• GithKat

Är det viktigt att ha gemensamma vänner?

Vad är det för kille du har som inte ser till att du oxå blir medbjuden? Det hade jag aldrig tolererat då hade han fått stanna hemma oxå. Visst man behöver inte gå på samma fester jämt, men att aldrig bli medbjuden är väldigt dålig stil, både av hans vänner och av din kille som inte ser till att du får följa med. visst han kan bjuda hem några av sina vänner till er så du får träffa dem. Men jag tycker nog han borde sett till och tagit med dej någon gång. Du har ju flyttat dit och känner ingen han har kontakterna och kan underlätta för dej.

• GithKat

Håller med Ellte. Men du bör nog du ska ta ett ordentligt prat med din kille och fråga varför och sedan utgå från det.
    Men även du måste klargöra vad du känner inför den här behandlingen av dej, för din kille.
    Vissa grabbar tänker inte i sådana här situationer. Fråga honom hur han hade känt det om han flyttat till dej, inte hade någon att umgås med och fick sitta hemma ensam när du gick på fest med dina polare. Inte en gång utan flera gånger.
    Enligt mej hade jag nog undrat ganska mycket.. Framför allt hade jag nog undrat om min kille inte tycker att jag duger inför hans vänner, att han kanske rentav skäms för mej, sen hade jag även undrat vad det var för inbördes beundran clubb de startat som inte kan släppa in nya människor (visserligen deras förlust).

Hoppas det löser sig, styrkekramar Katten

• GithKat

Helt klart hade det varit mer avdramatiserat om du blivit medbjuden först. Jag hade gjort stor affär av det om jag varit i ditt ställe, men det är jag.
    Bjud på dej själv och be honom bjuda hem någon av sina vänner, gärna någon som har flickvän, som du kan lära känna. Eller så får du se till att ni ställer till med fest, men bjud då in några från ditt jobb även om de är äldre, så du har någon som känner dej.

Lycka till

• GithKat

Då kanske du får ta tjuren vid hornen och vara själv... fast jag tycker nog du bör ställa din grabb mot väggen först.

Var bor du eg? Mindre samhälle eller en större stad? Norr/söder?

• GithKat

Vet du vad, då tycker jag du ska starta en tråd här där du söker nya vänner i Halmstad med omnejd. Ett bra tipps är även att gå in på ex Lunarstorm (Inte enbart för tonåringar jag själv är 33) eller varför inte VildaWebben och söka vänner där. Det gjorde jag när jag flyttade till Jönköping och har idag flera goda vänner som jag lärt känna via dessa sighter. Man behöver ju inte söka ny partner för att vara på kontaktsighter.
    Börja med BT och satsa på de andra sedan.

Kör hårt tjejen =0)

• GithKat

Eg bra, men bäst är nog att prata om det när det inte är fest.

Vad sa han då?

• GithKat

Tycker allt han kan komma hem. Se till och prata ut och förklara hur du känner det. Du mår ju helt enkelt inte bra av situationen som den är. Och det är din sambo delvis skyldig till. Att aldrig få vara med gör att man känner sig ensam och övergiven. Jag hade nog ställt krav på att även han försöker hjällpa till att skaffa gemensamma vänner till er.

Håller en tumme att det löser sig. Massor av styrke kramar från Katten

• GithKat

Åldern spelar ingen roll tycker jag. Ibland är det svårt att komma in i en orts gemenskap. Själv flyttade jag till Kristianstad i unga år och har bott där större delen av mitt liv. Där var det också svårt att lära känna folk. De släppte liksom inte till. Jönköping har inte heller världens bästa rykte, men om jag jämför tycker jag 100 ggr bättre om denna staden än Kristianstad. Men sen sökte jag aktivt folk på nätet som var från Jönköping och har fått flera goda vänner här.

• GithKat

Har man barn brukar det vara lite lättare att få kontakt. Har man bara jobbet och sambon att tillgå är det lätt att det blir ensamt. Drar han sen iväg på fest ja då sitter man där själv. Ingen rolig eller acceptabel situation tycker jag.

• GithKat

Sims: Har du någon som helst aning om varför du inte blir medbjuden? Förstår inte din sambo som inte står upp för dej och introducerar dej till de andra.

• GithKat

Jag vet inte vad jag ska säga.. verka som om hans vänner är väldigt ytliga och inte kan se att man faktiskt förändras när man träffar någon. Tror de att han ska kunna göra allt han gjorde förr när han var singel så tror de fel om de inte är villiga att släppa in dej oxå. Man kan inte tycka något om någon man inte träffat och lärt känna, så hur kan de tycka att du är präktig och tråkig de känner ju inte dej. Att din sambo blivit tråkigare enlig deras mått mätt beror ju på honom och hans val han gör. I många av de valen är säkert du inräknad och inte de. Klart de tycker han är tråkig då = de är egocentriska.

• GithKat

Sims: hur har det gått? Hoppas verkligen att det löst sig. Glöm inte att leta andra vänner än hans. Sök på olika chattsidor som jag gjorde, det lönar sig i längden.

Många styrkekramar/Katten

Svar på tråden Är det viktigt att ha gemensamma vänner?