Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?
Vilka är era sämsta bröllopspresenter? Bästa?
Vilka är era sämsta bröllopspresenter? Bästa?
Jag har helller inte gift mig ännu, men visst har jag fått presenter jag inte är så förtjust i och jag får faktiskt lite dåligt samvete för det. Jag uppskattar alla presenter som ges för jag vet att de ges av kärlek och då känner jag mig lite otacksam som inte gillar presenten. Dumt kanhända!
En jul fick jag en stickad tröja av svärmor som jag visste att jag aldrig skulle använda, men jag tackade givetvis och var jätteglad över den. Nu hänger den bara i skåpet och varje gång jag ser den hugger det till i samvetet.
Den absolut uddaste present jag fått fick jag en jul av en släktning. En halvvåt SJ-handduk samt en burk bryggmalet kaffe. (Jag dricker inte kaffe kanske jag skall tillägga).
Att rangordna bröllopspresenterna går inte då vi fick helt makalösa presenter och det var ingen hejd på vad gästerna hittat på. I vår inbjudan hade vi ingen önskelista, utan valde istället att skriva "glatt humör medtages". Att våra nära och kära ville närvara vid vårt bröllop var en underbar känsla och absolut den bästa presenten!
Vilken respons! Kanske var det extra kul för våra gäster att själva få klura ut presenter till oss, för presentbordet dingnade av gåvor och värdet går således inte att mäta.
Kära Mor, som tillagat många bjudningar och som ville hedra mig på min bröllopsdag, lagade bröllopsmiddagen. En underbar present som verkligen var given med kärlek och omsorg.
Sväresta som ville ge oss en romantisk kärleksgåva för att som nygifta få njuta av varandra och vår kärlek - presenten bestod av en bröllopsnatt i bröllopssviten på Klockargården i Tällberg och bröllopsresan som gick till Sälen och Norge.
Alla presenter var verkligen givna med hjärtat!
Kanske är det helt enkelt så att man inte vågar berätta det då risken är stor att flera utav gästerna också är här på BT?
Våga vara politisk inkorrekt!!
Som sagt var så betyder ju inte det att man gillar personen ifråga mindre, eller hur?
Eftersom vi önskade oss pengar till vår bröllopsresa, och vi fick det av alla så är det lite svårt att säga.
Men vi fick en jättehärlig present av mina jobbarkompisar. De hade ringt till hotellet på Malta där vi bodde och fixat ett presentkort på en riktigt lyxig restaurant. Vi kunde i princip äta och dricka hur mycket vi ville. Det var så kul. Vi fick riktig champange och kocken hade specialkomponerat måltiden till oss. Plus att de behandlade oss som vi vore kungliga. Det var en riktigt härlig present. Jag lär nog aldrig äta en sådan lyxig måltid någongång mer i mitt liv.
Vi fick en massa jättefina presenter, så jag kan inte säga vad som var bäst. Det var en massa saker som var väldigt, väldigt bra helt enkelt!
Den tråkigaste presenten var en liten glasskulptur med ett fånigt slipat mönster. Den är "fin" på så sätt att den var dyr att köpa, men den passar inte alls in i vårt hem. En typisk sak som bara står och samlar damm.
Av en väldigt god vän fick vi några jättefina ljuslyktor i glas. Saken var bara den att jag själv faktiskt hade köpt precis de ljuslyktorna, till och med i samma färger. Man kan inte säga annat än att hon känner mig väl och vet vad jag gillar! De ljuslyktor vi fick i bröllopspresent har vi själva givit bort, men vi har inte berättat det för min kompis. Nästa gång hon besöker oss kommer hon att se att vi har sådana ljuslyktor framme, och att det inte är precis de hon gav oss spelar nog mindre roll. Det kommer ju ändå vara uppenbart att vi gillade presenten!
Den roligaste presenten vi fick var en glasskål med en näbb på, skulle föreställa en fågel-jättesöt! Vi fick ett underlägg och en skål som inte alls är min stil, men mannen tycker de är jättesnygga! Vi hade önskat oss pengar till bröllopsresan, vilket de flesta gav oss, några hade valt att köpa resecheckar från samma resebyra. Vi var ju naturligtvis glada för de andra presenterna också, hur kan man bli sur för att folk inte ger en precis det man har bett om?
Hmm, svart att saga! Vi fick sa mkt kul! Baten var val pa sitt satt kul- fastan insamlingen inte var sa lyckad och vi till slut fick kopa den sjalva och lagga ut pengarna, vilket gav lite dalig eftersmak. Men det ar glomt och baten ar jattego!
Samsta presenten ar svar att saga, men jag tror att det ar jamt upp mellan en (i var mening) ruskigt "tacky" karusell av silver-ramar for foton! Fick f.o mkt silverramar for foton- ar det nat typiskt eller? Tyckte det var lite fantasilost. Och sen var ju den ruttna ananasen med ananas-skalare ratt udda...Ehh??!
Men en sak stor jag mig pa..
