• Sims

Är det viktigt att ha gemensamma vänner?

Hur ser ni på detta med gemensamma vänner?
    Har ni det?
    Har era respektive vänner genast accepterat er/er partner?

• Svar på tråden Är det viktigt att ha gemensamma vänner?
  • Sims

Jag undrar därför att jag inte alls är intressant för min sambos vänner. De vill inte träffa mig. Ikväll är min sambo bjuden på fest, ensam. Jag har inga egna vänner ännu, har flyttat ganska långt.
    Så jag undrar hur andra har det, om detta är vanligt att man inte har vänner ihop.

• Sims

Jovisst måste man bjuda på sig själv men hur ska man göra det om man inte är medbjuden och sambon inte säger ett knyst om att han vill att man ska följa med?

• Sims

Nyfiken Gul, hur menar du? Jag blir ju aldrig bjuden fast de vet att jag sitter själv hemma.

• Sims

Tack för tipsen!

Jo, jag jobbar men mina kollegor är 15-20 år äldre. Inget fel i det givetvis, men de har en annorlunda livssituation. Det är jättejättesvårt att hitta nya vänner. Jag har verkligen försökt.

• Sims

Glömde skriva att jag aldrig träffat hans vänner mer än några jag mött kort i mataffären då vi handlat. De vet att jag finns men inte mer. Så det är ju inte lätt att ringa och bara säga "hej, kan vi ses?". Eller är det jag som är feg??

• Sims

GithKat

Så tänker jag också. Det är så ensamt och jag har inte tänkt att jag faktiskt kan ta tag i det själv. Men jag vet ju inte hur de skulle reagera. Det skulle kanske bli hemskt pinsamt.

• Sims

Tack ska ni ha.

Jag har tänkt på att bjuda hem, men det hade varit mer avdramatiserat om jag blivit bjuden till en fest först där jag fått träffa alla. Jag tycker inte så mycket om att stå i centrum så det känns lite skrämmande att bjuda hem när man inte vet vilka de är. Jag har bott här i snart ett år.

• Sims

Det är ju just det, att jag är helt ensam bland dem. Jag känner absolut ingen mer än mina kollegor och min sambo. Och jag tror knappast (är helt säker) att någon från mitt jobb skulle komma på en fest hos mig.

• Sims

Jag ringde honom nu och sa vad jag kände... Vet inte om det var bra eller dåligt.

• Sims

Att han inte visste vad han skulle säga, att han skulle ta en taxi hem direkt (det sa jag att han inte skulle göra), att han älskar mig och så ville han inte att vi skulle avsluta samtalet men jag sa att jag inte ville prata, bara att han skulle veta att jag var ledsen för att jag fick vara hemma och aldrig vara med.

• Sims

Nja, så jätteunga är vi inte, båda är över 30...

• Sims

Det är både singlar och par med på festen.

• Sims

Jag vet inte... Kanske tycker de att jag verkar för tråkig och präktig, min sambo har sagt att de tycker att han blivit så tråkig sedan han träffade mig. Mina gamla vänner (som bor långt härifrån) förstår inte, för jag är inte otrevlig eller udda enligt dem.

Svar på tråden Är det viktigt att ha gemensamma vänner?