Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
gemma - pingvinfilmen är sa bra! Köpte den i Bangkok i höstas, men jag grät bara när jag sag den....
Fagelfilmer....bäst att uppgradera sig med fakta innan man far fagelflunsa! :D
Maste packa ikväll..aker jättetidigt imorgon till Österrike! joohoo!
Lapinette:
Du är väl inte gravid???
Gemma & Izunia:
Nix, har inte sett pingvinfilmen - den verkar ju så deprimerande! Tänk att frivilligt vandra hur långt som helst NORRUT för att para sig och få ungar. Ingen mat får de heller och snöstorm är det hela tiden. Vilket otroligt tråkigt liv! Skulle nog göra som du Izunia om jag såg den...
Flyttfåglarna har jag sett däremot. Väldigt vacker men undrar om jag inte slumrade till en stund där? Gemma, säg inget till Bertrand om det - jag vet att filmerna är franska
Jag vill ha NY tips - får inget svar på min allmänna fråga. Kan ni beresta Glamourbrudar rekommendera och avråda när det gäller The Big Apple?
har faktiskt aldrig varit i NY....(slap on the cheek!) haha..kan inte ge dig nagra tips där.. sorry
Har varken sett pingvin eller flyttfåglar mer än min blivande make som har härmat pingviner (fast det påminde mer om säl) hela helgen. Min mamma och man undrar nog vad jag har träffat för udda kille.
Jag måste instämma med Izunia - har inte varit i NY. Har alltid velat men ej kommit dit än. Har faktiskt inte varit i USA över huvudtaget. Vi skulle ha åkt på konferens till Hawaii i fjol och då stannat i SF men den blev inställd två veckor innan så vi stack istället till Guadeloupe.
Och nej, jag tror åtminstone inte att jag är gravid. Har visserligen varit lite slarvig med pillrena men tror dock att detta är något litet virus/bacilusk som inte riktigt vill släppa min mage. Säkert ett straff för mitt okynnesätande den sista månaden.
Härligt med Österrike (Izunia)! Är det en weekend eller stannar du längre. Hoppas du får bättre väder än vad vi hade.
jag ska vara där 8 dagar!!! :) Ah det ska bli sa skönt...skidakning, sol, dricka....bra vänner!
Ush det här med att slarva med pillren...jag har glömt att hämta ut nya, sa jag har inte ätit pa nagra dagar och kan inte hämta nya förrän jag kommer hem...
Jag har varit i USA 4 ggr, men da i Californien och Nevada..
Gemma:
Sista provningen av klänningen blir i början av maj. Jag lovar att ta med kameran då!
Jag tror verkligen att den blir superbra. Det lustiga är att jag ritat den själv, utan att tänka på trender, men det verkar som om den kommer att vara helt rätt, och kanske t.o.m. lite före sin tid. (Såg ditt inlägg i en annan tråd ) Vem hade trott det?
Jag tycker ocksa att pingvinfilmen var bra, fast sorglig.
Roslagsbrud:
Jag har varit i NY ett par ganger men det var flera ar sen sa jag har inga direkta tips. Forutom att bara strosa runt och titta pa folk och njuta!
Ett tips om man vill bo bra och chansa litet ar att boka hotellrum i USA via www.priceline.com som funkar litet som en auktion. Man kan inte andra sig dock. Man kan tex onska 1 rum, i ett visst omrade, minst 4 stjarnor och sen for $70 eller sa. Hoppas att jag inte blir anmald for detta! Jobbar inte pa priceline!
Ar ocksa jattenyfiken pa klanningen. Ungefar hur kommer den bli?
Hej! Trodde inte att det var möjligt men... igårkväll blev det lite för mycket champagne faktiskt. vi var på vårt stamställe som är parodiskt franskt och den franske ägaren började klämma på mig bara för att reta min man... och det lyckades. Inte så mycket men tillräckligt för att mannen skulle få lite ledsna ögon och jag själv, grymt dåligt samvete. JAG förresten, det borde ju vara ägarens fel, men allt blir ju så komplicerat när man har att göra med fransmän. Varför är de så jäkla skitjobbiga?
