Bröllop i Frankrike
Hej allihopa!
Jag och min pokvän har tänkt gifta oss i April 2007 i Frankrike.
Dock är några saker oklara, och därför ber jag om hjälp från er som har erfarenhet från att gifta sig utomlands, speciellt i Frankrike.
Det är så att mina farföräldrar bor i Lyon, och de orkar inte resa så mycket. När det gäller mina kusiner som också bor i närheten av Lyon så hinner de nästan aldrig att resa då hela familjen jobbar väldigt mycket . Och visserligen har vi mina morföräldrar, mina och pojkvännens föräldrar i Sverige, men här har alla möjlighet att resa. Därför tänkte vi ha bröllopet i Frankrike. Men den stora frågan är hur vi ska gå till väga. Vi vill ha ett borgerligt bröllop, och någonstans där det är lätt att åka till. Jag tänker på våra vänner och familj, för dem kanske det är enklare att man väljer en ort som många bolag åker till. Och sen ska festlokalen eller vad det nu blir inte vara för långt ifrån hotell och sånt. Ja, det är många faktorer som spelar roll, då inte alla är så jätteunga. Så om ni har tips och förslag, så bara kom med dem. Skulle vara jättetacksam för all hjälp vi kan få.