• HanOchJag

festlokal/ Majorna

Måste ha hjälp med lokal.
    Söker överallt känns det som och allt jag ringer är uppbokat..

Är jag FÖÖÖR sent ute eller??
    Någon som kan hjälpa mig med numret till några bra lokaler runt omkring majorna göteborg

• Svar på tråden festlokal/ Majorna
  • Aurot

HanOchJag

Lycka till! Lokalen har verkligen potential.

• osse

Hallå där.. har mailat Mats via deras hemsida för ett par dagar sedan utan att få svar. Brukar det ta lång tid att få svar eller är det lättare att ringa? Tänkte gå dit och titta på lokalen.

• HanOchJag

osse jag har haft det lite knepigt med att få tag på Mats. Men har dock bara ringt. Brukar göra så att jag ringer ena dagen, ringer han ej tillbaka så hänger jag på telefonen 1 till 2 dagar senare.
    Lite irreterande jag vet. Men vill man ha nåt måste man ju ta det eller

• osse

Fick svar från honom men enligt honom får man bara ha lokalen från kl 13 samma dag fram till 02:30?? Hur ska man hinna ställa iordning då?

• HanOchJag

osse vilken månad är det som ni vill hyra lokalen??Vet att han/dom har olika regler för tider beroende på vilken månad det är.

• HanOchJag

Just så ja. jan -07 var det ju.
    När jag var där så sa han att "sommarlovs" månaderna var lättast/bäst /enklast då dom inte har några kurser och man kan ha tillträde till lokalen längre. Men att senare under året så har dom det väldigt tajt mellan bokningar och tyvärr blir det inte lika mycket tid till att göra iordning.

• Zodic

är det nån osm har koll på hur mycket det kostar att hyra musikens hus?? :)

• HanOchJag

Zodic musikens hus är ganska billigt. Lokalen kostar ca 3000, har för mig att det är samma pris för den stora som den lilla Kanske är en 500ing som skiljer dom åt. Sen kostar buffen ca 225 kr per person. Då ingår 2 eller om det var 3 glas vin. Så det är heelt rimliga priser.
    Tyckte dock själv att det var för kort tid som man fick tillgång till lokalen för att vi skulle nappa.

• Zodic

HanOchJag; okaj, hur lång tid hadem an tillgång då??

• HanOchJag

Zodic Nää hon som jag snackade med var lite motvillig. Vi snackade om att eventuellt ha cafedelen och då börja hon bubbla om att dom förlorar såå himla mycket i inkomst för att vi ska ha stället på en lördag. Egentligen så stängde dom kl 18(har jag för mig) så man har från 16 till typ 1 eller 2 på natten, Då fick dom stänga 2 timmar innan och det verkade som att det var väldigt problematiskt. Men då hinnar man inte dit för att dekorera utan som jag fattade det så skulle man få göra det kl 16 då när man får lokalen. Aja hoppas du fattar vad jag bubblar om

Om inte säg till så får jag försöka förklara igen.

• Zodic

Jodå jag förstod :)
    mailade dom o man va visst tvungen at ta deras, enligt mig, rätt dyra mat, så då är det väl inget att ha för mig :p
    tänkte kolla majgården, nån osm har erfarenhet va dne?? :)

• HanOchJag

Zodic Ja där har vi oxå¨varit och kollat. Helt okej ställe. HAde det inte varit för att vi ska ha vattenpipor med på mottagningen så hade vi nog valt det. Tyckte dock det var liiite ont om tid där med men bättre än musikenshus. Man fick tillträde kl 13 samma dag tror jag det var- Eller om det var 12. Stort och rymligt. Massa plats för att fixa egen mat om man vill det. Helt okej ställe till helt okej pris. Vilket datum gifter ni er??

HAr ni kollat med Kulturhuset oceanen??

• Zodic

HanochJag; jag ringde precis Rolf som man skulle ringa ang majgården men han svarade inte. Har du nån aning om hur uppbokat det var där? Vi tänkte oss juli -06.

Ja jag har varit på oceanen, vi hade en spelning där, då kändes det rätt skabbigt men kan ju säkert göras finare. men jag tycker det är alldeles för dyrt för oss..

• wedding2006

HonochJag & Zodic, läst er diskussion här på slutet och skulle bli jätteglad för om ni kunde upplysa mig om vad majgården är för ngt?

• HanOchJag

Zodic Majgården är inte uppbokad alls tror jag. Dom börjar inte ta emot bokningar för 2006 förräns i januari. Det var oxå en av anledningarna till att vi inte valde majgården, Vi ville veta NUU om vi fick det stället vi ville ha Du vet att det inte är hos Rolf som man bokar.
    wedding2006 majgården är typ en pensionärs ställe med scen jätte golvyta flera toaletter och ett kök med typ 4a spisar. Helt okej. Mitt på chapmanstorg. Samma hus som blomsteraffären och den lilla livsbutiken som ligger där. På övervåningen ligger majgården.

• wedding2006

HanochJag´- tack för infot om vad majgården är!

• Zodic

HanOchJag: hum okej...jag irngde rolf o frågade direkt är det dig man ska prata med om man vill boka majgården? jadå då har ud kommit rätt svarar han...
    vem ska man prata med då? :p
    jo jag fick också reda på det med januari, det är lite segt... :(

• HanOchJag

Zodic Nää Som jag fattade det från honom så är det han man ska prata med om att TITTA på lokalen men man ska prata med göteborgsstads fritids och lokal någonting.. Förlåt men jag har glömt vad stället heter. Typ ett kontor som sitter och meddelar om olika lokaler för fritidsverksamhet.

Hoppas det hjälper liite iallefall

Svar på tråden festlokal/ Majorna