• Sarita 2006

Brud med glasögon....?

Jag har haft glasögon hela sedan jag var 4 år gammal, i alla stilar o färger tänkbara. Är nu 24 o ska stå brud i augusti nästa år...och har börjat fundera på om jag verkligen vill ha glasögon på mig på min bröllopsdag? Något måste jag ju ha, antigen glasögon eller linser, för annars kommer jag inte se ett skvatt av vårt bröllop :)
    Men jag har lite svårt att bestämma mig. Jag måste snart skaffa nya glasögon i alla fall. Kanske vore det dags för en förändring i livet o skaffa linser i stället?

Men jag är nyfiken på hur ni andra brudar med synsvårigheter har resonerat? Glasögon eller inte till brudklänningen?
    Finns det någon glasögon-brud som har bilder att visa?
    Någon som provat endags-linser? Hur funkade det i så fall?

Frågorna är många...

• Svar på tråden Brud med glasögon....?
  • Kirsto

anne på grönkulla: Fint! Tycker dessutom att du passar väldigt bra i dina glasögon.

• anne på grönkulla

Tack! Jag har haft samma bågar länge nu & vi har väl liksom "växt ihop". Maken hade som synes sina också. Men visst kan det se omodernt ut om 30 år, säkert. Fast allt annat lär ju också göra det - varje säsong tror man ju att modet just nu är så stilrent & tidlöst, men pyttsan heller! Så det är nog inte så mycket att göra åt. Bättre då att trivas för stunden & ha bra minnen från det.

• Sarita 2006

Anne på grönkulla:

Tack för titten! Du var jättefin och hade verkligen snygga glasögon! Känner att om jag ska ha glasögon blir det åtminstonde att skaffa nya bågar...de jag har nu är rätt ofestliga...

Hihi...solglasögon under vigseln..*ler* Det hade ju varit stentufft ;)

• anne på grönkulla

Nja, maken tyckte nog inte det. Det blir ju konstiga reflexer & i fel ljus ser man inte ögonen & så. Kankse felt illfälle för det... Men eftersom vi var utomhus i 30 graders sommarvärme på eftermiddagen så har typ alla andra det på korten! ;) (de jag har lagt ut är dock bara på oss)

• Bubblan_73

Hej!

Jag är glasögon-brud. Kika in på vår bröllopshemsida. Jag hade två par glasögon, men valde dessa för att jag älskar dem mer! Tycker att de blev vackra på mig.

goto.glocalnet.net/joachim_cecilia

Har haft glasögon sedan jag var 9 år. Jag har provat linser, men jag tycker faktiskt inte att jag passar i det. En smaksak, jag vet.......

kramisar

• bride no1

Hej!
    Vi gifter o ss 28 januari 2006, å jag har nästan samma problem som dig Sarita 2006;Jag har glasögon, å kan INITE få linser, är jätteledsen för det,
    jag har prisma slipning i "ögonen" som hjälper mina ögon att sammarbeta, å det kan inte en lins hjälpa mig med!Nu har jag oxå tur att jag inte skelar så jätte mycket när jag tar av mig glasögonen, så jag kan gå utan, men knappt läsa, det e jobbigt däremot! S

Om jag kunde skulle jag ha haft linser, men har bestämt att under vigseln, kommer jag inte att bära mina glasögon, men kommer att ha dom på mig då å då under festen, för att slippa onödig huvudvärk!
    Så ska jag göra! Kramelikram Johanna

• lilla fideli

Funderat på att operera ögonen med ögonlaser? Jag gjorde detta i april och ser nu hur bra som helst...

Se inlägg om ögonlaser...

/Lilla fideli

• Kärlek79

jag har haft glasögon sen jag var sex år. Men i våras skaffade jag linser och har aldrig ångrat det beslutet. Vi gifte oss den 15 oktober och var glad att jag hade valt bort glasögonen. Men allt handlar om vad man känner för själv, ingen annan kan avgöra det. Det är din stora dag och du ska trivas, så välj det som känns bäst för dig. I mitt fall var det linser.

• Kirsto

Vad fina alla glasögonbrudar var! Känns inte alls lika konstigt att tänka sig att själv ha glasögonen på nu. Man blir nog helt enkelt påverkad av att alla tjejer i bröllopstidningarna är utan. Skönt att få lite alternativ på bild! Ni var ju störttjusiga!

• A+P=sant

Mulan:
    Vilka fina bilder!

Sarita 2006
    Jag har haft linser i ca 5 år nu. Jag ångrar inte en dag att jag skaffade linser efter att ha haft glasögon sedan 7 års åldern. I början använde jag linserna varje dag, nu använder jag dem kanske någon gång i månaden. Glasögonen är en stor del av min personlighet och i början stod jag nästan inte ut att se mig själv bra utan glasögon- såg ju inte klok ut... men nu känns det naturligt med glasögon och utan. Som de andra tjejerna redan sagt så bör du nog träna att ha linserna och sätta i och ta ur dem i god tid innan om du väljer att använda linser.

Jag har aldrig någonsin blinkat ut ett par linser under dessa 5 år, och jag är rätt känslig av mig och har lätt till tårar.

• alvice

jag kommer absolut att ha mina glasögon.. det är JAG! mina glasögon harmoniserar iofs också helt med mitt övriga ansikte, dom smälter in och är helt underbara.. jag är verkligen nöjd med dem! VI gifter oss den 5:e januari så efter det kan ni få se ytterligare en glasögonbrud :)

Jag har förövrigt haft linser från och till under många år, men det är inte "jag"..

• Alcar

Tycker att ni brudar med glasögon som är på bilderna här är jättefina!

Själv har jag haft linser sen jag var 13 år (glasögon ett år innan dess) och nu är jag 22 år. I somras blev jag torrare i ögonen så nu har jag köpt glasögon som jag har ca 50-75% av tiden. Tycker jag passar jättebra i glasögon men samtidigt gillar jag rörligheten med linserna (tränar mkt) och att jag inte behöver vara så försiktig.
    Vet inte vad jag kommer ha på bröllopet, det får vi se! :)

• bride no1

Lilla fedeli;

vad kostar en ögonlaser operation? Gjorde det inte ont? Johanna

• Sarita 2006

TACK ALLA för er era svar!

Jätteroligt att så många tjejer hade bilder att visa! Ni är så otroligt fina allihop!

Jag får nog ta en sväng förbi optikern denna vecka för att "prata av mig" lite o se vad de säger.

Det där med laserkirurgi är verkligen en fantastisk uppfinning. Nog vore det skönt att få genomföra det någon gång. Min syster har opererat båda sina ögon och har nu perfekt syn, efter att ha haft rätt grava synsvårigheter hela livet. Men det kostar ju en hel del...15 000 kr per öga fick hon pröjsa. Och en sådan klumpsumma tillåter inte min CSN-baserade ekonomi just ju....

Svar på tråden Brud med glasögon....?