• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • hjartat73

Men ska ni ha nytt år inskrivet då ni förlovar om er?

• jajj@

Visst kan man förlova om sig! En jobbarkompis till mig och hennes kille förlovade sig för länge sen, utan planer på giftemål egentligen och med ganska billiga ringar. Nu har de bestämt att gifta sig, så de förlova sig igen och skaffa nya ringar. Jag tycker att det låter fint.

• jajj@

De skriver in det nya datumet i sin ringar...

• hjartat73

Måste dock säga att jag tycker man behåller det gamla årtalet...för datumet är väl samma om jag förstår det rätt...men man kan ju fira det som om man förlovar om sig.

• ~emma~

Ok, detta kanske låter lite cheesy... men vi har inget årtal i ringarna, det står bara "evig kärlek" eftersom vi inte tycker att vår kärlek är bunden av tid. Tänkte att vi skulle komma ihåg datumet och varandras namn ändå :D Fast det kanske hade varit bra att ha om man blir lite senil ;) Vi funderar på att skriva likadant i de nya ringarna. Och han ska inte ha en ny ring.

• hjartat73

Okej men dåså....skriv upp datum och årtal och lägg i ett bankfack om ni blir senila så slipper ni skriva in det *ler*

• jajj@

Det låter fint! Vi har också funderat på vad man skriver i ringarna, eftersom vi tror att vi kommer komma ihåg både varandras namn och datum. Och egentligen är det viktigaste datumet för oss den dag vi träffades (låter det dumt?)

• jajj@

Ska ni skriva något i din vigselring?

• ~emma~

hjartat73 :D :D

jajj@ - nej det låter inte alls dumt. Vi firar dagen vi blev tillsammans mycket mer än förlovningsdagen.

• hjartat73

Jag tror det blir den "vanliga" skriften i min vigselring...bådas namn, datum och årtal. Och i hans förlovningsring ev. datum och årtal för jag tror inte han ska ha en ring också..han har inte riktigt bestämt sig tror jag.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2