• MrsCanavan

Vem betalar ert bröllop?

Min blivande är från england där det är enligt tradition att brudens föräldrar står för hela kalaset. Nu tycker hans systrar att det är väääääldigt konstigt att mina föräldrar inte pungar ut 100.000kr..
    Vem betalar ert bröllop?

• Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?
  • Bröllopstokiig

Vi får 100 000 av föräldrarna sen tar vi resten själva. Men allt beror ju på vilken bakgrund man har och hur man ser på det... det finns inte några rätt eller fel på 2000 talet.

• Esprie

Vi har tur, och jätte snälla föräldrar. Mina (bruden) föräldrar betalar maten och lokalen. Hans vill oxå bidra med pengar :) och så lägger vi själva med. Vi förvänta oss inget och vi sa det till föräldrarna men bådas föräldra ville bidra (och det kostar ju så vi är väldigt tacksamma).så vi betala ca 1/3 del. och vi har laggt resan i budgeten med.

• Nyckelpiga

Vi betalar större delen själva, men mina föräldrar (brudens dvs) har dock erbjudit att ge lite sponsring.

• la peccina

Att brudgummens familj har synpunkter på dina föräldrars skyldigheter att bistå med pengar tycker jag är väldigt magstarkt. Hallå, vi lever väl i modern tid? Idag är det ju inte riktigt så att brudgummen tar över försörjningsansvaret efter brudens far.

• Nasse7

Vi betalar en del. Hade tänkt att betala allt, men mina föräldrar bidrog till min systers bröllop och komemr bidra med lika mycket till vårt. C:a 25 000:-. Så vi kommer att dela på det eftersom budgeten ligger på ungeför 50.

• filipelin

Vi har bett våra föräldrar om hjälp istället för presenter, så alla sparar en slant varje månad för att kunna hjälpa till att betala, för ingen har råd att hosta upp så mycket pengar på en gång.

• JAS

För oss var det en självklarhet att betala bröllopet själv. Det var lääänge sedan vi flyttade hemifrån och nu har vi ett riktigt mysigt svenssonliv Så att spara pengar för att bjuda våra nära och kära kändes rätt - för oss

• Wanki

Jag undrar bara, är det vanligt i sverige tror ni att brudens föräldrar betalar? Jag hade ingen koll pa att det var sa men i landet jag bor i är det tydligen VÄLDIGT vanligt. Det är väl ingen direkt tradition i sverige längre?? Hur som helst betalar vi hela vart lilla kalas själva.

• Mrs Austin

Vi far hjalp av mina foraldrar med 25000. hans foraldrar hjalper inte till alls. han ar fran USA o enligt dem ska bruden foraldrar betala allt. Vi sparar for fullt, da vi ska ha tva brollop! Ett i Sverige o ett i USA. Det i USA var hans mammas ide, eftersom hon har sa manga hon vill bjuda, men hjalpa till o betala vill hon inte...

• Jenny i England

Vi far hjalp med 20 000 kr fran foraldrar, men betalar resten (ca 150 000 inkl brollopsresan) sjalva.

Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?