• pickolina

Tips! Tungskrapa...

Här sitter man och nattsuddar.. Tog en liten paus för att gå och borsta tänderna och kom att tänka på den helt underbara uppfinningen -tungskrapan. Förr brukade jag använda tandborsten för att få ren tungan men sedan jag fick en riktig tungskrapa för en massa år sedan så är jag helt såld.

Alla som inte har en tungskrapa borde pallra sig till ett apotek och införskaffa en!!! :)

• Svar på tråden Tips! Tungskrapa...
  • SamyX

Hade också en sån tanborste med räfflor innan, men tungskrapa är mycket snabbare och effektivare. Framför allt ser jag till att min M2B använder den, särskilt som han röker...

• trish

Måste bara tipsa er som använder tungskrapa(visst är dom bäst :)) och tänker på munhygienen...
    Själv fick jag tipset och nu är det min tur att "pass it on":

Använd tandtråd!!! Nejdå, jag jobbar inte inom tandvården men när min tipsare sa till mig att gå hem använda tandtråd och sedan LUKTA PÅ TRÅDEN trodde jag att jag skulle dö!!!!! Dessa beläggningar bidrar också till väldigt hög grad till den dåliga andedräkten. Det snuskiga lukten på tandtråden.. - det är en hint om hur man kan lukta i munnen. :o

Isch isch isch säger jag bara. Testa! Jag lovar att ni ALLA kommer att bli flitiga tandtrådsanvändare efter att ha luktat på er använda tandtråd.

:D /trish

• Kirk

Trish:

Brrrrrrrrrrrrrr.......! *rynkar näsan*
    ;):)

• trish

Kirk:
    :D Jasså du vågade prova *ler*
    Eller hur brrrrr.... :D

/trish

• Kirk

trish:

Nä, jag har inte testat (än). Däremot lider jag av/är lyckligt utrustad med _ det aktuella ärendet just då avgör vilket som passar bäst in- med ytterst välutvecklad fantasi.
    Brrrrrrrrrr igen! *ryser* ;):D

• pickolina

trish

Ja visst luktar det vidrigt! Huah...

Kirk

Ja när man använder tandborsten för att göra ren tungan långt bak så är det lätt att få kräkreflex, men jag har faktiskt aldrig fått det av tungskrapan. En riktig tungskrapa, som den de säljer på apoteket, är överlägsen den som sitter på baksidan av tandborsten. Promise! :)

• pickolina

Min-Ah

Jo det är nog smaklökarna, tror det i alla fall... :)

• pickolina

Det är ju inte bara så att dessa beläggningar skapar dålig lukt de bidrar ju till karies osv oxå...

• Kirk

pickolina:

Tungskrapa nästa på inköpslistan, alltså! *gör honnör:)*

• lolabe

Tack för tipset! Ska också genast gå och handla en sådan manick

Svar på tråden Tips! Tungskrapa...