• lourdes

Förlovningsring från Tiffany´s

Finns det någon som har förlovningsring från Tiffany´s? Har sett en diamantring jag är väldigt förtjust i. Om det är någon som har en ring därifrån kan ni väl skriva om ni är nöjda med den. Ringen kostar en del och jag vill vara säker på att det är rätt ring för mig.

• Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s
  • lourdes

Då är den ringen billigare i USA.. Tack utvandraren!

• Fiona II

For att ge dig lite prisbild i USA...sa var jag och tittade pa den har ringen

www.tiffany.com/expertise/diamond/rings/engagement_etoile.asp?

och med en ca 0.2 carat diamant sa kostade ringen i platinum runt $2000. jag tyckte dock inte alls ringen blev lika fin med sa "liten" diamant. Och nar jag tittade pa de med storre sa blev sjalva ringen for tjock eftersom den har modellen har stenen nere i ringen, men det problemet ar det ju inte med den du vill ha.

• lourdes

Jag fick upp ögonen för den ringen när jag såg ett avsnitt från Sex and the City då Charlotte förlovade sig med Harry. Hon fick en sådan ring som var 2,17 karat platina. Någon anan som då såg den vackra ringen?

• lourdes

Är det någon som vet om ringen är billigare att köpa i t.ex Paris?

• lourdes

Utvandraren (eller ngn som vet):
    Får man ringen direkt när man köper den, eller tar det några veckor innan man får den från butiken?
    Vore bra att veta om man ska köpa ringen utomlands.

• utvandraren

sökes!
    Enligt min pojkvän så har de vissa "bas storlekar". Jag passade i en av dem men om man behöver justera så tog det tydligen 3 timmar.

• utvandraren

jely!

Skulle tro att priserna är ca lika. Tänk på valutan bara, det är nog det som kan ge utslag. Euron är ju på en högre nivå nu än dollarn just nu så då tror jag USA är billigast. Sedan tror jag Tiffany är amerikanskt- det kanske spelar in.

• lourdes

Utvandraren: Vad bra att man kan få ringen så snabbt. Perfekt!

Är du fortfarande nöjd med ringen? Ska du matcha ringen med tillhörande vigselring, om det blir bröllop?

• A+P=sant

Min förlovningsring är av tiffany ursprung så att säga. Med det menar jag att jag tog en bild (eller flera om jag ska vara ärlig) på den ring som fiona II länkade till och gick till en jätte duktig lokal guldsmed och bad att få en "likadan". Jag vill dock göra ett litet OBS här då min ring inte ser ut som tiffany ringen. Jag har inte en diamant i min ring och den är inte heller rund, men jag ÄLSKAR den.

Hade vi hade haft råd så hade jag nog gärna velat ha orginalet, men som det känns nu så har jag en helt unik ring som bara jag har. Måtten på min ring, formen på stenen (oval) och stenen (en rubin på 0.9 carat) gör att det bara finns en sådan ring i världen och det gör mig extra nöjd måste jag säga.

Kan hålla med Fiona II att storleken på stenen i den ring jag har är av betydelse. Min 0.9 sten är STOR men inte på något sätt blaffig så att säga. En mindre sten hade inte passat. det hade sett fjuttigt ut till den rejäla ringen och infattningen.

Så min kopia duger gott åt mig men å andra sidan är det ju inte riktigt en kopia heller anser jag. Den är ju unik för mig.

Oj vad långt det blev.

Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s