Min förlovningsring är av tiffany ursprung så att säga. Med det menar jag att jag tog en bild (eller flera om jag ska vara ärlig) på den ring som fiona II länkade till och gick till en jätte duktig lokal guldsmed och bad att få en "likadan". Jag vill dock göra ett litet OBS här då min ring inte ser ut som tiffany ringen. Jag har inte en diamant i min ring och den är inte heller rund, men jag ÄLSKAR den.
Hade vi hade haft råd så hade jag nog gärna velat ha orginalet, men som det känns nu så har jag en helt unik ring som bara jag har. Måtten på min ring, formen på stenen (oval) och stenen (en rubin på 0.9 carat) gör att det bara finns en sådan ring i världen och det gör mig extra nöjd måste jag säga.
Kan hålla med Fiona II att storleken på stenen i den ring jag har är av betydelse. Min 0.9 sten är STOR men inte på något sätt blaffig så att säga. En mindre sten hade inte passat. det hade sett fjuttigt ut till den rejäla ringen och infattningen.
Så min kopia duger gott åt mig men å andra sidan är det ju inte riktigt en kopia heller anser jag. Den är ju unik för mig.
Oj vad långt det blev.