• lourdes

    Förlovningsring från Tiffany´s

    Finns det någon som har förlovningsring från Tiffany´s? Har sett en diamantring jag är väldigt förtjust i. Om det är någon som har en ring därifrån kan ni väl skriva om ni är nöjda med den. Ringen kostar en del och jag vill vara säker på att det är rätt ring för mig.

  • Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s
  • utvandraren

    Hej! Jag har fått en likadan ring som den du ser på. Den är superfin, har bara ägt den i 2 dagar så jag kan inte säga om den håller bra...
    Vart ska ni köpa den? Min pojkvän friade i New York.

  • lourdes

    Åh, vad avis jag blir på dig. Funderar på att åka över och köpa den i London. Hur stor är stenen och vad gick den på?

  • utvandraren

    Den är inte så stor.. ca 0,4
    har ingen aning om vad den kostade. De har bara felfria stenar och min är i platina så jag tror inte det är den billigast diamantringen du kan hitta för att säga det sån. Det braiga är att man kan byta sten om man senare är lite rikare och har lust. Man får 90% av värdet i inbyte. Lycka till!

  • Brud?

    Jag har tittat på en liknande från Tiffanys. Stenen var på ca 1 karat och jag tror att den skulle kosta ca 65 000 sek. Jag vet att det har varit en annan brud härinne som köpte denna ringen men jag kommmer inte ihåg vad den kostade... vad kostar den du tittade på?

  • lourdes

    Jag har ingen aning om vad en sådan ring kan kosta. Är dock VÄLDIGT intresserad för priset. Kan den ligga runt 10.000? Är inte ute efter en stor diamant.

  • lourdes

    Till utvandraren: Fick du ringen samtidigt som han friade eller fick du ringen i efterhand? Hur gick frieriet till? Var det i New York?

  • Fiona II

    Jely - jag var och tittade pa ringar pa tiffany och om du vill ha en diamant som ser ut som pa bilden sa ar det nog mer 10,000 dollar an sek.

  • utvandraren

    man kan få en 1karat ring från ca 50000kr om ni köper den i USA. Sedan beror det ju på färgen lite vad den kommer kosta.

  • Brud?

    Tror inte att 10 000 räcker på Tiffanys. Även de med små diamanter brukar vara betydligt dyrare. Man får ju betala en del för att den kommer just från Tiffanys också...

Svar på tråden Förlovningsring från Tiffany´s