• 1981

Vilka är era favorit-saker från USA?

Som inte finns här i Sverige..

• Svar på tråden Vilka är era favorit-saker från USA?
  • Lina & Gustav

ehum.. det amerikanske samhället och mentaliteten är nog det SISTA jag skulle säga att jag ville ha till sverige!

• snart mrs;-)

Mn´m peanut butter!! i orange påse, såååå jäkla goda! :P

• halstabletten

MASSOR med butiker, tex bebe, victoria's secret, Macy's, Nordstroms, Disney store, urban outfitters, american eagle, hollister, outlet malls etc!

Fruit rollups- mmmmm....

Nattlivet!

Mentaliteten

• SaturnusElaine

Lina & Gustav:

Har du upplevt den?

• Beachy

Vad kul, jag bodde i St.Petersburg som ligger i Tampa Bay. Helt perfekt liten stad med närheten till Tampa (storstan). Mycket snowbirds men det är ju så i hela Florida egentligen.

Tyvärr har jag bara otaliga gånger bytt flyg i Atlanta, men skulle vilja stanna där några dagar. Nu i januari när vi åker för att gifta oss och på smekmånad så åker vi via Atlanta, men inget stopp då.

• SaturnusElaine

Beachy:

Men du missar!

Dock tyckte jag mer om Atlanta innan dom drog dit OS. Atlanta har varit en stad som har varit lite diskret, och anonym innan.. det gillade jag. Om man pratar om Atlanda med vänner i usa så har få varit där..

• Gerda

Lina & Gustav

Har du varit i USA ngn längre period?

Visst, det är kanske inte det bästa av alla samhällen, men jag kan absolut inte säga att jag gillar den svenska mer heller. Det finns mycket som behöver förändras här i Sverige också - kanske just lite USA-mentalitet skulle röra om och förbättra?

:D:D:D

• snow

Tim Tam´s chokladkex/-kakor från Cadbury´s.
    Man biter av ändarna på kexet och använder det som "surör" för att få i sig ett par små klunkar te eller kaffe, Sen har chokalden smält tillräckligt så man bara suger i sig det oxå. Mmmmmmmmmmmmmm...

Jag var svårt beroende av dessa när vi bodde i Australien men som jag förstått är Cadbury´s egentligen ett amerikanskt företag.

• SaturnusElaine

snow:

Jag sätter en femma på att Cadburys är brittiskt! Inte amerikanskt!

• snuff

Ooooh, det här var en kul tråd!

Abercrombie, Twizlers, pancakes, Ben & Jerrys glass, enorma malls, Carmex, Helo kitty stores dvs. Scenario eller vad den nu heter.... mm.. listan kan bli lång!

USA är absolut ett land jag vill åka tillbaks och bo i igen, det är så härligt mycket av allt... låter lite sjukt kanske, men jag gillar det.

Svar på tråden Vilka är era favorit-saker från USA?