• EnYsterSyster

Bröstförstoring (4)

Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

• Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • famousfairy

herregud tjejer.. man kan inte ta vad som helst! alla smärtstillande tillhör en visste område... vissa är blodförtunnande .. jag få inte ta magnacyl mm 2 veckor innan till ex. Kanske man har fått en underliggande infektion o då är det bara antibiotoka som hjälpa. och NU
    RAT.. du ta sömnmedel ändå va? ICKE ska du blanda utan läkares råd. och ICKE ska man ta andras tabletter bara för att de funker för dom, inte ens mammas!
    Förlåt jag vet att jag låtar "jag vet allt" "jag är en ängel",, jag låtar som socialstyrelsen. Min Pappa är läkare. Tror mig, jag har kompiser som ha dött av sånt-- sabba inte din underbar ny kropp nu!!
    Ännu starkare kanske inte funkar, ibland måste man bara leva genom det.
    Tycker man ska kolla för infektion NU!!
    sorry i seem so shitty, just worried that's all..

• glasskompott

famousfairy:
    Jag håller med Dig! Ta det lugnt, ngn annans tabeletter ska man aldrig ta!

Ring kliniken istället... De kan ju skicka elektroniska recept eller ringa in om de tror att Du behöver starkare... Jag har käkat citadon och panodil hela tiden.

Jag tror faktiskt att man, som Du säger, behöver genomlida viss smärta.

• vioola

Hejsan hej

Det var värst vad folk hetsar upp sig... Givetvis fick jag tramadol hexal 100mg av min läkare första gången. Mamma hade sedan 50 mg tramadol som jag fick av henne. Ett bra mycket bättre alternativ än att äta 8 st citodon per dag som inte hjälpte ett dugg.

Jag menade att hon har som ett eget litet apotek hemma och det finns det mesta. Det betyder INTE att jag käkade vilka piller som helst. Men man läser väl det man vill läsa...

Vissa har mycket mycket värre smärta än andra så visst kan du få starkare smärtstillande utskrivet ifall du vill det. Jag själv hade antagligen en blödning så jag vet hur ont det kan göra.

Hoppas du förstod mig Rat.

Kramis

• famousfairy

hej Vioola menade inget ont personligen till dig..innerst inne vet jag att du vet och gör det som är bäst för dig.
    men jag har kompisar som till ex tror att de bli snurrig av panodil!? det finns inget i pnaodil att gör man snurrig, däremot om man tro det och är dum då kan man få en långsam plågsam lever skada.
    Jag bara tänker på de som kanske inte är lika klok som dig som bara ta dina ord och käka vad som helst för smärtan
    jag kanske hamna i samma sitts för jag bli bara snurria av citadon!! sorry vioola, som du säga smärtan gå upp o ned ..
    vad jag längta nu! glad att tanden är fixad men jag idag skulle mina bröst ha varit 6 dagar gamla, i för sig efter den här smärta behöver jag återhämter med innan nästa op.. suck

• famousfairy

återhämta (er) mig ska det vara. fredag missade jag pga feber o smärta..skrämmande..

• Swing

Hej alla! Aer utomalands paa resa och det finns inga prickar och ringar paa bokstaeverna, ursaekta!
    Jag kan inte direkt kaenna naagra kanter, daeremot daer dom tar slut, litegrann. Laater inte logiskt, jag vet. Det kaenns lite fastare nertill, intui daer implantaten aer. Mitt eget broest, ovanpaa muskeln, aer ju lite mindre fast. Inget som stoer mig eller maken alls.
    Famousfairy: taenker paa dig, hoppas allt gaar bra! Kram paa er tjejer!

• Rat

Hej alla underbara omtänksamma och upprörda tjejer!

Tack för att ni bryr er! Jag ska nog ringa kliniken idag men just nu känns det lite bättre än i går kväll. Jag har sovit i natt, tar insomningstabl. jag har frågat om det är ok. säkert Famousfairy
    En fråga till dig Vioola; hade du mer ont i ena bröstet, du skrev att du antagligen hade en blödning. Sa de det på kliniken eller är det vad du tror?
    Jag förstår att en viss smärta bara är att genomlida och jag brukar ha ganska hög smärttröskel säger dom, men det som jag är lite orolig för är att det gjort ondare och ondare för varje dag istället för att bli bättre. Ville bara höra hur det var för er andra , om någon annan haft så här. *KRAM*

• EnYsterSyster

Rat

Hej gumman, hur är det ?? Har varit bortrest. Såg att du gick på 245 g i sista sekund, du slog mej med 30 g!!!

Jag hade JÄTTEONT länge efter, jag började nästan misströsta. Kolla att du inte har feber bara, då ska du höra av dej till kliniken.

Jag var ju som du kanske minns rätt knäckt efteråt. Jag var trött, hade mycket ont och tyckte brösten var hemska. De stod ju som hårda strutar rakt ut. De är INTE snygga i början. Håll ut och tänk på att det går upp och ner.

• EnYsterSyster

Rat

Ömheten utmed sidorna har gått ner. Jag tror det var hormonellt.

Jag hade mycket mer ont i höger bröst länge efter. Det var riktigt besvärligt faktiskt och jag åt väldigt mycket smärtstillande. Har fortfarande inte kommit igång med träning (efter 4 ½ månader, men inte bara pga operationen utan pga dåligt väder, stressigt på jobbet och hemma mm) men ska börja nu.

• EnYsterSyster

Ang hårdhet

En sak som stör mej är att de fortfarande är lite hårda och när jag ligger ner står de upp och lägger sej inte alls utmed sidorna Jag tror faktiskt man får räkna med det, eller ? Särskilt när jag spänner ut bröstet och/eller drar bak armarna så bröstmuskeln sträcker sej blir de riktigt hårda !

Svar på tråden Bröstförstoring (4)