• ina3

uddevalla med omnejd

Hej

Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!

• Svar på tråden uddevalla med omnejd
  • Elinore 23/9-06

merlin--- (fint nanmn )
    jo, dukarna ska nog mammsen sy...hon e sömmerska så.. men porslinet e en annan femma... hade ni ringt till restaurangskolor?? vi vill ju slippa diska, så där vi hyr måste man kunna lämna tillbaka disken smutsig....

• ina3

Hej Alla! och Tack för Era lyckönskningar! Allt gick till slut i lås, jag fick min trubadur som underhöll under middagen och en bit in på kvällen innan disco/dansmusiken kom igång. Det var Gåke som underhöll och jag kan rekommendera honom, dyr men mycket bra!
    Min bukett köpte jag på blomsterlandet i uddevalla, till det en krans till min dotter och var sin ros till herrarna på kavajslaget totalt 1000,-, inte farligt och buketten var underbar!

Korten tog vi ute på Gustavsberg och jag frös men jag tror det blir jättebra! Vigseln i kyrkan gick jättebra, vi hade en underbar präst som var lugn och nytänkande. Vi stod vända ut mot församlingen på prästens förslag, han har vigt par på detta sätt i flera år nu och det blir alltid en mycket positiv respons på att få se brudparet framifrån istället för att bara se ryggarna.

Jag kan varmt rekommendera vår solist, hon var så duktig och hade med sig en egen pianist.

Min vän som hade gjort tårtan överträffade nog dom flesta konditorier! Tårtan blev höjdpunkten på kvällen, 4 vån hög och så vacker! Att den sen var hur god som helst förhöjde det hela ännu mer, Linslus du kommer inte att ångra dig om du anlitar henne!

Jag är lycklig över att allt gick bra men framförallt över att vi äntligen är gifta! Det var värt allt arbete som man lade ner innan (även om det inte kändes så då)!
    Jag hoppas att Ni alla får en lika underbar dag som vi hade! (Oj vilket långt inlägg det blev )

• ina3

Merlin: Vi anlitade Munkedals Tvätt som hyr ut vita dukar 55,-/st, vi betalade totalt 1100,- men då fick vi dukarna dagen innan och jag lämnade dom åter efter helgen. Dom tvättar dukarna efter festen så det behöver man inte tänka på. Kan rekommenderas!

• Merlin

Ina3-tack för tipset, men Munkedal är nog lite väl långt bort för oss.

Elinore
    Trestads Festservice hyr ut porslin som du lämnar tillbaka smutsig och du behöver inte bry dig om disken. Ja-de har även linnedukar, men de är för korta...

• Olise

var väldigt länge sedan jag skrev här men nu var det dags igen.

Ina3 jag får gratulera dig till fru titeln:=)
    Det låter som ni har haft det bra på er dag.
    Hoppas att du lägger ut lite bilder när du får tid över. Fast du borde väl ha all tid i världen nu när du inte planerar bröllop?? Så, vad ska du göra nu då??:)

• ina3

Nu ska jag ta en låååång sovmorgon imorgon och sen ska jag ta tag i livet igen! Bl a trädgården behöver en översyn..

Men alla blivande brudar det finns en sak som jag ångrar, bröllopsresan. Nu förstår jag vitsen med att ta den direkt efter bröllopet, man får njuta lite längre av det. Nu blev man ganska tvärt kastad tillbaka in i vardagslivet igen. Så har ni möjlighet så åk iväg 1 vecka efter bröllopet.
    Nu önskar jag alla blivande brudar lycka till och att ni får en underbar bröllopsdag!

• ina3

Oj! Såg precis att du gifter dig imorgon Malin A! Hoppas ni får en superbra bröllopsdag med mycket risgryn i håret! Kramis!

• Kabo

Malin A: Önskar dig all lycka i morgon! Hoppas Ni får en underbar dag!

Har gift sig:
    25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola

Väntar fortfarande:
    3 juni- Malin A- Uddevalla kyrka, Societetsalongen, Gustafsberg
    10 juni-Danlin-herrestad kyrka,Mässen I 17
    15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
    5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
    5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
    19 aug- Merlin, Villa Elfhög
    26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
    26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
    9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
    11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården

• Olise

Malin A
    Hoppas du får din dag som du har planerat den. Lycka till

• fiafiber

Här är en till!
    Länge sen jag var inne på den här tråden, men nu börjar det så smått närma sig.
    Jag gifter mig 12aug i fjällbacka ka och har festen på stora hotellet.

kyrkan har byggställningar pga renovering vilket känns skittråkigt, men vad gör man när inbjudningarna redan osats ...
    Jag orkar inte byta ka, fixa transport o ena med det tredje så det får va.

Ville ha pioner i buketten men det är inte säsong, måste hitta på nåt nytt..

Nån som fixar tårta från sjögrens bageri i grebbestad? hur är de?

Alldeles för lite killar som kommer, nån som vill ha lite extra tjejer på middagen så säg till
    Massa smågrejer som jag inte orkar hänga upp mig på än,,,

Bohuslän06, var ska du ha festen?
    Var i Hamburgsunds ka förra veckan o gick i genom vigseln med margareta, antar att hon viger er med.

Lycka till & grattis alla brudar!

Svar på tråden uddevalla med omnejd