• kristy

Dermalogic salong i Malmö??

Hej
    Har provat dermalogics startkit för akne benägen hud. Vill köpa nya prudukter från dermalogica men vet inte riktigt vilken produkter o vilken hudtyp jag har.

Start kitet för aknebenägen hud var bra , men kanske för stark för mig för huden blev torr. men å andra sida så känns huden ren o jag har inte fått nån finne sen jag börjatde med deras produkt =)

så nu fundera jag på att göra en hudanalys på en salong i Malmö som använder dermalogica.. o se vilken hudtp o produkter de tycker passa för min hud=)

Är det nån som kan rekommendera nån bra salong o malmö som använder dermalogicas produter?? nån som har erfarehhet ?

Nån som har provat www.adacia.se läste att det är gratis att göra hud analys?

Tack för alla svar:)

• Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??
  • kristy

Liten Filur

Jo det e dyrt att köpa alla produkter som man blivit rekommenderat, ibland undrar man om det verkligne behövs så mycket =) men alla deras pruduker har ju fått beröm =)

Rugbytjej
    Det var så lite så =)

Nippon
    hehe du kan ju passa på att prova en ansiktbehnalding nu när de har erbjudnade nu =)

ha en fortsatt bra dag allihopa

• Rugbytjej

Har nu beställt startkitet för aknehy, hoppas hoppas verkligen på detta! En fråga: följer det med någon bruksanvisning, dvs. vilka produkter som ska användas på morgonen, vilka på kvällen etc? Letar på dermalogica.se men kan inte hitta anvisningar.

• Flummig

Ja, det är inte kul med finnar, har det själv och går på Biolines puractive behandlingar samt använder produkterna. Det har blivit bättre och ska bli ännu bättre. *rekommenderas*

• kristy

Rugbytjej

Det följer inte med någon bruksanvändning men det står på tuben hur man ska använda de =) jag var oxå lite osäker hur man skulle använde de ibörjan men jag frågade tjejerna i bt o de hjälpte mig =)

såhär avnänder jag mina produkter:

Morgonen
    1. Tvätta två gånger efter varandra med anti bac wash, behövs endast (Ärtmycket/lite)
    2. Spraya En dusch i ansiktet med Multiactive toner, låt torka. Fast jag bruka spraya på min hand o sen klappa in i ansikte.
    3.Smörja in med oil control

Natten
    1.Tvätta två gånger efter varandra med anti bac wash, behövs endast (Ärtmycket/lite)
    2.Smörja in Medicated clearing gel på finn eller akne området (TUNT LAGER). Du ska ej använda multiv aktiva toner eller oil lotion när du använder medicated clearing gel.

Jag har läst här i bt att man ska ha uppehåll 2-3 dagar när man använder medicated clearing gel, eftersom den e stark, men när jag var på min ansiktbehandling o frågade så sa de att man kunde använda varje natt. Och det står ju inte på tuben att man ska ha uppehåll så jag vet inte.

Om du ska ha uppehåll så ska du använda multicv active toner o oli lotion på natten oxå som vanligt.

Gentle Cream Exfoliant, 2 gånger i vecka, låt sitta 10 min.

Anti-bac cooling masque 1 gång i vecka, låt sitta 15 min.

När jag använder min antibac har min hud blivit torrare så ibland använder jag bara på natten o sen på morronen tvätta jag bara ansikte med vatten. Men du får prova dig fram och lycka till nu med dina nya produkter :)

kram

• Rugbytjej

Tack Kristy, en följdfråga bara, varför ska man tvätta två ggr efter varandra? Längtar till mån/tis då mina produkter bör komma...

• kristy

du tvättar en gång för att ta bort ytlig smuts, smink mm o sen andra gången för att rengöra på djupet.

Det gör man med alla rengöring från dermalogica sa hon som gjorde behandling på mig =)

Köpte du från starwberrynet? Jag vill beställa den akne kit igen men finns inte o den activ most finns inte heller =( för väntar några dagar till...

Lycka till kram

• Rugbytjej

Okej, då förstår jag bättre, Tack! Jag beställde från Hqhair, billigare och eftersom det är från Storbritannien så slipper man tullavgift, smart tycker jag :)

• kristy

Rugbytjej

Har du fått dina produkter? berätta gärna vad du tyckte om de
    Jag vill beställa nya produkter men de har inte de på strawberrynet än, slut på lager tror jag=(

Hur är frakten på hq hair?

• Rugbytjej

Hej Kristy!

Jag fick avin idag att paketet kommit, men när jag gick till Ica så sa de att de inte hade paketen ännu, trodde att den borde vara inne imorgon, så jag får vänta ännu en dag

Frakten på Hqhair var 3,5 pund och leveranstid (om man räknar med att paketet kom idag) var 5 arbetsdagar. Aknekitet kostade 16,5 pund.

Åh vad jag längtar efter mina produkter, är så förväntansfull! (vet att jag inte borde vara det för man blir alltid besviken, men men...)

Hur går det för dig Kristy?!

• kristy

jo det går bra hiih men min oil lotion börja ta slut, så jag måste beställa nya produkter,

mm då blir frakten 49 kr + 230 kr= 279 kr för allt ......o i strawberrynet kostar det 292 kr

Så det blir ju lite billigare på hqhair ju :) där hihi

men är frakten lika mycket ävem om man köper mer produkter?

Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??