Vi ville ju egentligen mest ha pengar till tva tavlor vi garna vill ha och det fick vi ruskigt mkt av vilket var kul eftersom vi nu har lyckats bestalla dem och de ar pa vag hit fran Tanzania... Sa det var ju kul och vad vi ville ha. Fast vad jag stor mig pa ar vanner som stort och glatt sager att de bidragit till presenten genom att satta in pengar och sen inte gor det! Det kanns ju ratt knappt att skicka tackkort till dem liksom...Nagra tips pa vad man ska gora?
/Cat
Cat,
Ring och fråga om de har satt in pengarna helt enkelt. Har de sagt att de ska göra det och inte gör det så är det de som ska skämmas, inte du för att du frågar. Har de glömt?
Tack for tipset Anna! Men jag tycker det ar pinsamt att ringa. Ungefar som att man forvantar sig att de ska ge massa pengar. Usch, jag vet inte!
Min man tyckte dock att vi skulle skicka tackkort med texten "tack for att ni deltog i vart brollop- er narvaro betydde mkt for oss". Far val se vad vi gor...
Cat
vi önskade oss upplevelser och snacka om att vi fick det, jag placerar dem inte i någon ordning, vi blev jätteglada för alla.
-Övernattning på hotell utter-inn
-forsränning
-flyga luftballong
-weekend på Grythyttan
-vandring på Sydney Harbour Bridge
-massage på ett SPA
Jag tror att det var fler upplevelser ändå, men jag kan inte minnas alla. Dessutom fick vi bidrag till bröllopsresan samt andra paketer.
Cat, kan det vara så att de satt in pengar men att du inte får "meddelande" från dereas bank. Vi lärde oss den problematiken inför vårt bröllop. När man sätter in pengar direkt på posten så kommer pengar och meddelande fram, men om man betalar genom internetbank tex så kommer bara pengarna fram -inget meddelande. Vi hade alltså en massa småsummor insatta på kontot men ingen aning om vem de kom ifrån...
Bästa: en köksmaskin som vi använder jämt.
Sämsta: alla salladsbestick, vi har massor nu.
PS. Jag har en hel låda full med presenter som jag fått och tänker ge bort till rätt person vid rätt tillfälle. Varför skulle man inte kunna göra det? Då blir grejjerna kanske uppskattade av någon istället för att ligga i en låda. Man behöver ju inte heller blanda bekantsskapskretsarna så att säga.
Cat,
Det är nog bättre att du frågar de rakt ut än att skicka tackkort med halvspydig text. Om de har satt in pengar och det har blivit något fel, tex inte kommit fram, så blir det väldigt pinsamt för er. Jag hade fortfarande varit rak på sak, fråga om de satt in pengarna.
Hejsan.
Vi fick också väldigt fina och utvalda presenter men den roligast var från en kompis där gästerna själva var presenten!
Festen fortsätter heter gåvan och vi ska på kräftskiva, något kulturellt, julpyssel, sportevenemang (ryktas om Vasaloppet!), påsklunch och pick-nick.
Presenten vi inte riktigt vet vad vi ska göra med är en jättevas från någon känd konstnär. Men vi hoppas att vi ska tycka om den med tiden...
Tack for tipsen!
Visst kanske pengarna kan ha kommit bort- men det ar ett konto som ar oppnat enkom for detta andamal av var ena ceremonimastare (typiskt hollandskt detta med pengar) och pa alla banktransfers som gors har i NL sa anges namn & adress...Fick dock hora av honom att det var nagra till som satt in nyligen- det kanske loser sig...
Daremot tycker jag inte det ar spydigt att tacka for uppvaktningen /narvaron om de inte gett nan present. Vi skiriver ju inte (som nan vanlig sjal foreslog) "Tack
for???"
DET ar ju magstarkt!
Vår bästa present var likadana skitfula träningsoveraller som vi fick av en kompis till mig bara för att det var en så rolig present.
Den sämsta presenten fick vi av en barndomskamrat till mig som inte gav något alls! Sååå snålt man går väl inte på bröllop tomhänt. Fast nu lär ju jag göra det när jag går på hennes bröllop nästa sommar.
K.
Den bästa var bidrag till bröllopsresa!
Den mindre roliga var en kökshanduk!!!
(Från min mamma)
hahahahhahahahhahahahahahha
Bästa= Bidragen till vår bröllopsresa.
Sämsta= En gäst som inte kunnat köpa present för att han inte fått ut pengar på bankomaten. Han "lånade" dessutom pengar av mina föräldrar för rummet han övernattade i och pengar av mig för att fortsätta dricka i självkostnadsbaren. Givetvis har han inte betalat tillbaka eller hört av sig sedan dess. Vi har inte fått tag på honom heller.
Kort sagt: en jävligt dyr gäst jag inte gärna bjuder igen.
f.d. Svart brud
Ha ha ha helt otroligt! Där slog du mig med hästlängder. Sorglig kille.
Fast då måste jag berätta om vår fotograf som vi hade hyrt in hela kvällen (obs ingen bekant eller vän till oss) som blev så aspackad framåt småtimmarna så att han fick bäras ut, tror inte att jag någonsin komer kunna rekommendera den pajasen till någon inte ens till min nya vän cecilia som jag hittade på inlägget "Gäst utan present."