Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Förlovningsring från Tiffany´s

Hej! Jag har fått en likadan ring som den du ser på. Den är superfin, har bara ägt den i 2 dagar så jag kan inte säga om den håller bra...
    Vart ska ni köpa den? Min pojkvän friade i New York.

• utvandraren

Den är inte så stor.. ca 0,4
    har ingen aning om vad den kostade. De har bara felfria stenar och min är i platina så jag tror inte det är den billigast diamantringen du kan hitta för att säga det sån. Det braiga är att man kan byta sten om man senare är lite rikare och har lust. Man får 90% av värdet i inbyte. Lycka till!

• utvandraren

man kan få en 1karat ring från ca 50000kr om ni köper den i USA. Sedan beror det ju på färgen lite vad den kommer kosta.

• utvandraren

Min sambo är fotograf så vi skulle ta bilder på oss i Central Park och så friade han då.. Jag hade ingen aning! Det var så gulligt och jag gläder mig tills han framkallat bilderna! Han sa att han hade bett om en 1k ring tills han fick se priset- tror det var lite mer än han tänkt sig! Men den är jättefin den som jag har, känner mig lite ung för en jätte sten!

• utvandraren

Jely

Jag hade inte sagt något om Tiffany, men vi hade sett på enstensringar.

Hoppas du får en fin ring, den behöver ju nödvändigtvis inte komma därifrån. Jag tycker det finns många andra bra tillverkare, det är ju som någon sa: namnet kostar!

• utvandraren

jely

på Tiffany´s US hemsida står det att den billigaste kostar straxt över 1000$. Så du borde absolut kunna hitta en överkomlig!!

• utvandraren

Eh.. problemet blir kanske att få den hem från USA. Kanske känner du någon eller kan be någon som reser köpa den. Har du kollat in ebay förresten. You never know...Därifrån shippar de iaf.

• utvandraren

sökes!
    Enligt min pojkvän så har de vissa "bas storlekar". Jag passade i en av dem men om man behöver justera så tog det tydligen 3 timmar.

• utvandraren

jely!

Skulle tro att priserna är ca lika. Tänk på valutan bara, det är nog det som kan ge utslag. Euron är ju på en högre nivå nu än dollarn just nu så då tror jag USA är billigast. Sedan tror jag Tiffany är amerikanskt- det kanske spelar in.

• utvandraren

Sökes
    Min ring är super,duper!
    Jag vill ha en Tiffany Celebration Ring(se sida 3, ring 2 på deras hemsida..)
    till min. Om den matchar vill säga!

• utvandraren

jely
    Hej igen! Vi hade inte pratat så mkt om bröllop innan han friade. Giftemål får nog vänta en stund, kan tänka mig 2 år. Nu får det räcka med förlovning... Vi har just köpt lägenhet och allt som hör till så vi tar det lite lugnt i planeringen. Men jag hade ingen aning om att det tar så lååång tid att planera bröllop!!! Många här är ju ute 1,5år iförvägen.. så om man ser det så är det inte så länge kvar.... Hur länge innan började du planera?

• utvandraren

Hej Jely!
    Nej! Jag har i vissa fall vänt ringen(för tajta skinnhandskar..). Mest jobbigt att plocka saker ur handväskan, jag e vänsterhänt så...
    Men min ring är ju inte så stor. 0.37K. Jag vet priset nu oxå: 2750$.
    Så vet du vad du kan vänta dig. Jag tycker den e skön eftersom bandet är smalt. är inte van vid ringar och denna känns nästan inte. Jag e nöjd!!

• utvandraren

He he
    Vilken sparplan...!!
    zam- låter som om han VERKLIGEN sparat pengar på att tillverka själv...
    Tappa den inte....

• utvandraren

Jag håller med Jely! Tiffanys orginal är superfin, de har dessutom fantastisk garanti och BARA felfria stenar i sina ringar. Garantin innebär att man kan byta in sin ring för att få tex större sten-i inbyte ges 90% av din rings värde. Det har jag inte hört om någon annanstans då smycket tappar mkt i värde efter 1 köp.

zam-det är annurlunda för dig eftersom din man bara tog utgångspunkt i några designer och sedan gjorde sin egen. Det är ju inte kopiering! Hur stor är din "mittensten"?
    Tänker att din ring är ganska maffig pga priset... Låter läcker.

• utvandraren

zam
    känner igen känslan... Jag tittar på min hela tiden, den glittrer så fint!

Min m2b hade bett om en 1k ring på Tiffanys... När den visade sig kosta lika mkt som en bil fick det bli en lite mindre istället... Men han var söt ändå tycker jag, har aldrig haft ring förut så tror detta blev en bra ingångsstorlek! Man vänjer sig fort måste jag säga, nu känns det konstigt att ta av den.
    Är din förlovnings- eller vigselring?

Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s