• Sarita 2006

Brud med glasögon....?

Jag har haft glasögon hela sedan jag var 4 år gammal, i alla stilar o färger tänkbara. Är nu 24 o ska stå brud i augusti nästa år...och har börjat fundera på om jag verkligen vill ha glasögon på mig på min bröllopsdag? Något måste jag ju ha, antigen glasögon eller linser, för annars kommer jag inte se ett skvatt av vårt bröllop :)
    Men jag har lite svårt att bestämma mig. Jag måste snart skaffa nya glasögon i alla fall. Kanske vore det dags för en förändring i livet o skaffa linser i stället?

Men jag är nyfiken på hur ni andra brudar med synsvårigheter har resonerat? Glasögon eller inte till brudklänningen?
    Finns det någon glasögon-brud som har bilder att visa?
    Någon som provat endags-linser? Hur funkade det i så fall?

Frågorna är många...

• Svar på tråden Brud med glasögon....?
  • Sarita 2006

Tant Pernilla:
    Hehe...ja, detta med linser är ju också bara en del i det hela. Tack o lov för vattenfast make-up!

• inte min tur än

Gå till en optiker o kolla om du kan ha linser och testa! Du kan ju alltid ha med dig ett reservpar linser till bröllopet ifall du råkar gnugga ut en lins.
    Enkelt att sätta in sen på toan på bröllopsfesten/kyrkan.

• Alexandra & Daniel

Jag har också glasögon, sedan en tid tillbaka men på min stora dag i februari, har jag valt att inte ha min glasögon på mig. Jag skulle rekomendera dig att du gör som du själv känner, tycker du att inte dina glasögon passar in i bilden. Ha linser. Jag resonerad så att jag tyckte att inte mina glasögon passade in nu när jag står brud, men annars så är dom hur vackra som helst. Så det får bli utan för min del.....
    lycka till

• Tant Pernilla

Ja, men ibland förslår det inte ens med vattenfast makeup... Men det går ju alltid att bättra på efter de värsta gråtstunderna. Och sen blir det ju ofta ett annat sätt att gråta när det är glädje-/rörelsetårar än sorgtårar. Det blir vanligtvis inte riktigt Helena Bergström-hulkning-och-snörvel-gråt.

Och gråta med glasögon är ju inte heller lätt... Man får ju saltstänk på insidan!

• Sarita 2006

Jag tycker att jag passar bra i glasögon, så på det sättet vore glasögon helt ok.

Det jag däremot funderar på är ju att jag endast har ett par glasögon (då plånboken är lite tunn har jag endast råd med ett par)vilka jag ALLTID har på mig.

På sin bröllopsdag har man ju annars inte på sig några "vardags-grejer", förutom sina ringar som man bär alla andra dagar också.
    Därför är jag rädd att just glasögonen skulle dra ner intrycket och göra helheten lite för vardaglig...

Men som sagt innan, glasögon kan ju vara skitsnygga också. Just därför vore det kul att få se kort på lite gör-snygga brudar med glasögon!

Fick hem Amelias bröllopstidning igår (som jag beställt via nätet). Det fanns alltså INTE EN ENDA BILD på nån brud med glasögon, utom en med solglasögon...
    Vi är en förtryckt minoritet !!!;)

• tattar-Emma

Jag älskar linser. Men det tar ett tag att vänja sig vid att sätta i dem, så väljer du linser rekommenderar jag att börja öva nåt halvår innan, stress och nervositet och nybliven linslus går inte ihop =)

• Sandgren

Jag har haft glasögon sen 4-års åldern o tycker jag ser rätt konstig ut utan glasögon, men prövade linser för 10år sen. Men då var jag för lat o trivdes inte när jag såg så annorlunda ut. Men nu för tiden om jag ska gå ut riktigt sminkad o så, går jag utan glasögon, o jag har rätt dålig syn, så det är väl inte så jättebra Därför var jag o provade ut linser igår så jag kan vänja mig innan bröllopet, för jag vill inte vara så snygg i håret o sminkad med glasögon. Det kan ju vara lite kul att ha ibland! Är dock alldeles för lat för att stå o kämpa varje morron!

• mulan

jag hade mina glasögon på mig, eftersom de är en del av mig och min man tyckte definitivt att jag skulle ha dem, det var ju jag. Kan lägga in en bild senare ikväll.

• Sarita 2006

Yes please, mulan! Vore jättetacksam för att få se en bild!

• anne på grönkulla

Jag behöll glasögonen på och såg ut såhär:

pg.photos.yahoo.com/ph/josakarre/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//photos.yahoo.com/ph//my_photos

Jag kan inte ha linser (fick för torra ögon en sommar utomlands för snart 10 år sen och har inte provat sen dess) och det kändes inte som ett alternativ att inte se något. Men det var inget jag ägande så mycket tanke åt. Hade däremot lovat blivande maken att inte ha solglasögon (vilket jag ofta går i, slipade, automatiskt utomhus på sommaren) under vigseln!

Svar på tråden Brud med glasögon....?