Bröstförstoring (4)
Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !
Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !
Glasskompott
För mig är det "tvärtom" med magen om du förstår vad jag menar. Känns bättre nu i alla fall. Tror jag tog i för hårt precis efter operationen. Kände mig så upprymd och lättad att det var gjort. Sen hade jag ingen som hjälpte mig heller....
säger bara det till alla som har det här framför sig; Man klarar av att vara själv men åh vad mycket värt att ha nån som pysslar om en lite. nu ihelgen är min kille hemma men det är jobbigt att be om allt hela tiden och han är inte världens mest uppmärksamma kille på jorden men han har andra goda sidor.........
EnYsterSyster
Välkommen tillbaks. har saknat dig. känns tryggt att höra av dig. har undrat hur du mår faktiskt.
Jag tycker de är ENORMA, Snygga men oj oj säger jag.....jag som skulle ha små. Hoppas det blir mindre.
Angående hårdhet; är det ändå att föredra framför "sladdrigt" eller hur
Silikon är ute! Skönt!
Hej igen
Jo, ja åkte ner till kliniken efter 2 veckor eftersom det ena var mer spänt och större. Och eftersom jag hade haft så ont trodde kirurgen att det var en inre mindre blödning.
Men jag behövde inte oroa mig för det för kroppen tar hand om det själv. Jag åkte även ner till skåne igen (över 60 mil från mig) när det gått 9 veckor. Tyckte inte det var någon direkt skillnad, men då hade jag inte så ont.
Efter det har jag även gjort ultraljud för att inte kolla om det varit någon vätska. Men detta pga storleksskillnaden alltså, inte blödningen. Bäst att förklara noga här så det inte blir några missförstånd.
Men det är absolut inte konstigt ifall du har mer ont i det ena. Vanligt, iaf om man lyssnar till de där inne på plastic.net. Så det behöver inte vara något heller.
Jag kan känna av i det ena bröstet nu också ibland. Det har inte läkt riktigt ilka bra som det andra. Lite lite mer stumt, spänt och större. Och nu har det gått 4 1/2 månad.
Kramis
Sandriani
Om du inte är intresserad av bröstförstoringar förstår jag inte vad du gör här, ärligt talat. Bara för att trycka till en och annan eller?
Du har säkert fina bröst.
Jo, jag är intresserad av bröstförstoringar. Fast jag är väl i.o.f.s mest intresserad av att folk inte för bröstförstoringar.
Det går ju att lyfta istället för att lägga in silikon, om det "hänget" som är problemet?
Om istället problemet är att man tycker att man har för små bröst, så är det ju ett skapat problem. Antingen skapat av samhället (läs: media, reklamer osv.) eller att man får för sig att "alla andra" har större bröst än en själv.
Jag skulle nog kunna tänka mig ett bröstlyft om brösten början hänga när jag blir äldre. Men silikon är till för att skapa större bröst och många skaffar silikon för att göra brösten "synliga".
Jag säger inte att alla med silikon är på ett visst sätt, men silikon och vissa egenskaper brukar hänga ihop. Jag tror att det krävs ganska stor osäkerhet/utseendefixering för att operera in två silikonkuddar i kroppen.
Nu kommer kanske alla ni med silikoninlägg tycka illa om mig, men jag vill inte att idealet med silikon ska sätta sig i huvudet hos de unga tjejerna som växer upp.
Det är väl inte så hemskt egentligen?
Hej
Sandriani.
Hoppas att du har en AA-A-kupa nu när du yttrar dig, annars har du absolut ingen aning om vad du pratar om.
Alla har rätt att få trivas med sig själva och må bra vare sig man lider av sina små bröst eller inte. Varför blir det sånt hysteri bara för man vill göra brösten lite större? Alla har ett val så är det bara.
Kramis
Varför råder det hysteri om att göra brösten större?
Ofta pratar man om "eget val", men om man blir så påverkad utifrån, är det då verkligen rätt att tala om ett eget val?
Varför kan man inte få duga utan förändringar?
Men jag har viss förståelse för tjejer med AA-kupa som skaffar sig B-kupa.
Men många tjejer som har AA eller A-kupa skaffar sig större bröst än B-kupa. Jag sökte på bröstförstoringar på www.qvinna.info. Det fanns 279 personer som haft A-kupa innan operation. 59 av dessa personer hade skaffat B-kupa men hela 220 personer hade skaffat C, D eller DD-kupa.
Om det nu handlar om att få "normalstora" bröst, då borde fördelningen inte se ut såhär. (?)
Sandriani
Ja vad gör du här? Retar upp folk?
Jag hade både häng, och noll bröst kvar efter ammning, att bara lyfta ett par skinnpåsar kan jag inte tänka vara så snyggt. Du är duktig du som inte tänker lägga in någor silikon, utan bara lyfta brösten om så skulle behövas en vacker dag. Hur kommer det sig att du skulle kunna lyfta dina bröst då?, är inte det också skapat av samhället att man ska se ut på ett visst sätt. Jag har silikon, och på mig syns det inte ett dugg! Du har fel angående att dom flesta skaffar silikon för att brösten ska synas, det finns dom som gör det för att få tillbaka normala bröst efter tex amming, kraftig vikt nedgång osv. O lika så så måste du också vara lika utseende fixerad om du lyfter dina bröst om dom börjar hänga. Och sen undrar jag vad du menar med " men silikon och vissa egenskaper brukar hänga ihop". Jaha och vad skulle det vara då? Hur kan du ens skriva något sådant? Så j*kla Puckat!
Jengirl:
Jag tycker inte att jag retar upp folk.. vioola verkade ju i alla fall inte uppretad. Silikon är ju till för att göra bröst större. Så om man opererar in silikon så blir ju brösten mer synliga?
Det är ju jättebra att du trivs med dina inlägg och du verkar inte ha opererat in stora inlägg eftersom de "inte syns ett dugg".
Det med att silikon och vissa egenskaper hänger ihop har jag hört från killkompisar, så det var dumt skrivet eftersom jag inte själv vet särskilt mycket om det. ;( Men det är också det enda som var dumt skrivet.
Som sagt, de flesta med A-kupa som gör en bröstförstoring verkar ju skaffa C- eller D-kupa. Därför verkar det ofta handla om att skaffa ganska stora bröst.
Credit till er som vill ta en diskussion om detta utan att idiotförklara mig som tycker annorlunda. *tummen upp*