• Midsommardagsbruden

Midsommardagsbrudens bröllop 3

Ytterligare tre månader har gått sen tråd 2 startades, varför jag nu tar upp den tredje i raden. Har nu varit lyckligt gift i drygt 7 månader men har svårt att släppa BT efter att ha fått några riktigt mysiga bekantskaper under planeringens gång. Det är även kul att kunna följa andra brudar under deras väg fram till altaret och kanske kunna ge några goda råd och lite inspiration.

Besök gärna vår hemsida goto.glocalnet.net/TeamMelwin

• Svar på tråden Midsommardagsbrudens bröllop 3
  • Sanasol

Mmm, vi är väl inte direkt ense just nu... fast det ordnar sig väl detta med!

• Midsommardagsbruden

Hoppas det! Men man kan inte vá ense i allt heller, det vore onormalt!!!

• Sanasol

Jo, det vore det! Hur som helst, vi är lite tveksamma till bröllopet i jämtland nu när vi inte ska flytta dit ner, jobbigt att planera allt på 40 mils avstånd. Så vi ser över möjligheten att ha det här uppe i stället, vi är bara inte överens om hyrd lokal eller restaurang...

Dessa kollar vi på nu, förutom hyrlokaler som jag inte gillar (HAHA)

www.rexbar.com
    www.norrbyskar.com
    www.scharinskavillan.se

Fotografer
    www.090foto.se
    www.fotafolk.se

Vad tror du Pia?!

• Sanasol

Ja, återigen en vändning! Men det känns verkligen SÅÅÅ jobbigt att planera allt på det avståndet, känns som att man inte kommer kunna ha koll på nåt... *kontrollfreak*

• Midsommardagsbruden

Ja du, tufft att börja om med allt igen, men ni har ju all tid i världen, men tänker på allt arbete du lagt ner hittills!!! Men allt är ju lättare om det ligger inom avstånd från ens bostad. Bilden av ert bröllop var väl helt uppmålad i tankarna och då är det svårt att tänka om helt plötsligt!

Noobyskär såg väldigt fint ut och fotafolk har man ju sett cirkulera i tidningarna på både barn och bröllop, en stil som jag gillar tycks de ha!

Men har du kollat upp priser och så? Skiljer det sig mycket från era nuvarande alternativ?

• Midsommardagsbruden

Men tjejen, är så van att du alltid är på plats...

• Sanasol

Internet har varit kajko hela dagen... så därför har jag fått mycket annat gjort! :D

Jo, känns lite trist när man har en bild. Men... det är ju så det är... och samtidigt vill jag hellre kunna planera saker och finputsa och kolla upp det sista på plats istället för att ringa,ringa, ringa och egentligen ändå inte veta om det blir som man vill och har tänkt sig...

De alternativ som känns aktuella just nu är Norrbyskär, antingen Hotellet (www.norrbyskar.com) eller museet som är väldigt fint (www.norrbyskar.se under Museum) Har sett bröllopsdukning där förut, himlans fint hade de ordnat det då.

Annars har vi ett alternativ inne i stan, som har en liten träkyrka tillhörande Västerbottens museum just brevid sig... det är väl det det lutar mest åt nu. www.savargarden.nu

Budgeten ligger på ungefär 90 000 med ringarna och allt. De var ju inte billiga ;)

• Midsommardagsbruden

menade Norrbyskär och inte Noobyskär

Ligger budgeten lika som förut då eller?

Håller helt med om ditt resonemang!!!

• Sanasol

Något högre, men det beror mer på ringarnas kostnad än något annat.

• Midsommardagsbruden

Känns det bättre idag?

Forskat något mer i nya alternativen?

Svar på tråden Midsommardagsbrudens bröllop 3