Annars är allt fine and dandy. Solen skiner och världen ligger bokstavligen för mina fötter. Ska ta I-poden och Gerlinda (handväskan ni minns!) på en liten promenad snart. Vi håller på och jobbar med visum och arbetstillstånd och allt annat man behöver för att flytta hit på riktigt. Plus att jag bokat in ett step-pass på Fitness First ikväll, och ett antal middagar med svenska tjejer som bor här.
Roslagsbrud, det är roligt och liksom lite ironiskt att din klänning är trendig när du bara följde ditt hjärta. För det var exakt likadant för mig. Jag SKITER verkligen högaktningsfullt i att följa trender, jag köper kläder som kittlar någon nerv, allt styrs från hjärtat och magen. Ibland blir det "rätt", ibland blir det knasigt, men aldrig att det känns som modemaskerad.
Du är modig som designade din egen klänning, jag vågade mig inte på det, men jag brukar "customisera" mina kläder, typ byta knappar och annat för ofta är det smågrejer man vill ändra för att det ska kännas helt som en själv.
Sen älskar jag H&M, har på mig ett par säckiga canvasbyxor som är hur sköna som helst - just nu.
Bra grej: Om jag vill ha något struket, typ ett par byxor, stoppar jag dem i en påse och tar hissen ner till receptionen och sen anländer de till min garderob. Priset, knappt 15:-, hamnar på mannens månadsfaktura (som betalas av hans arbetsgivare). En del av mig tänker att jag aldrig mer kommer att orka bo hemma igen. Och samtidigt saknar jag redan känslan av att vara vuxen, allvarsam och kringströvande bland stockholms ockrafärgade hus, Sverige är så vackert att det värker. Vi har ju kvar lägenheten på Kungsholmen och där kommer jag nog att hänga en del i sommar, samt hos mappa i nordvästskåne, plus att vi får låna några kompisars hus på Österlen. Men shit alltså, jetlag är svår att ignorera. Mycket kan överbryggas men inte tidsförskjutningar. Känner mig fortfarande vimmelkantig varje morgon.
N.Y har jag varit i, 2 gånger. Jag jobbade bägge gångerna. Första gången hösten -92, andra gången i maj -95 någon gång. Minns att jag vandrade runt i Greenwhich (?) Village och kollade på folk med dreadlocks och tyckte att det var såååå exotiskt. Men eftersom mina uppdrag i snitt varade ett dygn, hann jag inte upptäcka särskilt mycket, plus att jag var ensam och tonårig och i sanningens namn rätt skräckslagen.
Izunia - du tycks verkligen leva ett spännande liv! Ska du anställa folk till din butik så att du kan fortsätta resa lika mycket eller får mannen finna sig i att resa själv?
Må väl! Kram, G
Och Lapinette... hoppas du mår o-illa idag.
Gemma - följer din intressanta reseskildring. Så du har fransmän som klämmer på dig trots att din man är med? Trodde de hade respekt...åtminstone har jag aldrig varit i den situationen. Däremot kommer de framkrypandes när man är ensam på stan eller gymmet. På vårt gym här i Cannes hade jag en pojke som kom och pratade varje gång jag stretchade (något jag har slutat med ). Pojke är rätt ord för han var nog inte ens torr bakom öronen.
Blir du kvar där borta? Jag menar förutom sommaren i Sverige. Tror du att du åker tillbaka och bosätter dig? Förstår att man blir van vid stryk- och städhjälp.
Gällande trender så är det ofta som jag har svårt för dem. Det kommer så "konstiga" saker eller färger. Jag plockar ut de delar jag själv tycker om men som sagt är inte alls lika fantasifull som Gemma och roslagsbrud utan en som föredrar klassiskt. Rena linjer, kavajer, eleganta klänningar men kan gärna smacka på med starka och överraskande färger. För färg har jag (kanske inte just nu efter min magsjuka)!
Och här i Cannes skiner solen för nu har ju mamma och hennes sambo åkt hem. De hade verkligen otur med vädret.