Sämsta resp bästa bröllopspresenten du fått...?
Vilka är era sämsta bröllopspresenter? Bästa?
Vilka är era sämsta bröllopspresenter? Bästa?
NN: Ja jag gav bort en ljuslykta vi fick i bröllopspresent i studentpresent. Det är väl inget fel i det.Jag fick en likadan i studentpresent av samma familj som gav den i bröllopspresent. Det är en segelbåt för 129:-. De var inte bjudna på bröllopet.
Visst kan man tänka att man inte ska ge bort det man fått, men hur kan man då ge bort samma sak två gånger. Jag tycker att det visar att presenten inte är genomtänkt. Jag avskyr dessutom att segla.
Istället för att bara stå i ett skåp gav vi bort den så den blir använd. Den jag fick i studentpresent används.
De som vi fick lyktan av träffar vi aldrig och jag trodde aldrig de skulle komma på vigseln med en present. Självklart fick de tackkort!
Bästa: flygtur med luftballong
Sämsta: en prynadssak i kristall
Bästa: När jag träffade min man för tre år sedan skickade jag ett mail till en vänninna och skrev om honom. Hon har sparat mailet, ramat in det som present för oss och på själva bröllopet läste hon det!!! Kan det bli bättre???????
Sämsta: Vi har önskat oss resecheckar från Ticket, men ett par har envisats att köpa dem och i stället köpt presentcheckar till Hasseludde...som vi absolut INTE ville ha!!!
Vi fick faktiskt bara fina saker - graverade champagneglas, parglas, några skålar ur Hearts-serien, osv - bara sånt jag tyckte om.
Ska jag säga ngt, så var det en tavla vi fick av makens fd svärföläldrar (underbara människor!).
Hon (målar jättevackra tavlor) hade målat Nalle Puh & Nasse - Puh i fluga och Nasse med en krona på huvudet. Dom står och kramas bland blommor och det står Love. Ramen har fd svärfar gjort.
"Dom ingår partnerskap!" skrek jag när vi öppnade presenten (litet internt skämt om deras sexuella läggning).
Tavlan är underbar!
Vi gillade alla presenterna, men det var en som vi kanske inte var sååå lyriska över, iofs en Kosta Boda skål, men den hade ett möster i två olika bruna nyanser, så den är inte vacker men den är fräck. Den kommer att få sin plats i bokhyllan ändå
Däremot presenten som vi fick i en träask som såg ut som ett hjärta... däri låg en liten lapp som utlovade en helg i Lisebergs stugby inklusive besök på Liseberg för oss och ungarna från ett par, som vi iofs inte träffar så ofta men som ligger oss varmt om hjärtat. Den presenten fick oss att baxna, det hade vi inte räknat med...
Hittade den här ytterst intressanta tråden igen!
Är det någon som vågar bikta sig?
Är inte gift än - men måste hålla med om att vissa här verkar vilja vara lite väl politiskt korrekta! Det är väl självklart att man tycker mer om vissa saker än andra!
Jag tror heller inte alltid att alla ger med hela hjärtat! Har t.ex. en kollega som brukar tala öppet om att han själv sparade alla oönskade saker från sitt bröllop och nu ger bort dem till andra som presenter vid olika tillfällen - gissa nån som inte är bjuden till oss :)
Givetvis kan det vara svårt att köpa något ifall man inte känner brudparet så där jätteväl, därför är väl en registrerad lista ett ypperligt tips!
Hoppas nu bara att jag slipper ett sånt där gräsligt halm-brudpar några av er talat om...
Miss X - Jag hoppas verkligen smileyn efter "gissa nån som inte är bjuden till oss" innebär att ni inte bjöd honom av någon anledning annan än den att ni trodde ni skulle få någon tråkig present av honom!
Ja men snälla Parisbrud, behöver man ens ta upp det till diskussion? Självklart påverkas inte gästlistan av vad vi tror vi får i present av någon!
Trodde man kunde skämta lite utan att få sarkastiska kommentarer...
Miss X - Eftersom jag inte var säker på om du skojade eller inte tyckte jag det var bäst att fråga. För den sakens skull behöver du inte nedvärdera mig genom att skriva "snälla". Jag ställde bara en fråga.