• lourdes

Förlovningsring från Tiffany´s

Finns det någon som har förlovningsring från Tiffany´s? Har sett en diamantring jag är väldigt förtjust i. Om det är någon som har en ring därifrån kan ni väl skriva om ni är nöjda med den. Ringen kostar en del och jag vill vara säker på att det är rätt ring för mig.

• Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s
  • aw76

Hej har en ring fran Tiffany som ar 0.7 med bamnk med sma diamanter.. tror att de gar pa ca 5000-7000 pund beroende pa karat etc... ifall du gar in pa Tiffany's hemsida och tittar pa andra ringar- inte forlovnings eller giftermals ringar sa brukar priserna sta dar...

• utvandraren

Min sambo är fotograf så vi skulle ta bilder på oss i Central Park och så friade han då.. Jag hade ingen aning! Det var så gulligt och jag gläder mig tills han framkallat bilderna! Han sa att han hade bett om en 1k ring tills han fick se priset- tror det var lite mer än han tänkt sig! Men den är jättefin den som jag har, känner mig lite ung för en jätte sten!

• Hej baberiba

Jely

Du kanske kan se ut din ring då från Tiffany´s hur den ska se ut och sen gå till en guldsmed som gör en exakt likadan. Det brukar vara mkt prisvärt att göra så.

• Fiona II

Cheerful - men hur kul ar det att ha en ring som ar en exakt kopia?!

• Hej baberiba

FionaII

Ja du har rätt!! men om nu Jely gärna vill ha den ring som på bilden så kanske hon kan tänka sig att kopiera detta och gå till en guldsmed.

Jag ville bara ge tips...

• Brud?

Ja men kopior kan man väl inte säga. Dessa är klassiska en stens ringar och inte direkt nån design som Tiffanys tagit fram, så jag kan tycka att det är helt ok. Min guldsmed härhemma gav mig ett pris på 45 000 sek för exakt samma ring som den på Tiffanys. Då är det också exakt samma kvalitet på stenen. Med andra ord sparar jag 20 000 .......

• Hej baberiba

Brud?

Nej kopia är kanske fel ord...men visste inte riktigt hur jag skulle formulera mig....sorry....:)

Kul att du fick ett bra pris av guldsmeden....

• lourdes

Nje, jag vill inte ha någon kopia! Köper hellre en annan ring om jag inte har råd med den.

• Hej baberiba

Jely

Ok då vet vi....

• Fiona II

Jag menar att det kan ju vara kul att ha en tiffany ring, bara for att den ar fran tiffany, istallet for att kolla ut en tiffany ring och sen ga till en guldsmed och gora likadan. da kanske man hellre koper en billigare ring fran tiffany och sa far man ju den turkosa asken ocksa...

Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s