• kristy

Dermalogic salong i Malmö??

Hej
    Har provat dermalogics startkit för akne benägen hud. Vill köpa nya prudukter från dermalogica men vet inte riktigt vilken produkter o vilken hudtyp jag har.

Start kitet för aknebenägen hud var bra , men kanske för stark för mig för huden blev torr. men å andra sida så känns huden ren o jag har inte fått nån finne sen jag börjatde med deras produkt =)

så nu fundera jag på att göra en hudanalys på en salong i Malmö som använder dermalogica.. o se vilken hudtp o produkter de tycker passa för min hud=)

Är det nån som kan rekommendera nån bra salong o malmö som använder dermalogicas produter?? nån som har erfarehhet ?

Nån som har provat www.adacia.se läste att det är gratis att göra hud analys?

Tack för alla svar:)

• Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??
  • kristy

Jag har aldirg varit på nån hudsalong=( hur går det till när man gör hud analys eller "fece mapping"

• nippon

Vet att där finns en salong som heter Paulas hudvård och en salong som heter kräm (tror jag) som säljer just Dermalogica i Malmö. Tyvärr så vet jag ej om dom är bra. Tror hudvårdssalongerna jobbar ungefär lika.

En tjej som är jätte duktig i Malmö annars är Annas hudvård. Säljer tyvärr inte Dermalogica men hon är duktig. Brukar gå till henne och få ansiktsbehandling då och då och blir alltid jätte nöjd. Men det är nog inte fel att gå till en salong som har just det märket du tycker om. Då får man ju verkligen reda på vad man ska ha till just sin hud. Lycka till!

• Jennifer80

Hej!

Jag var på en ansiktsbehandling förra veckan på salong Crew cut, mitt emot sf biografen, där använde dem dermalogica, tjejen där var jätte duktig, dem säljer också dermalogica produkter jag köpte själv en kräm för torr hy. (katastrof nu när vintern kommer) hoppas det kan vara till hjälp?

• Jennifer80

face maping är detsamma som hudanalys (tror jag) då kollar dem igenom vilken hudtyp man är och såna saker, det gjorde dem på mig också innan dem satte igång behandlingen.

• kristy

tack Jennifer80
    Jo jag vet vilken du menar =) vet du vad det kostar att göra bara hudanlays eller man måste göra det i samband med en behandling?
    :)

• kristy

isf vad kostar den billigaste behandling=) hmm så de kolla bara vad man ha flr hudtyp jag trodde de använde nån "redskap" eller så
    Jag vill bara göra hudanalys o kolla vad jag har för hudtyp o vilken produkter som ppassar mig=)
    Sen ska jag beställa de från strawberrynet , mycket billigare =)
    Vad köpte du för kräm förresten:)

• kristy

Nu har jag varit på min först ansiktbehandling på salong kräm i Malmö. Det känndes väldigt avslappnade o skön =) Tjejen var jätte duktigt o snäll =)+ de har sån speciall erbjuanden nu för kräm klassik för 295 kr 1 H , kostar annars 400 kr.

Fick med en prov med daily microfoliant, känndes jätte skön när hon anmvände den på mig på behandling

Nu har jag äntligen gjort min hudanalys o vet vilkna produkter som passar mig och ska beställa lite dermalogicas produkter från strawberrynet =) hoho

• rising

Har tyvärr inte varit på någon salong i Malmö där de använder Dermalogica, men däremot i Höllviken (inte så långt från Malmö). Höllvikens Spa & hudvård. De använder Dermalogica och gör ansiktsbehandlingar med de produkterna. Fantastiskt bra ställe och fantastiskt bra produkter!!!

Svar på tråden Dermalogic salong i Malmö??