• Sims

Är det viktigt att ha gemensamma vänner?

Hur ser ni på detta med gemensamma vänner?
    Har ni det?
    Har era respektive vänner genast accepterat er/er partner?

• Svar på tråden Är det viktigt att ha gemensamma vänner?
  • GithKat

Håller med Ellte. Men du bör nog du ska ta ett ordentligt prat med din kille och fråga varför och sedan utgå från det.
    Men även du måste klargöra vad du känner inför den här behandlingen av dej, för din kille.
    Vissa grabbar tänker inte i sådana här situationer. Fråga honom hur han hade känt det om han flyttat till dej, inte hade någon att umgås med och fick sitta hemma ensam när du gick på fest med dina polare. Inte en gång utan flera gånger.
    Enligt mej hade jag nog undrat ganska mycket.. Framför allt hade jag nog undrat om min kille inte tycker att jag duger inför hans vänner, att han kanske rentav skäms för mej, sen hade jag även undrat vad det var för inbördes beundran clubb de startat som inte kan släppa in nya människor (visserligen deras förlust).

Hoppas det löser sig, styrkekramar Katten

• Sims

Tack ska ni ha.

Jag har tänkt på att bjuda hem, men det hade varit mer avdramatiserat om jag blivit bjuden till en fest först där jag fått träffa alla. Jag tycker inte så mycket om att stå i centrum så det känns lite skrämmande att bjuda hem när man inte vet vilka de är. Jag har bott här i snart ett år.

• Dorothy

Sims

Tänk tvärtom istället, att det är mindre skrämmande att bjuda hem folk för då har du i alla fall tryggheten av att vara i ditt eget hem. Dessutom så är det såklart du och din sambo som bjuder tillsammans så du är inte ensam. :)

• GithKat

Helt klart hade det varit mer avdramatiserat om du blivit medbjuden först. Jag hade gjort stor affär av det om jag varit i ditt ställe, men det är jag.
    Bjud på dej själv och be honom bjuda hem någon av sina vänner, gärna någon som har flickvän, som du kan lära känna. Eller så får du se till att ni ställer till med fest, men bjud då in några från ditt jobb även om de är äldre, så du har någon som känner dej.

Lycka till

• Sims

Det är ju just det, att jag är helt ensam bland dem. Jag känner absolut ingen mer än mina kollegor och min sambo. Och jag tror knappast (är helt säker) att någon från mitt jobb skulle komma på en fest hos mig.

• GithKat

Då kanske du får ta tjuren vid hornen och vara själv... fast jag tycker nog du bör ställa din grabb mot väggen först.

Var bor du eg? Mindre samhälle eller en större stad? Norr/söder?

• GithKat

Vet du vad, då tycker jag du ska starta en tråd här där du söker nya vänner i Halmstad med omnejd. Ett bra tipps är även att gå in på ex Lunarstorm (Inte enbart för tonåringar jag själv är 33) eller varför inte VildaWebben och söka vänner där. Det gjorde jag när jag flyttade till Jönköping och har idag flera goda vänner som jag lärt känna via dessa sighter. Man behöver ju inte söka ny partner för att vara på kontaktsighter.
    Börja med BT och satsa på de andra sedan.

Kör hårt tjejen =0)

• pialotta

Jag hade blivit JÄTTEARG och LEDSEN om min man hade gått på fest utan mig (om det inte hade varit tex en svensexa eller en jobbgrej eller annat som gjort det naturligt att jag inte var medbjuden) om jag satt ensam hemma i en stad där jag inte känner någon. Jag hade ALDRIG heller satt honom i den sitsen.

Så får han väl inte behandla dig? Det är väl inte särskilt omtänksamt. Jag blir nästan mest upprörd över att han inte gör något! Det är ju hans vänner och hans ansvar att introducera er på ett bra sätt.

• Sims

Jag ringde honom nu och sa vad jag kände... Vet inte om det var bra eller dåligt.

Svar på tråden Är det viktigt att ha gemensamma vänner?