• kristy

Dermalogic salong i Malmö??

Hej
    Har provat dermalogics startkit för akne benägen hud. Vill köpa nya prudukter från dermalogica men vet inte riktigt vilken produkter o vilken hudtyp jag har.

Start kitet för aknebenägen hud var bra , men kanske för stark för mig för huden blev torr. men å andra sida så känns huden ren o jag har inte fått nån finne sen jag börjatde med deras produkt =)

så nu fundera jag på att göra en hudanalys på en salong i Malmö som använder dermalogica.. o se vilken hudtp o produkter de tycker passa för min hud=)

Är det nån som kan rekommendera nån bra salong o malmö som använder dermalogicas produter?? nån som har erfarehhet ?

Nån som har provat www.adacia.se läste att det är gratis att göra hud analys?

Tack för alla svar:)

• Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??
  • kristy

mm hoppas det löser sig har inte fått nån mail tillbaks än=(

jo ibörjan tyckte jag oxå att det var svårt att sprays på direkt i ansikte det blev ojämn o kom på ögonen =( nu spray jag på handen o klappa in i ansikte typ. ibörjan tyckte jag det var ondöigt med spryaen,men nu tycker jag den e bra eftersom huden behöver mycket fukt efter antibac ju =) ibland använder jag bara sprayen efterom efter rengöring eftersom min oil lotion e nästan slut

ta lagom men oil lotion den e väldigt lös tycker jag. jag har inte provat med active most än men det ger ju myccket fukt fukt o fukt fukt hehe jag tror det funkar lika bra eftersom det är oljefri o täpper inte till porer. man får nog prova sig fram =)

längtar tills jag får mina produkter nu hiih

• Rugbytjej

Ja oil lotionen är ganska irriterande lös, rinner typ ut från tuben! Och jag sprayar också i handen för annars går det inte. I övrigt tycker jag att produkterna känns jättesköna! Och har ännu inte fått några torra partier i ansiktet, så det kanske går?

Hört från Hqhair?

Ha en trevlig helg!

• kristy

nahh har inte fått nån mail från hqhair. tror inte jag får det i helgen oxå hoppas på måndag.

Trevlig helg du med

• kristy

Rugbytjej
    de har ej mailat mig =( men jag fick avi från posten idag så jag ska ge o hämta de nu.

vad ska jag göra nu=(

• kristy

vet du hur det blir med fraken o sånt om man skicak tillbaks ? jag ville ha akne kit ju *suck*

• kristy

jag har hämta ut min paket nyss fick active most o daily micro. Fick inte med nån kit det står.

Dermalogica normal/ dry skin
    *the above will despatched as soon as itäs back in stock. We apologise for the short delay*

va konstigt att de inte har läst mina mail, jag har skicakt mail till de igen hoppas det löser sig=( jag vill ju ha akne kit =(

• kristy

ahhhhhh nu har de äntligen skickat mail tillbaks =) va glad jag e nu hii , allting ordna sig hur går det för dig med dina produkeR?

• Rugbytjej

Har använt Dermalogica i snart en vecka och är väl okej nöjd med resultatet. Ser inget revolutionerande skillnad utan får väl finnar i samma utstrcäkning som förut, däremot känns hyn ändå fräschare och något klarare. Har precis två riktigt stora värkande bölder på halsen som jag inte fattar var de kom ifrån och som gör mig ganska ledsen, men jag tror ändå att Dermalogica kan vara bra, jag vill dock ge det längre tid innan jag uttalar mig helt. Däremot har hyn nu blivit ganska torr, känns stram efter rengöring och insmörjning och man ser i spegeln tydligt torra partier. Därför slängde jag mig i morse på datorn och beställde snabbt en Active moist - ytterligare 300 spänn. Känns lite överilat, borde kanske ha kollat med dig Kristy först vad du tycker om den. Så, vad tycker du? (hoppas att du gillar den, nu när jag också köpt den..) Hjälper den mot torrheten? Den täpper väl inte till och bildar inga nya finnar? Är den lika lös och rinnig som oil control lotion eller har den bättre konsistens?

• kristy

Jag tyckte active most var bra =) den var inte lika rinnande o lös som oil lotion o den är väldigt dryg. active most är fettfri som inte täpper till porer och ger mycket fukt utan att det ser oljit ut.

Det var mest i början (1-2 veckor) som min hud blev jätte torr speceillt på näsan o kinden.
    Min hud är inte lika torr nu ....dels beror det på att jag använder active most. den ger väldigt mycket fukt. eller så har min hud vant sig med antibac:), o ibland tvätta jag bara på morronen med vatten o sen använder jag multive toner, sen smörjer in mig med active most.

Anänder du medicated clearing gel på finnar? mina finnare gick ner ganska snabbt när jag använder den o så blir det inte lika stor o mörk akne.

Du kan ju använda den multive active toner flera gånger per dag om du tycker att din hud är jätte torr. (det gjorde jag i början)

lycka till

• Rugbytjej

Jag har bara använt medicated gel en gång för hyn blev supertorr dagen efter så jag vågar inte använda den innan Actice moisten kommer. Vad kul att höra att du är nöjd med active moisten - jag längtar! Är för övrigt nöjd med Dermalogican, jag tycker att hyn ser klarare ut. Att aknen försvinner kanske är för mycket att hoppas på. Tror att jag behöver medicin mot det faktiskt, men vill inte... :(

• kristy

mmm akne försvinner under tiden ju, det blir ju ljusare o ljusare =) fast tar ju evighet=( innan var det så att de gamla försveinner o så kommer nya igen,,,igen o igen så man blir aldirg ´helt akne eller finn fri...men nu har bara fått enstake finne sen jag började med dermalogica så jag hoppas att jag snart blir akne o finn fri =)
    så länge man håller finne borta så blir det inga akne hihi=)

Oj, jag själv använder bara medicated gel på panna o hakan (där jag bruka få finnare alltå) jag blev inte torr av den. men du kanske bara ska dutta på själva finne.

lycka till==)

• kristy

Rugbytjej

hur går det för dig ??
    jag har börjat fått finnar igen nu =( vet itne vad det beror på kanske jag bytte till acitve most =(

• Rugbytjej

Hej Kristy!

Jag är nöjd med Dermalogica. Min hy är långt ifrån felfri, men för min del är det befängt att tro att bara yttre vård kan råda bot på min akne, men efter att jag började med D. så känns min hy mycket fräschare och renare. Det poppar upp nya finnar med jämna mellanrum som vanligt, men hyn i pannan har blivit fin och nästan slät. Active moisten gillar jag starkt, hållen hyn återfuktad och känns skön att smörja in. Däremot har jag fått en massa nya kvisslor på min ena kind (utmed kindbenet) som knappt fanns förut - kanske har det med active moisten att göra? Blev lite orolig av ditt inlägg.

Fortsätt rapportera!

• kristy

Hej Rugbytjej =)bra att du e nöjd med dermalogica =) det e jag oxå = )jag tror inte det beror på acitve most för jag gillar den oxå =) jag fundera på att kanske den antibac e för stark, jag vet inte jag börja för tillbaka lite finnare tillbaka men inte mycket hehe...

Förresten jag har inte fått min akne kit=(
    De har inte skrivit min adress på den avi papper. Så jag har inte fått den o kan inte hämta ut min paket =( jag har mailat de o frågade efter cooling nr men de har inte mailat tillbaka, de bruka maila tillbaka men kanske det e jul nu så jag har inte fått nån svar än ...

kristy

• kristy

använder du den medicated clearing gel ?? jag tcker den e jättebra när man dutta på finnare de går ner snabbare =) hihi

Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??