Vilka är era favorit-saker från USA?
Som inte finns här i Sverige..
Som inte finns här i Sverige..
Allt från ansiktscremer till kläder till tuggummi..
Som amerikan så saknar jag Superbowl! En tradition som binder samman otroligt många, varesig man är intresserad av sporten eller inte. Det finns ingenting alls som ger samma stämning här i Sverige.. Sen är det massa massa massa andra saker jag saknar..
nämn flera saker! jag är sugen på att åka till USA så det skulle vara roligt att höra lite mera....
Jag var 14 när jag flyttade till Sverige permanent.. Min mamma är Amerikan, pappa är svensk.
Det jag saknar mest nu som vuxen är hela det komersiella, amerikanska samhället. Amerikansk radio.. tv.. tidningar..
Såklart saknar jag även andra saker. Massa mat tillexempel. Cherry Jell-O! Och mat från "Kentucky Fried Chicken"!
Jag har ännu inte vart i USA, men jag vill gärna testa saker man sett på tv.. att äta alltså.
Typ twinkies, poptarts, root beer och sånt där. Blir en resa dit så småningom, och då ska jag strossa på ett supermarket i timmar och köpa grejer
Brukar åka dit med halvtomma väskor, men hem är de proppfulla!
Jag saknar många praktiska saker som ziplock-påsar, möbelpolish etc som är mycket bättre än våra.
Min största favorit är bakade chips som är helt fettfria. Köper massor o tar med mig till Sverige. Sedan är det flingor till barnen och BBQ-sås som också står högt i kurs.
Bodde i USA under två år och älskade det landet. Saknar massa saker, alla deras mall.., affärer som Victorias Secret, Banana Republic, Abercromie...
Mat är saker som jelly beans, banana crunch flingor, alla goda pajer...
Längtar efter att åka dit på semester igen.
Även muffins saknar jag! Och mormors matpajer! Och som ni har sagt, supermarkets och malls! Allt är så färglöst här i Sverige också, många delar av USA verkligen sparklar! Salt&Vinägerbakade chips & Doritos!
´SaturnusElaine
Vet du att jag har sett Doritos i svenska affärer. Blev glatt överraskad även om jag inte äter sånt just nu inför bröllopet....
Hur kommer det sig att du bor i Sverige? Var det kärleken som förde dig hit?
Bodde i USA i 5 år och känner mig mer hemma där än här i Sverige. Min bror är nu gift och bor där. Allt är så mycket lättare och lättsammare där. Hittar ingenstans i Stockholm (trots GPS!!) men i USA kör jag som ingenting och hittar överallt.
Ja, saknaden är stor även hos mig, trots att vi åker dit flera gången om året. Min dotter är amerikansk medborgare så vi funderar på att flytta dit om inte alltför länge.
Beachy:
Finns de Doritos? Var?!?
Min mamma är Amerikan, men pappa är Svensk. Men har alltid känt mej mer hemma i Atlanta (där vi bodde då) än i Sverige, mest för att här kan ingen uttala mitt namn.. Mina föräldrar flyttade dock permanent till Sverige när jag var 14 år. När jag var 16 flyttade jag tillbaka själv till Usa, tog körkort, och levde livet, och träffade min pojkvän som.. håll i dej... kommer från Sverige! Han jobbade där som Au-pair, så nu bor jag hör i Sverige igen..