• ina3

uddevalla med omnejd

Hej

Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!

• Svar på tråden uddevalla med omnejd
  • ina3

Hur länge håller sig laxpaj i frysen? Tänkte börja fixa mat och frysa in men blev lite osäker på laxpajen. Någon som vet? Nästan 2 mån till bröllopet..men det borde väl hålla?

• Merlin

Har tyvärr ingen koll på lax...

• brud0610

Här är en tjej som bor i trollhättan som ska gifta sig i oktober..

• Marre_

jag har tagit ca 12-15 cm extra längd på min Dion så hoppas den blir bra för jag har stora bröst o stor mage..

• Marre_

oj skrev i fel tråd .. hihi opps hur hoppade sidan hit? könstigt

• Kabo

Hej!

Jag känner mig väldigt manad att följa med i den här tråden! Är Uddevallabo och sambon friade i fredags! Datumet är bestämt till den 9 September (060909) i Herrestads Kyrka.

Skummade lite i tråden och såg någon som inte vill ha Kurt som präst. Det ville inte vi heller ha så vi har pratat med en annan präst (martin Wallström - Bäve församling) som ska viga oss!

• Kabo

Ni som har kommit lite längre, var börjar jag i oplaneringen?

Var inne på glamor och köpte en klänning i tisdags (går alla släp att ta av? - kollade inte det och funderade på den saken i natt för det kommer att bli jättejobbigt resten av kvälleno md et inte går!)

Vi har inte bestämmt oss för om vi "bara" ska bjuda familjen eller om vi ska ha några vänner med också. På sät och vis så vill jag ha med vännre också för det känns ju lite roligare men jag vet inte riktigt om ekonomin klarar av det....

• ina3

Hej Kabo och välkommen!
    Ännu en som ska vara i Herrestads kyrka , bor härute och ser kyrkan från mitt fönster! Är det "Dino" du menar som ska viga er? Hade han som konfirmandledare, härlig humor och väldigt bra på alla sätt och vis!
    Mitt släp på klänningen går att ta av men det hade dom nog berättat för dig om det varit möjligt. Mitt släp sätter jag fast med små hakar längst upp i kjolen och livet kommer att gå nedanför.

Ekonomin är ju alltid en stooor fråga när man ska bjuda..till en början hade vi bara tänkt familj dvs föräldrar o syskon men sen tänkte vi att vi ville ha med kompisar för att få det lite roligare helt enkelt. Heeeelt plötsligt har vi bjudit mostrar o fastrar, kusiner...ja jesus vi är över 60 pers nu...från 20... Men jag har tänkt att lösa det med buffé (du kommer att märka att det är många bra trådar här om just buffé som inte innehåller bara potatissallad och rostbiffoch att göra maten själv, det är billigast men självklart mest jobb.
    Det kan ju räcka att ta dom närmsta i familjen och närmsta vännerna.

Eftersom jag (vi! ) gifter oss i maj så är planeringen långt fram. Väntar mest på att få hämta ringen nu..!

• ina3

brud0610, kul och ha dig med oxå!

Svar på tråden uddevalla med omnejd