• MrsCanavan

Vem betalar ert bröllop?

Min blivande är från england där det är enligt tradition att brudens föräldrar står för hela kalaset. Nu tycker hans systrar att det är väääääldigt konstigt att mina föräldrar inte pungar ut 100.000kr..
    Vem betalar ert bröllop?

• Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?
  • lejlej

Vi fick hjälp med maten från svärföräldrarna som present samt så fick jag klänningen jag köpt på e-bay från min mamma, resten betalade vi själva.

Det tror jag är det vanligaste, att betala själva men få hjälp, här i sverige.

• caja

För våran del är det en mix.. Mina och hans föräldrar står för största delen, och vi själva för endel. men det är väl väldigt olika beroende på traditionerna. Ni får väl förklara för släktingarna där att traditionerna numera inte är lika i Sverige.

• *Stella*

Vi ska ha ett stort bröllop i Italien... Både mina och hanns föräldrar ville absolut betala middan själva... men det slutade med att de betalar hälften var.

• snart...

Vi får 30 000 var av våra föräldrar. Resten får vi betala själva... Jag är så otroligt tacksam för detta då det inte är direkt billigt att gifta sig! Deras bidrag kommer sånär att täcka mat och dryck.

• Linma

vi får hälften hälften från våra föräldrar.. :)

• frujohn

Vi själva.. Utan ekonomisk hjälp.. Skall väl försöka hålla oss under 30000..

• Vicky83

Vi betalar kläder, foto, blommor, dekorationer och sånt själva. Ringarana står min blivandes föräldra för och själv festen betalar mina föräldrar eftersom de vill bjuda in vår stora släkt och då tyckte både de och vi att detta blev en bra lösning.

• Linda-VBG

vi vill inte ligga våra föräldrar till last på något sätt. så vi nöjer oss med ett litet bröllop och står för det själva :)

• blivande fru ländin

vi står för hela kalaset själva, om vi sedan får pengar i bröllopspresent vet jag ej...

• MrsCanavan

Skönt att höra att vi inte är ensamna om att betala själv, våra föräldrar står för festen och vi för resten.

Svar på tråden Vem betalar ert bröllop?