Vilka är era favorit-saker från USA?
Som inte finns här i Sverige..
Som inte finns här i Sverige..
Ben & Jerrys glass har kommit till sverige! Tjoho. Den e så smask :)
Wicks Cold flue- medicin!!! SUPER när förkylningen sätter in. 2 dagar senare är man superfrisk igen!
Face ten spelet. Ett roligt kortspel! Vårt är helt utnött så jag behöver åka över atlanden igen snart
Verkligen, deras flu-mediciner (dag o natt) är suverän. För ett tag sedan hittade jag också de bästa halstabletterna, de bedövar hela halsen så man kan svälja igen....
Kom på en sak till, Advil-gel är grym mot hangovers, faktiskt! helt sjukt, men just den som heter gel, små gröna piller.
Ben&Jerry´s glassen fins här, javet, men inte i de goooodaste sorterna, det är urvalet jag saknar
När vi ändå talar mediciner - deras munsårs salvor är underbara!
Undrar om jag ska be kusinen skicka några tuber ;) inför bröllopet? Vectavir är bäst i Sv... en är ingenting i jämförelse... :D:D:D
Jag kommer måsta flytta tillbaka pga den här tråden!
Ingenting, i och med att jag kan ga till wal-mart idag pa lunchrasten om jag vill och kopa det mesta som folk pratar om i den har traden. Jag saknar daremot svenska gotter (speciellt under juletid), som Aladdin & Paradis choklad, Estrella chips, jordnotsringar, SALTLAKRITS! Twinkies och Doritos i all ara, men det ar alltid det man inte kan fa just nu som man mest vill ha... :(
SpookysKira
Precis så är det ju faktiskt!
När jag bodde i USA längtade jag efter Skogaholmslimpa och leverpastej, sånt som man "tar för givet" här i Sverige.
Tips på vad man ska köpa med sig hem om man åker över?
Har en släkting där nu och skulle vilja "beställa" nåt, inte för stort..
Typ bara någon bra dagkräm/lipgloss eller liknade som inte finns att få tag i här i Sverige..
Ja, Beachy! Skogaholmslimpa, vill ha! Och mjukost!
1981, gar det att fa tag pa M.A.C smink dar hemma? For det skulle isafall vara ett forslag, lite lipgloss och ogonskugga fran M.A.C, varldens basta make-up :)
1981
Om inte MAC så smink i största allmänhet. Det finns ju allt och det ÄR billigare. Om du går in på tex www.sephora.com så kan du titta vad deras utbud är, men det finns många andra ställen att shoppa smink på.
Annars är det svårt att säga vad man skall "beställa". Det är ju så individuellt vad var och en tycker om. Kolla lite i tråden så ser du vad vi USA-galningar vill ha!
HIHI! Vi kan ju öppna vår egen bytes sajt här! Ni i USA beställer av oss, vi handlar och sheppar över medan ni i USA fixar åt oss! Bra ide va!?
Ni "utlandssvenskar", tänk er vårt goda smågodis!!!!!