• 79aras

sommaren -06 - Göteborg m. omnejd

Hej
    ska gifta mig i Juli 2006 och bor strax söder om Gbg. Har precis börjat planera och inbjudningarna ska ut.
    Skulle vara kul och bolla ideer med några i samma område som också ska gita sig till sommaren.
    Kram

• Svar på tråden sommaren -06 - Göteborg m. omnejd
  • Kotten75

Igår gjorde jag färdigt den första inbjudningen. Nu är det bara resten kvar... De ska gå iväg om ungefär 2,5 vecka... Hade med mig inbjudan på jobbet för att väga den och den klarade 20-grams-gränsen, phu!!! Några kollegor som vet att vi ska gifta oss och de fick se min "pilot-inbjudan" och de tyckte den va jättefin. Kul att få lite positiv respons! Hmm, hoppas släktingarna och vännerna tycker likadant... :)

• Kotten75

Oj det var inte meningen att det skulle bli två gånger... Blev lite strul med Internet..

• 79aras

E du så pysslig å påtar ihop egna?
    Önska jag kunde. Har inget sinne för sådant alls. Skulle aldrig kunna tänka ut hur jag vill ha något om jag inte sett någon mall. Dålig fantasi helt enkelt.

Vi körde en serie från caligraphen, så att inbjudningar, kyrkoprogram, festprogram och tackkort matchar. Har beställt rätt mycket annat därifrån också och kör då samma symbol (två hjärtan) som tema.

Förutom inbjudningarna hur långt har ni andra kommit?
    Jag har köpt brudklänning och tärnklänningar. det jag har beställt från caligraphen har inte kommit ännu (ska bli spännande)

Hade varit kul och höra hur ni tänker angående brudklänning. jag är supernöjd med min men hade jag inte haft en budget så råkade jag tyvärr prova en alldeles för dyr klänning (som nu dessutom var omslag på Amelia bröllop, då hade det blivit den.....

• yrvädret

Hej på er!

Jag har hängt här lääänge och planerat bröllopet sedan förra våren. Jag och min sambo gifter oss den 22 juli i S:a Birgittas kapell och kommer ha festen nere i Hanhalsgården.

Vi skickade ut våra inbjudningar nu i veckan - har suttit och påtat ihop dem själv och är just nu spyfärdig på allt som har med trycksaker att göra

• 79aras

Jisses.. vad e det man planerar så länge ;)

Förutom att njuta av det som komma skall :)

• Millemill

Hej på Er!

Kul tråd - och bra!!!
    Tänkte att jag kanske kunde hoppa in också
    Vi ska gifta oss i Säve Kyrka 1/7 kl. 14.00. Jag borde nog ha kommit mkt längre med planeringen än vad vi har gjort - även inköp... Men det dyker upp saker på vägen som tar tid ifrån bröllopsplanerandet helt enkelt! Sa til lmig själv när min sambo friade att jag skulle vara ute i sinnessjukt god tid för att slippa all stress och säkert veta att allt som vi vill ha är bokat och klart. Men men, än så länge är vi nog inte ute alldeles för sent (hoppas jag).
    Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och förmodligen frisör (dem sulle återkomma när deras semestrar var bestämda). Funderar på att boka en till frisör i Kungälv... borde man det tror ni??? Sedan så har alla viktiga personer tillfrågats så som toastmadamme och brudfölje.
    Har kollat upp vad tårta och busstransfer för gäster skaulle komma att kosta åxå, även hotellrum för bröllopsnatten!
    Men detta är ju inte bokat dock - bara kikat priser...

Hur långt har ni andra kommit?
    Jo förresten, min sambos bestman håller på och fixar med inbjudningarna - tanken är att dem ska gå iväg i början av mars.

Hoppas att alla ändå mår bra och njuter utav denna "once in a life time" planering trots lite ångest!

• yrvädret

planerat och planerat - vi bestämde oss i februari förra året att vi skulle gifta oss den 22 juli iår. Och så bokade vi festlokal. Sedan låg planeringen nere fram till juli förra sommaren, men nu är den på gång på riktigt

Vi har bokat allt som behöver bokas - det vi har kvar är mer praktiska saker som dekorationer till festlokalen. Och så ska vi beställa ringar nu i mars

• pinkdiamond

79aras:
    Nej alla våra inbjudningar kom inte fram på alla hjärtans dag. En del först dagen efter.

Jag har köpt min klänning, tärnornas kläder, bokat fotograf (en kompis), min ring fick jag då han friade, fest- och vigsellokal bokat, köpt mina skor (vet dock ej om jag är nöjd), toastmaster och madame är utsedd, vigselförrättare bokad...hmmm jag tror att det är allt. Jo just det jag: frisör bokad och en kompis ska göra min bukett. Solister i kyrkan bokade (också kompisar). När jag ser på detta måste jag säga att jag har himla bra kompisar!!!

• 79aras

Har också en kompis som ska göra buketten, tror att jag vill ha tärnbuketter också (mina tre småsystrar är tärnor.
    Hoppas att en kompis vill sjunga i kyrkan, har inte frågat ännu.

Det här med ringar...jisses vilken beslutångest :)

Vad har ni för klänningar?

• pinkdiamond

Jag ska ha en knäkort ballerinakjol från Kik och en topp som också är från Kik.

Svar på tråden sommaren -06 - Göteborg m. omnejd