uddevalla med omnejd
Hej
Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!
Hej
Finns det någon mer än jag som ska stå brud i maj i uddevalla trakten? Vore kul att träffas o dela idéer över en fika!
Hej alla blivande brudar!
Det var inte min m2b som råkade ut i lördags utan jag! Dom fångade mig på Torp och sen fick jag gå o klippa tvättråd ur kallingar! Det var lite pinigt när man var nykter men sen åkte vi och drack champange o bubblade o bastade. Där fick jag pedikyr och ansiktsmask. Sen bar det av in till Mortens i uddevalla, där hade jag fått en urful sminkning, tuperat hår och en svart spetsklänning som dom sytt fast geléhallon på som jag fick sälja. Givetvis fick dom bara ta dom med munnen.. Jag fick ihop mycket pengar! En supergod middag med en efterrätt som var gjord av glass o banan, såg ut som ni säkert kan tänka Er vad, inga bestick...
Ja herregud så roligt jag hade! Se fram emot möhippan för det är ett underbart roligt minne.
Hej!
Vart har NI beställt era blommor & er bröllopstårta?
Börjar bli klar med det mesta, men detta kvarstår
Lägger in listan igen för att inte behöva gå tillbaka så långt för att kolla när ni gifter er.
25 maj-Ina3 Flatö kyrka, Flatö skola
3 juni- Malin A- Uddevalla kyrka, Societetsalongen, Gustafsberg
10 juni-Danlin-herrestad kyrka,Mässen I 17
15 jul- Olise, Hunnebostrands kyrka, SFS lokal
5 aug- Orustbrud, Bokenäs nya kyrka, Kärlingesundsgård
5 aug- Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands "Havslokal"
19 aug- Merlin, Villa Elfhög
26 aug- Bohuslän06, Hamburgö kyrka
26 aug Linda&Magnus, Lane-Ryrs Kyrka, Villa Lindesnäs
9 sep- Kabo, Herrestads kyrka, Herrestads församlingshem
11 nov- Jalf, Ljungs k:a, Ljungkilegården
Blommor: Lilla blomsterhallen (på torp) De är billigare än de i stan men jag har inte kollat och jämfört med blomsterlandet.
Tårta: Einars konditori. De tar 29:-/tårtbit och då får man exakt den dekorationen man vill och på det sätt man själv vill (brudparet på toppen ingår dock inte)
Tårtan bakar jag själv och blommorna ska beställas på Bellies i Trollhättan.
Tack för tipsen!
Kabo
Tack för tipset om Paula Nyman! Och tack ni andra givetvis! Paula kommer att sjunga och tar med sig både gitarrist o pianist så det löser mycket. Hon kunde dessutom Only Love som dom sjunger i Mistrals dotter vilket den andra tjejen inte kunde så nu får jag det jag önskat från början! Nu löser det sig nog med underhållning på kvällen med, en känd underhållare här i uddevalla (brukar uppträda i blå kostym ) kan ställa upp! JAG ÄR SÅ GLAD!
Fotograf blir Tobias Aue
Linslus: Min kompis bakar, du får gärna hennes telnr om jag får din mailadr.
Idag är min m2b på svensexa! Det är hemskt skönt att ha gjort möhippan, mycket roliga minnen. Bl a klippte jag tvättrådet ur kalsongerna på min dotters bästa kompis pappa..det blir käckt o träffa honom
Ingen av oss är formell eller pryd så det blir nog mycket garv där!
Nu känns bröllopet sååå kul och jag längtar!
ina3: Är lite nyfiken på fotografen Aue. Vad tar han för pris? Är det i ataljé eller ute, hur många bilder mm?
Vad skönt att det löst sig emd musik och underhållning. Är nyfiken på vem han i kostymen är.
Vi har klart med solosången i kyrkan. Min gamla barndomsgranne som är kantor/musiklärare/körledare ska komma och sjunga. Hon spelar alla instrument så det känns som att vi är i trygga händer.
Hoppas att fästmannen får en bra svensexa.
Jalf
Aue tar 3500,- för 12 bilder, du kan se på www.aue.se hur det ser ut. Han lägger till 500 för 24 bilder.
Han i blå kostym kallar sig Lasse Love..
Min m2b är inte nykter nu kan jag säga...