uddevalla med omnejd
Hej
Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!
Hej
Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!
Skulle vilja ha tips på vart man vänder sig för bra och billig(a)
1. Underkläder (till bröllopet - vad har Ni? Själv funderar jag på vita stay up med bred resårkant upptill samt snygg trosa och axelbandslös bh pga klänningens modell )
2.Catering (med servering, linne och serveter, ev bordsdekoration och kanske porslin)
Hej alla blivande Uddevalla-brudar!
Här kommer ytterligare en till skaran! Vi bor förvisso i Gbg men min m2b kommer från Uddevalla. Vi gifter oss den 3 juni och ska ha Kurt Olsson som präst! Läste några av inläggen angående honom, men vi gillar honom!
Är det någon här som vet vad Salong Munken tar för bruduppsättning?
Kabo: När det gäller catering och någorlunda priser så tror jag att det är familjeköket el Mona Lisa som kan vara något. Sökte på google efter cateringfirmor i uddevalla och fick fram lite alternativ. Sen fick jag tips om just Mona Lisa. Nu har jag ingen aning om hur dom är kvalitétsmässigt.
Malin A: Välkommen , vet inte vad dom tar men Salong La Vouge är dom som är mest kända för bruduppsättningar i stan.
Ang underkläder så ska jag vara så grymt romantisk att jag ska tejpa upp bysten, klänningen går ner en bra bit i ryggen så jag vill inte riskera att en torslett (eller hur det nu stavas ) syns.
För övrigt tänkte jag kolla på torp där det finns en underklädesbutik, funderar på att överraska med något raffigt! Strumpebandshållare o hela kittet !
tänkte höra med er ang fotograf. Har kollat runt men inte hittat någon bra.
Har ni?
Även råd ang håruppsättningar; har varit runt i hela ua stad plus trollhättan och vänersborg, men inte hittat någon som kan göra en bra uppsättning ( det mesta känns som det är något man skulle kunna ha gjort själv :( )
salong munken tar 2000:- för en provuppsättning, vanlig uppsättning och sminkning
kramar från elinore *brud 060923*
linda23: nu blir jag orolig angående min bokade håruppsättning har du varit på CitySpa?? Vet du något om dem (bokat där!)
Ang uppsättningar, jag har sett en frisyr i ett magasin och den bilden tänker jag ta med till min frisör. Jag har svårt att tro att det inte finns någon frisör bland alla salonger som det vimlar av som inte skulle klara av en bröllopsfrisyr. Dock är det nog viktigt att se till att man inte får en oerfaren. Gå runt och be och få se deras verk, oftast tar dom ju kort på det dom har gjort.
25maj-ina3, Flatö kyrka, Flatö skola
5aug-orustbrud, bokenäs nya kyrka, kärlingesundsgård
5 augusti-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
19 aug-Merlin, Villa Elfhög
Ni som är nya, skriv in er i listan ovan! Alltid kul o ha lite koll när alla gifter sig.
25maj-ina3, Flatö kyrka, Flatö skola
3 maj - Malin A - Uddevalla Kyrka, Societetssalongen, Gustafsberg
5aug-orustbrud, bokenäs nya kyrka, kärlingesundsgård
5 augusti-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
19 aug-Merlin, Villa Elfhög