlovningsringar är från Guldfynd och jag har inget att klaga på beträffande kvalitén, guld är ju guld oavsett om de är handgjorda eller maskintillverkade. Vi har släta förlovningsringar enligt den vanliga traditionen i Sverige. Beträffande stenar o dylikt vet jag inte hur det är med kvaliteten.

Gravyr ingick om jag minns rätt men det är några år sedan så jag kan ha fel.

• Kär i en amerikan!

Fler erfarenheter?

• annawe

Jag har varit och tittat på Guldfynd, och de har ju vanliga märken på ringar. Jag har hittat samma ringar fast dyrare på andra ställen! Jag tyckte de sa att gravyr ingår.

• Liljekonvall

Jag rekomenderar dig INTE att köpa ring där om du ska ha vittguld. Dom har nämligen inte så hög halt palladium i sina ringar (palladium är väldigt dyrt och det är det som gör guldet vitt). Detta gör att det vita guldet (efter 1-12 månader) sakta slipar bort, under har du en gulaktig färg.

Detta kan du undvika om du köper din vittgulds ring hos en riktig juvelerare. Klart dyrare, men i längden bättre!

• Sanasol

DEt är ytbeläggningen rodium som är sådär vitt, vitguld i sig är gråare och av dålig kvalitet vitare. En seriös smed ytbehandlar inte sina vitguldsringar.

• Liljekonvall

Sanasol - det har du rätt, i Rodium heter det!
    I vilket fall som - guldfynd mfl har ytterst lite av det och det slits bort.. Under är det gult!

Men som sagt inte hos en riktig juvelerare, derast vitguld är (som Sanasol säger) gråare.

• Sanasol

Man kan däremot alltid beställa ringarna orodinerade, vet att FU / TCOL som säljs på guldfynd har rätt palladiumhalt i sitt vitguld.

• Liljekonvall

Sanasol, får jag fråga hur du vet det?
    Är lite nyfiken, jag pratade nämligen med en expedit där i förra veckan. Hon sa att dom aldrig fick veta % av palladium eller rodium i sina ringar (just för att det är så litet), men om hon tala sanning vet ju inte jag..

Är dom ringarna som du nämde designersringar så kan jag förstå det.

• Fru Hallin

vi köpte våra förlovningsringar på Guldfynd. dom är släta, bredaste dom hade, tunga (!). Just då hade dom erbjudande att dom bjöd på den billigaste. så inkl. gravyr betalade vi ca 3.800:-. detta var i oktober och än så länge är dom släta runda och fina... Jag rekomenderar dom varmt!

• Sanasol

Guldfynd säljer ju ringar från olika leverantörer bland annat schalins (som inte talar om vilken halt av palladium de använder) och TCOL som håller 14%.

Svar på tråden Förlovningsringar från Guldfynd...?