• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

Tack ~emma~ ! Nu har jag skrivit upp länken. Frågan är bara om jag ska köpa en klänning i år om vi ska gifta oss nästa år. Jag kanske är jättetjock då så jag inte kan ha den

• ~emma~

Den klänningen är helt underbart söt! Hade gärna haft en sådan själv ;) Men jag förstår ditt problem, tänk om du ångrar dig osv. Å andra sidan kan du använda den här klänningen vid många andra tillfällen, och priset är riktigt bra. Tror inte att du kommer att bli jättetjock, du som är så smal :)

• jajj@

Hm, tack! Har gått upp en del sen vi flyttade till malmö pga att vi bor mitt inne i stan så jag har blivit av med min naturliga motion och inte lyckats komma igång med att träna. Det kanske slutar med att jag blir för smal för klänningen istället .

Jag funderade faktiskt på den som är lilarosa, den skulle kunna vara snygg med en vit bukett till, vad tror du? Våra inbjudningskort är tänkta att vara på en gulvit bakgrund med lilarosa text på, så båda klänningarna funkar ju faktiskt! Annars så ska vi nog försöka hålla det så enkelt som möjligt och lägga det mesta på god mat och dryck. Min syster får fixa hår och smink på mig, för det är hon jätteduktig på!

• ~emma~

Den lilarosa är ju minst lika fin som den andra, tycker jag, så det spelar nog ingen roll vilken du väljer. Du kan ju testa båda två och se vilken du tycker mest om. Men jag tror säkert att den lilarosa med en vit bukett till hade blivit supersnyggt! Och vilken tur du har som har en sådan syster!

• hjartat73

SimbaBimba fina bilder...ser också fram emot fler *ler*.

~emma~ Det cafeét ni ska på den 17/1 är det bättre än Coffee Maniac?

• hjartat73

25 januari fika kl 18.00 på Coffee Maniac

hjartat73
    ~emma~
    Hur gör man?
    Puh76
    jespers darling
    ruthie76
    pov
    Svemerikanskt bröllop?
    jajj@

Fler?

• jajj@

Finns mipaform någon annanstans än på nätet? Det vore ju bra om man kunde prova klänningen. Sen kan man ju höra med dem hur länge de har kvar den. Klänningen var ju inte så dyr, så om man köper den lila så kan jag ju ha den vid andra tillfällen istället.

Min syster är jätteduktig, så det känns onödigt att vända sig till någon annan. Sen har jag en kompis som har varit frisör också och som gärna hjälper till, sånt kan man vara glad och tacksam över! Jag tänkte att eftersom vi ändå inte kommer ha ett "rktigt" bröllop så spelar det kanske inte så stor roll om jag har en vit eller färgad klänning. Jag gillar nämligen färgen på klänningen. Mna kanske kan ha en bukett med både vitt och lite lila till.

Vi har faktiskt tur med allt, för min blivande svärfar sjunger opera och vill sjunga på bröllopet, musikaliska vänner som gärna spelar, en styvfar som är jätteduktig på att fota och ändå kommer att vara där och fota. Jag tor att allt som kostar pengar har löst sig helt av sig själv! Jag har tom en kompis som håller på med blommor och kanske binder buketten, det är helt otroligt!

• ~emma~

hjartat73 - nej, det tror jag inte, men säkert lika bra. Har bara varit i entrén, men vi får kolla läget den 17:e. Var har du förresten hållt hus idag?! :D

• hjartat73

7 januari - SimbaBimba GIFT
    4 februari - Småland/Skåne Brud
    18 februari - bamsebull
    25 mars - norpis
    22 april - AnT
    13 maj - Jenand
    13 maj - Tejsan
    27 maj - pov
    27 maj - Sprallig
    27 maj - lillabunny
    ?? maj - *Smurfen*
    3 juni - Akkidakki
    3 juni - Vill bli gift
    17 juni - Swedie
    23 juni - Hur gör man?
    1 juli - ~emma~
    1 juli - jespers darling
    1 juli - Penny28
    8 juli - marie81
    8 juli - leson76
    15 juli - puh76
    15 juli - Bettan, Skåne
    15 juli - ruthie76
    29 juli - Isa
    29 juli - Svemerikanskt bröllop
    5 aug - hjärtat73
    5 aug - Jakthustru
    12 aug - Izunia
    18 aug - blondie
    19 aug - Karin69a
    19 aug - Mbrud
    26 aug - Glücklich
    26 aug - happy!
    26 aug - finns i sjön
    21 okt - Anna25
    2 dec - Sandra_A

Lägger in den senaste listan jag hittade på förra tråden om ngn saknar sig själv så lägg gärna till dig!

• hjartat73

Jag har varit på matematik idag....går på torsdagarna. Hoppas jag kan läsa upp matten för att ha större urval på vad jag kan göra sedan

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2