• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Gemma

Lapinette - förutom att vi har ett jäkla brokigt förflutet i den här tråden, med alla nationaliteter, verkar vi ha just resandet gemensamt. Kanske har man automatiskt myror i byxorna när man har rötter lite överallt? Tror att jag berättade för dig att vi åker på bröllop i Ungern i maj! Superkul. Värdparet är släktingar till mig, de var så himla söta och hade med tolv flaskor prima tokaijervin till vår dessertbuffé! Nu gifter sig deras yngsta dotter, som jobbar i Bryssel precis som hennes blivande make, de tillhör den nya generationen östeuropeer som verkligen vet vad de vill ha och hur de ska få det. Blir intressant att se om vi träffar folk med genemensamma värderingar på bröllopet... Sen lär vi ta en vecka när vi bilar runt på landsbygden och i alla söta små städer som finns där men som jag aldrig besökt. Båda mina föräldrar kommer från Budapest så det är mest där jag har hängt. Bertrand är superspänd, han älskar Ungern! Vi lär precis som Izuina tillbringa några timmar på Spa, sen kommer vi få bråttom in i bilen för vi älskar att köra runt utan någon direkt plan.

Nä, nu måste jag knata iväg till min favorit-pedikyrist (Frangipani) och fixa blommiga tånaglar. Så att jag är fin när min man kommer hem. Euuu vilka värderingar man hunnit få ;)

kramar, G

• Gemma

PS: Halva jag känner mig värdelös för att jag inte jobbar. Halva njuter i fulla drag.
    Skrev en krönika i morse som väl på sikt ska in i nån sorts dagstidning... inte för att det betalar särskilt bra men för att det får mig att känna mig aningen mindre slö.

• Gemma

Kaisa, har hört att Hongkong är helt underbart, men betydligt mer västorienterat än Shanghai. Skulle vara kul att uppleva det någon gång. Trivdes din syster? Vad jobbade hon med?

/G

• Gemma

Kaisa - retroaktivt nyårslöfte, kör! Kinesiska nyåret slutade ju för inte så länge sedan så du kan ju räkna från och med det.

• Lapinette

Sitter här i ett regnigt Cannes med föräldrarna sovandes i vårt sovrum. Det var för övrigt sista natten på en madrass i vardagsrummet för ikväll åker de tillbaks till Stockholm ... men på torsdag kommer svärmor. Inte mycket tid över för oss själva. Min mage har hämtat sig så mycket att jag kan dricka te och äta banan. Var med ut igår kväll på restaurang och satt där och tittade på när de andra åt. Fick smaka av alla - så det kanske är något jag ska göra i fortsättningen. Jag som gärna vill smaka allt!

Gemma - det låter som du har det toppen där borta på andra sidan jordklotet. Min bild av Kina är något annorlunda än den du ger men det beror nog lite på vart man hamnar.

Gillar starkt ditt nyårslöfte. Tyvärr inget som jag kan ge då vi redan förbrukar så mycket champagne här hemma. För oss blir det champagne både till vardags och fest. Senast i helgen då vi självfallet öppnade en flaska när vi hade gäster. Faktum är att jag i princip gillar alla champagner utom Veuve. Ska försöka prova den igen men den får min man dricka med sin mor, inte med mig. Min favorit är Winston Churchills Pol Roger. Så lättdrucken och porlande glad.

Njut av champagnen, mannen och Shanghai.

• Lapinette

Gemma - så ni har bestämt er för bilresa i Ungern?! Härligt! Vi gillar också att bila men tyvärr blir det inte så oplanerat då jag är med i bilen. Jag lägger gärna upp hela rutten härifrån (datorn). Kolllar milavstånd etc. Men visst finns det vissa spontana idéer och upptåg.

Förstår känslan av att känna sig värdelös för att man inte jobbar MEN försök och njut av att få vara lite ledig!

• roslagsbrud

Izunia:
    Vi ska ha en borgerlig vigsel så inga psalmer för vår del!
    Däremot har jag en syster som sjunger väldigt bra, så det blir Av längtan först (texten passar på oss så väldigt bra då vi hunnit med en del i våra liv), sedan Så skimrande var aldrig havet (vi gifter ju oss på en ö i Roslagen, så vad passar bättre än Taube?), I folkviseton (Nils Ferlins underbara visa) och slutligen Båtlåt av Robban Broberg (vi gillar båtlivet och det är kul att avsluta med lite humor!).

Bunni:
    Yes, inbjudningarna har gått ut! Tidigt tycker kanske en del, men eftersom vi gifter oss när folk fortfarande har semester, så ville vi att de skulle få möjlighet att planera och boka rum i god tid.

Har nu provat klänningen och den kommer att bli otroligt söt! Nästa provning blir i maj - först ska ateljén sy färdigt alla diverse kreationer som folk ska ha på sig på kungen 60-års fest. Kanske att någon av er är bjuden

• roslagsbrud

Gemma:
    Låter fantastiskt att få bo i de gamla franska kvarteren! Gissa om jag blir avundsjuk... Inte få dåligt samvete nu för att du lever lyxliv med städhjälp, manikyr och champagne, utan passa på att njuta. Finns det någon rättvisa i detta universum så kommer du i ditt nästa liv att återfödas som kejsarpingvin i Antarktisk medan vi kommer att leva som kinesiska prinsessor i sus och dus!

Lapinette:
    Hoppas magen återhämtat sig nu. Har precis bokat min Cannes resa - vilka billiga direktflyg det finns nu för tiden! Leve konkurrens och marknadsekonomi...

• Lapinette

roslagsbrud - ser fram emot ett liv som princessa i nästa liv!

När är det du ska ned till Cannes? Har för mig i maj då vi gifter oss.

• Izunia

roslagsbrud..aha! Jag da är det inte sa svart att bestämma sig! :) Vi ska ha 4 solosanger som nästan alla är bestämda. Min ena tärna ska sjunga Ave Maria, den andra ska sjunga Your Song, och andi´s grooms man vet inte än vad han ska sjunga. Sedan ska en vän spela panflöjt. Tror det blir right here waiting,men inte säker.

Svar på tråden Glamour, mon amour!