• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • yrvädret

Ärligt talat har jag aldrig sjungit Amazing Grace. Jag kan ju ta och öva in den och se hur det låter. Är du säker på att du vill ha sång till ingångsmarchen?

• Lindha

Vi har oxå problem med sånger, psalmer, in- och utmarscher. Svårt det där! Som ingångsmarsch blir det nog "Highland cathedral". Solosånger blir nog "Det vackraste" med Cecilia Wennersten och "Alltid" (eller heter den För Alltid?) med Sara Löfgren. Utgångsmarsch blir nog "Scotland the brave" eller någon annan som hette "Maries wedding" eller nåt liknande.

• Lindha

Det blir säckpipa som in- och utmarsch...

• Trollvinter

Vi funderar också på säckpipa men har inte bokat något ännu. Vi hade velat att de gick före gästerna och spelade på väg till festlokalen, men det kan de tydligen inte om det skulle vara kallt. Hmm, och det är ju mitt i vintern så man vet ju aldrig. Fast i kyrkan som in och utgångsmarch tror jag på det! Men, vi vill ha amazing grace och kanske highland cathedral. Vet dock inte vilken som ska vara ingång och utgång... blir nog amazing som ingång.

Psalmer är ju också svårt! Alla fina är ju sommarpsalmer! Men, jag hittade en tråd om vinterpsalmer... kommer inte riktigt ihåg tipsen nu, men där var några "sommarsånger" med vintertext - det kan ju vara fint för det är ju bäst när publiken känner igen melodin och kan sjunga med!!

Sen funderar vi ju på att yrvädret ska sjunga något fint för oss och kanske någon mer...

• Trollvinter

Nu ska jag strax åka till Tyskland!!! Ska bli jätteroligt! Om en halvtimme kommer V och hämtar upp mig. Någon som har ett sista-minuten tips på gott vin?!

kom föresten på en låt till som skulle kunna funka som ingångsmarsch: Elsa's procession to the cathedral (wagner), den spelar vi i orkerstern och den är jättefin!!

• kärleksbrud

hejsan. Jag är ganska ny här på forumet och jag kunde inte låta bli att se eran länk då ni alla är ifrån GBG, precis som jag. Skall ni alla gifta er nu under våren/sommaren ?? Det vore kul att vara med i er tråd och kanske få lite hjälp och ideer. Hur gamla är ni???
    Nyfiken som jag är.

• Lindha

Orkestern??? Trollvinter nu har jag missat något! Spelar du i en orkester? Varför har du inte sagt det??? Vi andra kan ju ha dig i kyrkan ju! ;)

• Lindha

Kärleksbrud välkommen hit! :) När ska du gifta dig?

Dom flesta av oss är 78:or och 79:or, men sen har vi vår egen Prinsessa som är lite yngre än oss "tanter" ;)

• Lindha

Inte meningen att det skulle bli gubbar där!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2