• 1981

Vilka är era favorit-saker från USA?

Som inte finns här i Sverige..

• Svar på tråden Vilka är era favorit-saker från USA?
  • Pompano

Nä, det är sant... Jag och min m2b åker "hem" till Florida nu på vår smekmånad och enligt vad våra vänner där säger så har det förändrat ganska så mycket. Har inte varit där sedan 2000 så det ska bli så skoj!!!

• leson76

Vill bara säga att mycket av de sakerna ni rabblar upp finns att få tag på i Sverige, i alla fall i Stockholm.
    T.ex. jellon, twinkies, poptarts, root bear, victoria sectret (via nätet), jelly beans, salt & vinäger chips och doritos.

Förutom amerikanska butiker brukar ju de vanliga livsmedelsaffärerna har en amerikansk liten sektion.

• Gerda

leson76 - visst stämmer det... men det är ohyggligt dyrt! :D Å andra sidan är vi i stockholm så sällan... så jag brukar smälla av några hundringar på bara godis ;)

Jag saknar allra mest: M&M's, tootsie rolls o annan godis & choklad, Mac n' cheese (ja, det gör jag faktiskt ;) ), Star Bucks (tack gode gud för internationella flygplatser) Bath & Body Works grejer.... tja.... en hel massa saknar jag! Fast jag har underbara släktingar som skickar stora lådor varje jul fylld med "saknar-prylar". :D

• SaturnusElaine

leson76 :

som jag sa förut, jag har levt större delen av mitt liv i USA. Jag saknar så mycket mer än Cherry Jello och root beer. Det jag saknar mest är hela det amerikanska samhället. I usa fungerar ingenting på samma sätt som det gör i lilla lagomlandet-sverige.

• Pompano

Instämmer helt med SaturnusElaine!!

• SaturnusElaine

Pompano:

Menar du NYC eller Florida?
    Jag har bara varit i Florida en gång faktiskt.. i Tampa..

• Pompano

Tampa är oxå fint! Hela västkusten i Florida är underbar, väldigt olik östkusten faktiskt.

• Liten med Mindre

Semi-sweet chocolate chips, att baka kakor av. De är så dyra på Gray's, bättre att beställa från vänner som åker till USA.

Och så finns det fler goda "halvnyttiga" flingor där. Och Dairy Queen. Och de gigantiska persikorna som jag smakade i Kalifornien - perfekta!

• Texas

Älskar godisarna som heter Jelly Beans som har massor med olika smaker. Har precis kommit hem från USA med två påsar. De är rent beroende framkallande.

• LindyLou

M&M i blå påse! Krispigt puff istället för nötter eller choklad :P
    Fyllda bismarcks med tjock glasyr *mmm*
    Cliniques Almost Makeup
    Neutrogena-produkter
    EXPRESS
    Marshalls
    Jaa, en hel del :)

Svar på tråden Vilka är era favorit-saker från USA?