• lourdes

Förlovningsring från Tiffany´s

Finns det någon som har förlovningsring från Tiffany´s? Har sett en diamantring jag är väldigt förtjust i. Om det är någon som har en ring därifrån kan ni väl skriva om ni är nöjda med den. Ringen kostar en del och jag vill vara säker på att det är rätt ring för mig.

• Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s
  • utvandraren

Sökes
    Min ring är super,duper!
    Jag vill ha en Tiffany Celebration Ring(se sida 3, ring 2 på deras hemsida..)
    till min. Om den matchar vill säga!

• lourdes

Jag vill ha den tillhörande ringen (Tiffany Band) till. Känns annars som att det kan bli lite mycket bling bling för mina små fingrar

När blir det bröllop, utvandraren? Vi planerar bröllop ngn gång i september och förlovningen blir i mars. Spännande!

• utvandraren

jely
    Hej igen! Vi hade inte pratat så mkt om bröllop innan han friade. Giftemål får nog vänta en stund, kan tänka mig 2 år. Nu får det räcka med förlovning... Vi har just köpt lägenhet och allt som hör till så vi tar det lite lugnt i planeringen. Men jag hade ingen aning om att det tar så lååång tid att planera bröllop!!! Många här är ju ute 1,5år iförvägen.. så om man ser det så är det inte så länge kvar.... Hur länge innan började du planera?

• lourdes

Vi har "kallpratat" i två år, men pratade allvar efter nyår.
    Känner inte riktigt att vi behöver så lång tid till planering som några år. Däremot borde man ha börjat spara pengar tidigare.

• lourdes

Hej igen, utvandraren!
    Är det lätt att man fastnar med ringen? Nu när det är så kallt och man har på sig vantar, fastnar ringen lätt?

• utvandraren

Hej Jely!
    Nej! Jag har i vissa fall vänt ringen(för tajta skinnhandskar..). Mest jobbigt att plocka saker ur handväskan, jag e vänsterhänt så...
    Men min ring är ju inte så stor. 0.37K. Jag vet priset nu oxå: 2750$.
    Så vet du vad du kan vänta dig. Jag tycker den e skön eftersom bandet är smalt. är inte van vid ringar och denna känns nästan inte. Jag e nöjd!!

• lourdes

Hallå!
    Åh, vad snällt av dig att skriva ner priset. Nu har jag något att gå efter. Det blev dyrare än vad jag trodde. Vilken snäll fästman du har!
    Jag älskar denna ring just därför att bandet är så smalt. Att den är skön att bära, som du säger, är ännu ett plus. Är heller inte van att bära ring.

• zam

Du kan spara en hel del pengar på att själv designa och låta tillverka den hos en guldsmed! Min man fick se bilder på ringar som jag gillar och beställde sedan en ring för tillverkning. Fick inte se den färdiga ringen förrän han trädde den på mitt finger. Den är fantastiskt vacker i platina och en stor sten i mitten och 21 små stenar på varje sida om den stora stenen. Så nu har jag en unik ring som endast finns i ett ex designad av min älskling! ( Hittade räkningen för ringen den kostade 210 000 sek men det är det igen mera än han som vet tror han , men jag säger inte att jag sett)har inte berättat för någon och tänker inte göra det heller.Bara här där ingen vet vem jag är.

• lourdes

Tack för tipset, men jag är inte intresserad att kopiera en ring.

• utvandraren

He he
    Vilken sparplan...!!
    zam- låter som om han VERKLIGEN sparat pengar på att tillverka själv...
    Tappa den inte....

• zam

Han kopierade ju inte, utan ville bara se vad för typ av ring jag tyckte om! När du köper från tex Cartier betalar du mycker bara för namnet.Då har jag hellre en egen designad ring med högre kvalitet på stenarna!

• lourdes

JO, jo, men jag vill inte designa en ring då jag redan hittat den ultimata ringen!

• utvandraren

Jag håller med Jely! Tiffanys orginal är superfin, de har dessutom fantastisk garanti och BARA felfria stenar i sina ringar. Garantin innebär att man kan byta in sin ring för att få tex större sten-i inbyte ges 90% av din rings värde. Det har jag inte hört om någon annanstans då smycket tappar mkt i värde efter 1 köp.

zam-det är annurlunda för dig eftersom din man bara tog utgångspunkt i några designer och sedan gjorde sin egen. Det är ju inte kopiering! Hur stor är din "mittensten"?
    Tänker att din ring är ganska maffig pga priset... Låter läcker.

• zam

Den i mitten är på 1 karat!Jag är så glad i min ring (höll på att köra av vägen i början när jag körde bil). Tittade på ringen i stället.

• utvandraren

zam
    känner igen känslan... Jag tittar på min hela tiden, den glittrer så fint!

Min m2b hade bett om en 1k ring på Tiffanys... När den visade sig kosta lika mkt som en bil fick det bli en lite mindre istället... Men han var söt ändå tycker jag, har aldrig haft ring förut så tror detta blev en bra ingångsstorlek! Man vänjer sig fort måste jag säga, nu känns det konstigt att ta av den.
    Är din förlovnings- eller vigselring?

Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s