• kristy

Dermalogic salong i Malmö??

Hej
    Har provat dermalogics startkit för akne benägen hud. Vill köpa nya prudukter från dermalogica men vet inte riktigt vilken produkter o vilken hudtyp jag har.

Start kitet för aknebenägen hud var bra , men kanske för stark för mig för huden blev torr. men å andra sida så känns huden ren o jag har inte fått nån finne sen jag börjatde med deras produkt =)

så nu fundera jag på att göra en hudanalys på en salong i Malmö som använder dermalogica.. o se vilken hudtp o produkter de tycker passa för min hud=)

Är det nån som kan rekommendera nån bra salong o malmö som använder dermalogicas produter?? nån som har erfarehhet ?

Nån som har provat www.adacia.se läste att det är gratis att göra hud analys?

Tack för alla svar:)

• Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??
  • Liten Filur

Hej!

Jag kan verkligen rekommendera att gå på "face mapping" på en Dermalogica-salong!! Jag trodde från början att jag hade normal-blandad hy men det visade sig att jag hade känslig och yttorr hy. De rekommenderar en massa produkter, allt från rengöring till ögonkrämer från Dermalogica. Jag beställde från Lookfantastic, de nödvändigaste Dermalogicaproduktern de rekommenderade och har nu en riktig drömhy som har stabiliserat sig efter alla år av mixtrande med olika produkter. Byter aldrig bort dermalogica!!!

• Rugbytjej

Kristy!

Vilka produkter blev du rekommenderad att använda? Samma som fanns i startkitet för akne? Vill börja med Dermalogica jag också, men har verkligen inte råd att gå på en behandling utan tänkte köpa direkt från nätet.

Tacksam om du ville berätta! Och vilken hy har du enligt analysen?

• nippon

Kristy!

Roligt att du varit på hudvårdsbehandling på Kräm och att du blev nöjd!
    Hoppas du hittar bra Dermalogica produkter nu! Har hört en del gott om Salong Kräm, bland annat från min syster, men hon använder märket Guinot. Men hon sa tjejerna där var jätte trevliga!
    Lycka till!

• kristy

Jo de säger att jag har bland hud, lite fett i panna, näsa o haka (t-zone) o sen var det lite torr på kinden. lite porrmaskar i näsan.

Jag berättade för de att jag hade använt den startkit för akne hud i 1 och ett halv månad. Och tycke att jag fick renare hud, mindre finnar o mindre porrmaskar.Men att min hud blev mycket torr av deras antibac rengöring.

Starkit för akne hud igår:
    Anti-Bac Skin Wash
    Multi-Active Toner
    Oil Control Lotion
    Medicated Clearing gel

De rekommenderade mig att fortsätta med antibac, eftersom jag har ju fått mycket bättre hud av den, men att jag skulle använda en annna mjukgörande kräm som ger mer fukt. De rekommenderade en annan mjukgörande kräm som heter Active most, den är oljefri och ger mycket fukt,täpper ej till porer.

Jag fråga vilken ansiktmask jag behövde, en fukt eller en djuprengörande. De tycker att min hud behövde en fukt mask för att balansera huden typ. Och att jag ej behövde en djuprenande ansiktmask för att det räckte med den antibac rengöring som jag använder. Fukt masken heter skin hydrating masque, skulle använda den 1-2 gånger i vecka.

Eftersom jag har endast lite finnar o akne i t-zone så sa de att jag skulle använda Medicated Clearing gel på den område.
    Den minska förekomsten av redan uppkomna pormaskar och akneutslag samt risken för nya inflammation

Rugbytjej
    Jo jag tycke oxå att det är dyrt att gå på ansiktbehandling, men jag ville ha lite tips o råd om vilka produkter som verkligen passar mig. För snart ska jag beställa nya produkter från strawberrynet=) då vill man ju köpa rätt produkt:) + så hade de speciall erbjuande nu, så jag fick ju passa på o det var så underbar o avlappnande 1 h 295 kr var faktiskt värt tyckte jag sen=)Jag tycker du ska prova en startkit från strawberrynet kostar 295kr. Kan varmt rekommendera dermalogicas produkter. De är super =)

Liten Filur
    Håller med dig deras produkter är ju jätte bra byter aldrig till nån annan hehe. vad använde du för produkter

nippon

Jo de var jätte trevliga där, tjejen som behandla mig heter therese, vad heter hon tjejen som behandlade din syster? använder du själv dermalogicas produkter? går du på ansiktbehandling?

Just nu kan man ju köpa present kort för den bahandling som jag gjorde för 295 kr o det gäller till nästa år i mars. Ska nog köpa 2-3 presenkort=) hih för jag tänker absolut gå ditt igen =)

LYCKA TILL

• kristy

Rugbytjej
    vad har du för problem med din hud?? om du berätta kanske vi i bt som använder dermalgoicas produkter kan hjälpa dig o ge dig lite tips=)

• Rugbytjej

Tack för svaren Kristy!

Jag har haft problem med akne sen jag var ca 12 (är 22 nu :( med jättefet hy på pannan med massor av kvisslor, pormaskar på näsa, jobbiga och återkommande finnar på hakan och ibland finnar på kinderna, hade mycket där förut mellan 18 och 21 års ålder och särskilt på käklinjen, men de har som tur är börjat försvinna, får väl någon enstaka där. Använder Dr Hauschka nu sen i augusti, men tycker inte att det har hjälpt något vidare. Är sugen på att testa Dermalogica eftersom jag hört så mycket bra om den så jag köper nog startkitet.

Någon som känner igen sig i min hemsnickrade diagnos? :)

• kristy

Hej Rugbytjej

Jag är oxå 22 år o har haft akne o finnar sen 12 år men det har blivit mindre o mindre varje år men försvinner aldrig helt =( . tcyker det har blivit mycket bättre sen jag avände dermalgoicas produkter. du kanske oxå ska prova den kitet för akenhud??

lycka till

• Liten Filur

Kristy

Jag blev rekommenderad att använda en massa produkter men hade endast råd att köpa de tre nödvändigaste. De är ju lite dyra...

Blev rekommenderad att använda och använder:

Special cleansing gel (normal hy)
    Soothing protection spray (känslig hy)
    Active moist (normal-fet hy)

Låter som en riktig "party-blandning" men min hy gillar det verkligen.

• Rugbytjej

Kristy!

Vad skönt att "hitta" någon som en själv, om du förstår vad jag menar ;) Är tacksam för alla tips du (och andra) gett och ska testa kitet för akne, om jag sedan upplever att jag blir för torr kanske jag ska testa med Active moist. Ser framemot att testa Dermalogica! Ska beställa så fort studiestödet kommer :)

• nippon

Kristy!

Therese hette den tjejen på Salong Kräm som min syster också går till. Roligt att hitta någon som man känner är både bra och trevlig!
    Jag går själv till en salong som heter Annas hudvård, bara en gata ifrån Kräm. Jag försöker gå, eller skulle gärna vilja gå i alla fall 4 gånger om året och få ansiktsbehandling, det är så kanon. Kanske inte när man går därifrån för då ser jag ut som en tomat men dagen efter känner man sig så ren och len.
    Ska nog ta och köra inom Kräm och fråga efter något prov på Dermalogica. Använder själv Darphins produkter för torr och känslig hy, men efter denna sidan blir man väldigt nyfiken på Dermalogica!

Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??