• Liten Filur

Vegetariska tråden!!

Här är tråden för oss som håller oss till en vegetarisk kost! Hoppas det finns intresse.

Jag tycker att det är lite svårt med den vardagliga maten. Kör ofta samma rätter (om jag inte äter ute förstås). Därför vill iallafall jag ha en massa tips på middagsmat.

Självklart är även en massa annat "veggie-snack" tillåtet!

• Svar på tråden Vegetariska tråden!!
  • Swiss!

åh, jo, återuppliva tråden:)

• ceciliaj

Kul att du också är här iaf, Swiss. Du bodde också i Göteborg va? Vad gör du för nåt där om man får fråga? Själv pluggar jag till att bli geolog

• Swiss!

hej ceciliaj, trevligt! ja, jag bor också i götet:) jag har just avslutat en svenska skrivarkurs på gu, och nu försöker jag komma på vad jag ska bli när jag blir stor, haha!;) jobbar lite så länge. sitter och värmer mig med en balja linssoppa nu, mums!

• ceciliaj

Swiss: Hur gammal är du då? Det är svårt att veta vad man vill bli.. Har äntligen hittat rätt, det hoppas jag iaf. Linssoppa det är gott.. Vet inte vad jag ska laga för mat idag faktiskt.. Får nog gå o kolla i köksskåpen.. Kram kram

• Valli

Prova att ha i lite riven morot i linsoppan, krydda med röd curry (t ex Sa Marias) och en halv burk kokosmjölk. Supergpd linssoppa med thailändsk touch!

• Swiss!

mm, det lät smarrigt:) jag är 22 år, så jag känner ingen panik än så länge. jag har rest en del och bott utomlands ett tag, så jag känner att jag har använt min tid väl. skönt att ha hittat rätt utbildning dock, det skulle jag också vilja:) har du läst länge?

• sinan

Vad kul med fler vegetarianer! Jag har varit lakto-ovo-vegetarian i 12 år nu. Min sambo blev det också när vi träffades. Tror jag skulle ha svårt att vara tillsammans med någon som inte var vegetarian, eftersom jag främst är det av etiska skäl.

Hemma lagar vi mycket med quorn, spenatlasagne är också en favorit. Cashewspagetti lät gott, det ska jag prova!

• Swiss!

jag åt ett tzay-spett på konsum avenyn häromdagen, och shit vad gott det var! verkligen en höjdare:)

• Olga77

Kul med en veggo-tråd!!

Det där tzay-spettet måste jag ju bara testa! Bra att få tips från stan för mig som är nybliven göteborgare!

• ialu

Har aldrig testat tzay. Vad är det? Hur mkt kostar det på Konsum Avenyn? Har varit halv (demi eller vad man kallar det, äter fisk och skaldjur)- vegetarian i lite mer än ett halvår nu. I början var det lite besvärligt att förklara varför hela tiden men nu har folk vant sig. Speciellt min sambo har börjat vänja sig. Han äter kött och jag har inga problem med det men jag lagar adrig mat med köttprodukter i. Idag har jag lagat nåt så enkelt som kikärtsbiffar. Mixa kikärtor, ägg, ströbröd och valfria kryddor (grönsaker) och lägg på en plåt. Låt de vara i ugnen i 20 minuter på 175 grader...blir hur bra som helst...

Svar på tråden Vegetariska tråden!!