• MrsCanavan

Vem betalar ert bröllop?

Min blivande är från england där det är enligt tradition att brudens föräldrar står för hela kalaset. Nu tycker hans systrar att det är väääääldigt konstigt att mina föräldrar inte pungar ut 100.000kr..
    Vem betalar ert bröllop?

• Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?
  • Prinsessa / nu fru

Vi betalade vårt bröllop själva & hade ingen tanke på något annat. Tycker att har man inte råd att gifta sig får man vänta tills man har det.

• Swedie

Princessa, så behöver det väl inte vara heller *skratt* Bara för att våra föräldrar vill betala betyder det inte att jag och min blivande inte hade haft råd att betala för det själva.. :)

• Miss Em

Swedie,

Samma har! Vi hade haft rad enda. budgeterade sa vi skulle klara det utan nagon hjalp. Fast nu ar vi glada att vi fick hjalp och kan lagga lite extra pa vart stundande huskop!

• Sandgren

Självklart betalar vi själva, sen har det visat sig att våra föräldrar bidrar med nån tusenlapp, men i övrigt står vi för det hela. Jag skulle aldrig ha mage att be föräldrarna betala! Men vill de göra det blir vi ju tacksamma, men det måste vara på deras initativ, jag vet att de inte är rika.

• Sarge

Vi betalade varenda krona själva !

• Jema 26/11-2005

Vi betalade vårt bröllop, var det tänkt från början men våra föräldrar ville hjälpa till.
    Så dom stod för hela festen!

Jema

• Sanna Panna

Vi betalar allt själva. Dels är den ekonomiska möjligheten att bidra olika mellan våra föräldrapar och dels har vi levt ihop i 15 år och det känns inte rätt om någon annan ska gå in och betala... Förstår inte riktigt den här traditionen att föräldrar ska betala bröllopet - de betalar/bidrar ju inte när vi köper hus eller ny bil.

• Änglahund

Min mamma betalar i princip allt. Det enda vi star for sjalv ar klanningarna (min och tarnornas), killarnas klader, har, makeup och blommor.
    jag ar valdigt lyckligt lottad kanns det som :)

• guinevere

Min pappa betalar allt som har med fest och mat att göra. Resten betalar vi själva.

• Ladynelle

Vi betalade nästan allt själva, fick slippa en hyra (hyr av svärföräldrarna) men resten stod vi för.
    Och allt blev heeelt perfekt:)
    (Allt gick på knappt 22000 kr)

Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?