• Bröllopstokiig

Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?

Vilka är era sämsta bröllopspresenter? Bästa?

• Svar på tråden Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?
  • Bröllopstokiig

De presenter vi blev minst glada över var en ljuslykta (hade fått en likadan i studentpresent av samma person, de är inte tänkta och fina som par)(gav bort den i studentpresent till en tjej) och en trägrej med två skålar för marmelad tror jag. Klumpig och inte alls vi. Vet inte riktigt vad vi ska göra med den, tänkte att vi kunde ge bort den men jag vill inte ens det eftersom jag inte vet vem som skulle vilja ha den. Självklart tycker jag att det var gulligt att få den av en familj som inte var bjuden.

Annars är vi jätteglada över allting!

• Bröllopstokiig

Vi är jätteglada för våra presenter, men en som känns lite meningslös var en glasskål. den var fin, men vi har ett helt skåp fullt med olika glasskålar och det var en av de sakerna som vi sade till de som frågade att det ville vi inte ha fler av. (Vi hade även önskelista som alla hade tillgång till för att folk skulle få åtminstonde en fingervisning om vad vi ville ha och behövde.)

• Bröllopstokiig

Vi hade avsagt oss alla presenter ( vi har ju det mesta känns det som ) men fick ändå en hög med glasclowner odyl...= dåliga presenter!

• Bröllopstokiig

Vi hade en önskelista med allsköns olika saker i olika prisklasser men det var ju nästan inga som frågade efter den tydligen (OSA till svärföräldrar och min mamma)
    Vi fick en gräslig glasskål/fruktfat av tantmodell som vi absolut inte har en aning vad vi ska göra med... Vårt hem är ganska modernt överlag så denna passar absolut inte! Annars fick vi jättefina saker som vi kommer att ha stor användning av!

• Bröllopstokiig

De två bästa (går ej att rangordna) var en ballongfärd och en kärleksweekend på en flådig herrgård.

Sämsta... Ja, glasskålar som man inte samlar på eller dylikt är ingen favorit direkt. Är inte så förtjust i glasskålar överhuvudtaget...
    Men det var väl gulligt att de tänkte på oss ändå.

• Bröllopstokiig

Fru, förstår jag rätt om du gav bort en present du fått, till en person som senare tog studenten? I så fall tycker jag det var respektlöst både mot er gäst och mot studenten. Hoppas som ironisk *hämnd* att ni får massor av ljuslyktor de kommande åren

• Bröllopstokiig

Har en gammal barndomskompis vars morfar gör jättefina svepaskar, en slags brödburk med lock i trä som det ligger mycket arbete bakom. För ett par år sen berättade hon om hur det ibland kunde misslyckas, att burk och ask kunde "slå sej" när träet torkade, och de askarna var förstås omöjliga att sälja.
    En sån sned svepask där locket inte går att få på, det fick vi i bröllopspresent! Jag kan omöjligt känna att den gavs med glädje, den fick vi för att den inte kostade henne en krona. Till saken hör att både hon och hennes man är fruktansvärt snåla, och de var själva mycket kritiska till de bröllopspresenter de själva fick när de gifte sig, allt som inte var "fint nog" (läs dyrt nog) dög inte.
    Behöver jag tala om att de numera inte ingår i vår bekantskapskrets? en där jäkla burken fick mej att inse att gamla barndomsvänner som "hänger med av bara farten för man har ju känt varann hela livet" är man inte tvungen att umgås med längre om det inte ger en någonting. Förut ja, men inte i vuxen ålder då man själv faktiskt kan välja vem man vill ägna sin dyrbara fritid åt.När jag tänker efter kanske den presenten var den båsta, eftersom jag fick "öppnade ögon" !?
    Alla andra presenter vi fick var verkligen givna av hjärtat, till mycket glädje för oss båda.

• Bröllopstokiig

Hur i hela friden kan man ge bort trasiga saker?

• Bröllopstokiig

10 000 kr till notan

• Bröllopstokiig

Jennypenny!! Vi fick också ett sånt där hemskt halmbrudpar på en spånplatta och det lossnade en massa plastmurgröna från kanten när vi tog av cellofanet. Är det någon slags konstig tradition eller? Är det någon mer som har stött på fenomenet?

Jag är inte otacksam bara lite förvånad. Paret vi fick det halmspektaklet av är gamla vänner till familjen som varje år på min födelsedag har gett mig en guld-berlock att fästa i ett armband som de gav mig när jag fyllde 9 år. Så de är inte kända för att vara snåla inte heller särskilt fattiga. Alltså måste det finnas någon mening men vilken?

Resten av våra presenter var jättefina!

Svar på tråden Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?