• ina3

uddevalla med omnejd

Hej

Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!

• Svar på tråden uddevalla med omnejd
  • Linda&Magnus

Ang detta med fotograf, var nere på stan igår och såg att det hade öppnat något nytt brevid den nya festklädes affären. K design hette det. är det någon som vet om det är bra? var där och tittade på hennes bilder och de var iaf fina. Känner mig skeptisk till många fotografer, då jag tycker att de tar en hel del betalt för relativt lite arbete. Det är ju så viktigt att resultatet blir bra.

Är det någon som har ett bra tips på var man kan köpa en underkjol som har två ringar? Har kollat runt lite men de ligger på ca 700 kr att köpa.

• Olise

Ina3

Nu är det snart dags för dig

• Danlin

Fasiken va svårt det är...Vill så gärna ha någon form av bakelse eller dyl istället för tårta. Känner inte för att slänga ut flera tusen på bröllopstårta. Behöver råd, hur gör ni med tårta??

• ina3

Danlin

Min kompis gör som sagt tårtan, det kostar inte en massa tusenlappar och den är mycket god! Vill du ha hennes telnr. så ge mig din mailadr.

Kommer att ha 3 våningstårta med dekorationer som i bröllopsbuketten (hon har verkligen engagerat sig i exakt vilka blommor det handlade om) Sen kommer caketoppern inte att hamna högst upp utan i mittendelen. Hör av dig!

• ina3

Träffade prästen för en närmare genomgång i söndags och han var super! Vänlig, ödmjuk och nytänkande! Han håller gudstjänst för döva och då får ju vigselakten hållas på ett annat sätt, dvs att man står ut emot gästerna. Inte bara visar ryggen alltså. Prästen står lite åt sidan. Vigselakten dras igång direkt efter första psalmen (som kommer direkt efter ingångsmarschen)detta gör att barnen orkar med när vi svarar ja till varandra och vår son skall lämna över ringen. När kyssen kommer så skall hon som sjunger solo slå an första tonen, detta gör det mer effektfullt och ett starkare minne (jag lär grina.. )

Puh! Det är nära nu!

Till alla med orustanknytning, det finns en Brudmarsch från Stillingsön och den skall vi ha som utgångsmarsch!

• Orustbrud

Linda&Magnus:
    Jag har en underkjol men det är tyvärr inga ringar i den utan bara tyll. Har du kollat upp vad det kostar att hyra? Det borde inte vara så himla dyrt.

• Danlin

ina 3. Vad är det för slags tårta? Smak och sånt? Har hon inget emot att göra åt andra?
    Jag ska oxså ha Lasse Love på mitt bröllop tror att det kommer bli asball..

• ina3

Danlin:

Man får välja tårta själv, alltifrån fyllning till ytskiktet, marsipan el sockermassa, dekorationer, våningar etc. Jag är inte så bra på exakt vad allt heter men hon lät mig välja utformande av tårtan helt själv och hade lite idéer o förslag. Hon gör även typ kyrkor i tårtor till konfirmationer, spindelmannen barntårtor..allt! Hon har sagt att det är helt ok att ringa henne, jag har frågat.

Jag ska försöka få bokat Lasse Love nu, han träffade honom ute på svensexan så det blev väl lagom luddigt bestämt..

• Kabo

Någon som har bokat håruppsättning på La Vogue?

Pratade med Ann-Charlotte som gör flest uppsättningar och bokade tid för rådgivning och så vidare, men hon sa att hon INTE gör provuppsättning?!

Jag trodde man skulle göra en provuppsättning för att man ska veta att man kommer tycka om uppsättningen samt att frisören ska veta hur just mitt hår är och vad jag passar i etc. Får i andra provuppsättning?
    Vad får Ni betala?

Hon ska ha 2 000 kronor och beräknar 2 timmar. Vill man att hon ska sminka så tar hon 350:- extra och räknar ytterligare en halvtimme i tid. När jag ska dit för rådgivning så tar hon 350:- som hon sedan drar av på slutpriset/slutbetalningen

• Orustbrud

Nu har vi precis träffat våran fotograf. Det känns super! Vi kommer att få alla bilder på en skiva som vi fritt kan framkalla från. Hon sa att oftast blir det ett par hundra bilder.

Svar på tråden uddevalla med omnejd